Suasana agak awkward since tiada sesiapa yang bersuara. Tapi, Farhana perasan je yang si Naim ni pandang ii Amirr..yg si Amirr ni pulak pandang ii Naim. Mcm bagi signal lh kot utk start the conversation. Haih inilah jadinya bila kau dah terbiasa duduk dengan kelompok ii kau je, ah sekarang boom!!!! satu species lain muncul. Nak tergelak pun ada Farhana tgk diorang berdua, but she keeps maintaining her straight, poker face. Karang x pasal ii dilabel gila pulak. Naim berdehem beberapa kali. "Farhana...", "Nana!" Farhana memotong percakapan Naim. "Hah?" serentak Naim dan Amirr memandang Farhana. "Dont call me Farhana..Nana is fine!" jelas Farhana sambil memandang Naim dan Amirr silih berganti. "Oh ok...Nana!" Naim tersenyum memandang Farhana, dan Farhana membalasnya. "Kau form berapa ye?" Naim meneruskan percakapannya yang tergantung sebentar tadi. "Saya form 1!", "FORM 1???" sekali lagi secara serentak Naim dan Amirr memandang Farhana, tetapi kali ni kedua-duanya menjerit. Terkejut Farhana dibuatnya. "Sorry..but lah, kau baru form 1??? Mati ii lah aku igtkan kau form 2 ke form 3 ke? Rupanya baru form 1," kata Amirr. Farhana hanya tersenyum. "So kau ok x?" soal Naim tiba ii. "Ok? Maksudnya?" Farhana menyengetkan sedikit kepalanya ke sebelah kiri. Comel. Fikir Naim dan Amirr. "Maksudnya, kau ok x? Yelah, baru form 1, baru nak merasa masuk alam dewasa sikit..dah kena campak masuk sini pulak," ujar Naim. "Ok jelah kot, hidup ni mmg kena ada cabaran. x bestlh klau xde advanture sikit ii," balas Farhana. Naim dan Amirr sekadar tersenyum.
Mereka kemudiannya berhenti di hadapan sebuah pintu kayu. Naim mengeluarkan kunci dari poket kotnya lalu membuka pintu. Dia memberi ruang kepada Farhana utk masuk terlebih dahulu, sblum dia keluar semula untuk mengambil beg ii Farhana. Farhana memerhatikan sekitar dormnya. Sangat luas utk dia yang tinggal berseorangan. Siap ada karpet, katil size queen, wardrobe besar dan meja belajar yang luas. Superb. "So, this is your dorm Nana. Bilik air, bilik mandi ada dekat sebelah kiri, so kau xpayah pergi beratur dkt toilet lain utk mandi or apa ii. Then kau solat pun dlm ni je, xperlu turun surau. Pintu make sure sentiasa kunci, igt Nana..you are at boys school now, so jaga ii ok," kata Naim. "Yes thank you..emm..Naim, Amirr! Aku nk tanya smtg bole?" soal Nana. "Tanyalah!" balas Amirr. "Dorm korang pun mcm ni ke? I mean..yeah, with all this queen size of bed, big wardrobe, carpet and all," Naim dan Amirr kedua-duanya tertawa kecil. "xdelah! Bilik kau je yg mcm ni. Mcm puan Faniza ckplh, it's such a pleasure to have you here, so yeah..cikgu ii kinda excited too. Tu yg mcm ni tu," jelas Amirr, Naim sekadar tersenyum melihat Farhana. "Wow..I'm touch! Thank you so much!" Farhana kembali melihat sekitar biliknya. "Nana..err..kau nak kemas ii ke? Klau ye kami tunggu dkt luar," kata Naim. "Nope! Kita kena pergi dewan kan tadi aku dgr. Lagipun kesian plak korang nk tunggu aku lama ii kt luar tu," jawab Farhana. "Oklah klau mcm tu, jom kita gerak pergi dewan!" ajak Naim. Mereka meletakkan barang ii Farhana di depan katil lalu keluar semula dari bilik itu. Semasa Farhana sdg mengunci pintu dormnya, Naim menegurnya dari belakang. "Oh btw Nana, aku ngan Amirr adalah sahabat kau dekat KUDRAT. Kiranya mcm org yg akan tunjuk, guide kau dkt KUDRAT ni. Selalunya sistem ni just utk 2 minggu je, tp utk kau diorang buatkan khas selama sebulan. So, jgn muaklh ye nnti asyik tgk muka kitorang je," ujar Naim. "Oh alright! Muak? x muaklah tgk muka ii korang yg hensem ni," Farhana kembali focus mengunci pintu dormnya. Little did she knows both Naim and Amirr are blushing by her words. Ey payahlh mcm ni, sikit mcm tu pun dh blushing.
Mereka bertiga tiba di dewan. Dari pintu masuk Farhana dah boleh nampak cikgu Hanifah dan cikgu Fazlinnya berada di hadapan dewan sedang mendengar taklimat daripada...pengetua?? Guru penolong kanan?? Entahlah! Seakan-akan dapat meneka apa yang sdg difikirkan oleh Farhana, Naim berbisik di tepi telinganya. "Itu pengetua kita, tuan Yusof!" jelas Naim. Farhana sekadar meng 'O' kan bibirnya tanda faham. Disebabkan mereka masuk dari belakang, mereka perlu melintasi semua baris ii kerusi pelajar ii KUDRAT yang lain utk ke hdpn dewan. Farhana dpt merasakan yang semua mata sdg melihat ke arahnya skrg. But she keep her chin and head up, jln menuju ke hdpn dewan dan mengambil tempat di antara cikgu Fazlin dan puan Faniza. "Jadi saya persilakan rakan dan anak didik baru kita untuk memberikan sepatah dua kata," kata tuan Yusof tiba ii sambil memandang Farhana dengan penuh berharap. Mampos. Farhana cemas. 'It's ok Nana keep it cool, keep it cool!' fikir Farhana sendiri. Farhana perlahan-lahan bgn dan berjln naik ke atas pentas. Rasa gemuruhnya dtg semula apabila dia melihat betapa ramainya org yg sdg melihatnya skrg. Dr jauh dia boleh melihat Amirr tersenyum lembut kepadanya, dan Naim membuat tanda fighting kepadanya. 'Ok Nana, it's ok..u can do this!' Farhana memejam skjp matanya sblum memberi ucapan ringkas. "Assalamualaikum wbt semua. Sebelum tu, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada tuan pengetua kerana telah memberikan saya peluang ini. Nama saya Nurul Farhana, saya berasal dari SMK Bintang. Saya ingin meminta maaf kepada sesiapa yang merasa terganggu dengan kehadiran saya di sini, dan ingin berterima kasih kepada mereka yang sudi memberi ruang untuk saya. Harapan saya tidak banyak, saya hanya berharap dapat meluangkan masa setahun di sini dengan baik. Segala teguran, tunjuk ajar dan salam perkenalan, saya sudi menerimanya. Harap tahun ini akan menjadi tahun yang baik untuk semua orang. Sekian sahaja daripada saya terima kasih," Farhana menyelesaikan ucapannya dengan senyuman. Gemuruh tepukan yang diterima oleh Farhana. Farhana sempat memerhatikan keadaan di sekeliling pada ketika itu. Ada yang memandangnya mcm xpernah tgk perempuan, ada yg terpegun, ada yg mcm flirt ii, ada yg malas nk ambik tahu. Dan pada ketika itulah, mata Farhana bertembung dengan mata seorang lelaki ni. Good-looking orgnya, tough, curly hair, sweet mole under his eyes. Dia memandang Farhana dengan pdgan yg Farhana sendiri xtau nk desc mcm mn. It's kind of eerie too klau pdg lama ii, dgn cara dia tepuk tgn perlahan-lahan, bibir tersenyum sinis, and lidah x stop main ii dlm mulut. Subhanallah takut! Farhana mengalihkan pdgn. x usah dilayan org giler.
Tamat shj perhimpunan, Farhana menghantar cikgu ii nya pulang. Ditemani oleh Naim, Amirr, tuan Yusof, puan Faniza dan mr.Sin. Sebaik shj kereta cikgu ii nya hilang drpd pdgn, Naim dan Amirr mengajak Farhana utk ke dewan makan, tetapi Farhana meminta diri untuk balik ke dormnya kerana terlalu penat dan ada banyak barang yang perlu dikemas. Hari tersebut kemudiannya berakhir seperti itu sahaja.
YOU ARE READING
KUDRAT
Fanfiction"Kau mimpi indah apa malam td sampai kau boleh terfikir yang aku akan buat apa yang kau suruh??"- FARHANA "Tak taulah keem...cuma aku rasa..she is not just an ordinary girl. Perempuan ni sesuatu giler, and i'm really curious what is under her sleeve...