32

204 13 0
                                    

      Farhana dan Ayam sdg berjln bersama-sama. Ayam masih lagi membebel x puas hati dgn Farhana kerana meninggalknnya seorg diri smlm. Farhana hanya buat muka mengantuk, lantak kaulah Yam! Kau nk membebel smpai esok pun kau membebel lah sorang ii! Sdg berjln-jln tu, Farhana ternmpk dari jauh Prakash menolak Fakhri dgn kuat, Fakhri menolak Prakash kembali. "Cubalh nk pergi tu...", "ish Azam~ diamlh skjp!" ujar Farhana, Ayam automatik berhenti. Farhana menarik tgn Ayam supaya mengikutinya. "Kau borak apa ni jahanam?" soal Fakhri pada Prakash. "Loker aku sial!!!!" jerit Prakash. Farhana dan Ayam melihat Kahar, Zahrin dan Fahmi mendekati Prakash dan Fakhri. "Wei wei wei, rilekslh! xpuas hati, settle time manifestolh," ujar Kahar. Fakhri memandang Kahar dan Prakash dgn riak x puas hati sebelum berlalu dari situ dlm keadaan marah. Kahar kemudiannya menarik Prakash utk berjln bersama-sama, Farhana menggeleng. Apa yg Kahar plan sebenarnya ni???? Tp x lama slps Prakash menjauhkan dirinya dari Kahar. Mereka kelihatan sperti sdg berckp ttg sesuatu. Ttp tidak Farhana mahupun Ayam dpt mndgrnya kerana mereka seolah-olah berbisik dan Farhana dan Ayam berada agak jauh utk mendgr perbualan mereka. Kemudian, sama seperti Fakhri sebentar td, Prakash juga turut berlalu dlm keadaan marah. xlama slps itu, beberapa org f4 lalu di hdpn Kahar. Kahar, Zahrin dan Fahmi memandang mereka x puas hati, Farhana pelik. "Apahal pulak ni?" soal Farhana kpd Ayam. "Kau xtau ke jah yg si Kahar tu dh tarik balik lesen satu batch f4?" soal Ayam balik, Farhana terkejut. "Wei..aku x tau pun! Asal?", "sbb kitorang x pergi roll call aritu, dia bengang..dia tarik semua lesen kitorang," jelas Ayam, Farhna mengangguk. "Abistu..yg td tu? Selamba je jln dpn Kahar semua baju x tuck in, yg tu mcm mn pulak?" tanya Farhana lagi, Ayam membuat muka menyampah. "Fakhrilh! Diapi-apikannya satu batch supaya x dgr ckp si Kahar tu. Yg lain apa lg..leader dh ada kn, mengekorlh! Aku takut je ni Nana, aku takut apa yg pernah jd dulu jd lagi," Farhana nmpk Ayam kelihatan risau dan takut. Nk buat mcm mn?? Farhana sendiri buntu. Farhana kembali memandang ke arah Kahar, Zahrin dan Fahmi td hanya utk melihat Kahar juga sdg melihat ke arahnya. Farhana menjeling. Marahnya pd mereka masih lagi belum hilang. Farhana terus menarik Ayam utk beredar dari situ. 

Farhana berada di dorm 4 Tuah pd ketika itu, saja lepak dgn Naim dan Amirr. Oh ya, Farhana juga dh x kisah dh dgn semua stares yg dia terima..boleh pergi mampos semua tu! Semasa sdg elok Farhana, Naim dan Amirr bergelak ketawa, mereka terdgr satu jeritan dari luar. "Apahalnya tu?" soal Amirr, memandang Farhana dan Naim dgn reaksi pelik. "Tu..suara Kahar tu!" Farhana perasan Naim kelihatan menyampah. "Apa benda plak lagi ni?" bisik Farhana, xkuat. Cukup hanya dia shj yg dgr. "Eh, jomlh! Ni..lain mcm ni," Naim menarik tgn Farhana utk keluar, Amirr mengekori dr blkg. Sebaik shj mereka keluar, kelihatan semua org sdh pun berada di koridor. Dari jauh Farhana ternmpk Ayam yg berdiri di hujung ii koridor. Ayam turut sama memandangnya, reaksi pelik turut sama terpampang di wajahnya. "Fakhri! Fakhri kau keluar skrg sial!! Fakhri!! Fakhri kau keluar skrg!! Fakhri!!! Fakhri!!! Fakhri kau keluar skrg!!" jerit Kahar di tgh ii blok asrama itu. Farhana melihat Jay Tan sdg terbaring menahan kesakitan x jauh dr tmpt Kahar berdiri. "Kau betul ii dh melampau kn sial! Bkn setakat aku kau dh cabar, kau cabar cara hidup dkt sini, kau cabar High Council, kau cabar satu batch form 5!" jerit Kahar, mengamuk. Farhana mencari Fakhri. Fakhri sdg berdiri santai dgn smirk di bibirnya x jauh dr tmpt Ayam berdiri. "Abistu..kau nk aku buat apa? Hmm? Duduk diam ii, tgk kepala otak kau tu jajah sekolah ni? Mcm tu?" kdgrn tenang dan sinis sj suara Fakhri. "Tak! Aku nk kau berambuslh sial!!!" jerit Kahar lagi. "Lepas kau kena belasah dgn si Prakash ni, kalau kau kalah..aku nk kau keluar drpd sekolah ni! Kau jgn disbbkn kau sorang Fakhri, hidup f4 dkt sini aku buat mcm nerakalh sial!! Sama mcm aku buat dkt bdk ni!! Kau nmpk x?" Kahar menunjuk ke arah Jay Tan yg baring kelemahan. "Nmpk, nmpk, nmpk! Ok ok!" Fakhri masih kekal tenang, Farhana dpt merasakan yg Fakhri sdg tersenyum sinis dr mendgr suaranya itu. "Tp klau aku yg menang..klau aku yg menang, klau aku yg bantai bdk kau si..Prakash tu! Aku nk kau, lepaskn jawatan kau sbgai kapla!" kata Fakhri, Farhana lihat Kahar agak tercengang utk seketika. "Biar f4 yg uruskan pilihan raya, biar f4 yg jaga sekolah ni, kau duduk diam ii jelah, f5 duduk diam ii je. Korang kan nk study utk SPM," , "baik! Mlm ni jgk aku nk korang manifesto!" ujar Kahar lalu tersengih jahat. Farhana berdengus kasar..here we go again! No rational thinking at all!! Semua ikut perasaan! Kahar menangkap mata Farhana yg sdg memerhatikannya. Tp x lama sblum Kahar beredar dari situ dlm keadaan yg sgt marah.

KUDRATWhere stories live. Discover now