Pada pg itu, mereka semua menghadiri perhimpunan seperti biasa. Farhana duduk di barisan paling hadapan bersama-sama dgn Naim dan Amirr. "Baru ii ini saya medpt aduan drpd individu, yg xperlu disebut namanya. Ttg kes ragging dan pergaduhan yg berlaku di kawasan sekolah ini. Seperti biasa, utk berlaku adil, saya akan membuat siasatan menyeluruh sebelum apa ii. Jd bagi nama ii yg bakal disebut, diminta berjumpa dgn saya di pejabat slps perhimpunan ini," kata tuan Yusof. Farhana perasan Naim yg berada di sblhnya memusingkan sedikit kepalanya utk menoleh ke blkg. Farhana pelik...siapa pulak yg jibam ni?? "Abdul Kahar bin Abu Yamin," 'Sudah semestinya ada nama dia' fikir Farhana. "Hakeem Rizal bin Hilmi, Zahrin Abas bin Zabir, Abdul Ikhsan bin Ajis, Azam bin Anyau, Nor Fakhri bin Firdaus Ismet dan Nurul Farhana binti Mohd Zikri, terima kasih!" dengan itu, tuan Yusof menyudahkan ucapannya. Amirr dan Naim serentak memandang Farhana. "Kau...jibam ke Nana?" tanya Amirr. "Ish~ mana ada! Kan korang dh warning aku awal ii supaya jgn jibam!!" jawab Farhana. Ntahlh! Dia berasa sedikit marah. Naim dgn Amirr ni x percayakan dia ke apa?? Naim mengangguk perlhn. "Sorry Na! As long as bkn kau yg jibam, semuanya ok!" ujar Naim. Farhana xtau nak berasa lega ke apa mendgr Naim berkata begitu. Farhana berfikir sendiri? Dia mmg x jibam lh. xkan Kahar dgn geng ii High Council dia pulak kan??? Ayam, dia dh cukup masak dgn sekolah ni utk buat mcm tu. Fakhri? Ayam mesti dh terangkan dkt dia kn??? Ikhsan...dia ke?? xkanlh! Ayam xcerita apa ii ke dkt dia? Soalannya terus tergantung seperti itu. xpe, nnti dia dpt tau jgk!
Farhana mendkti Fakhri yg sdg duduk di salah satu bangku yg berada di KUDRAT Square itu. Dia nmpk Ayam sdg berckp sesuatu dgn Kahar, Hakeem and Zahrin di tepi sana. Kahar memandang Farhana skjp sebelum kembali fokus kpd Ayam yg sdg menerangkan sesuatu di hdpnnya. Farhana duduk di sebelah Fakhri. "Kau ke yg jibam Na?" soal Fakhri sambil memandang ke arahnya. "xdelah! Buat apa aku nk jibam??" jawab Farhana. Mereka diam seketika apabila melihat Ayam sdg berjln ke arah mereka. "Kau borak apa dgn dia? Bkn kau benci sgt ke dgn dia??" tanya Fakhri kpd Ayam, tanpa sedikit pun memandang ke arahnya. "Taulah kena ignore, xkan jealous kot," balas Ayam. "Xdelah..diorang syak ada org jibam pasal kes dkt dorm kita tu. Diorang confidence aku dgn Nana xbuat, so tinggal kau dgn...", "Eh, sesuka hati je nk tuduh aku!" belum sempat Ayam menghabiskan perckpnnya, Fakhri sdh memotongnya terlebih dahulu. "Eh, yg kau emo sgt ni knp? Rilekslh, bkn diorang syak kau pon! Ha!" Ayam menunjuk ke arah Ikhsan menggunakan kepalanya. "Ikhsan? Srslh?" Farhana bersuara. "xtaulh jah! Cuma siapa lg yg buatkn? Kau ke?" Ayam memandang Farhana dgn pdgan yg yakin x yakin. "Buat apa plak aku nk jibam?" balas Farhana. "Kau x ckp apa ii dkt dia ke Zam pasal jibam semua ni?" tanya Farhana. "Aku rasa aku ada je cerita aritu! Lps sesi restu Naim dgn Fahmi aritu, tp...aku cerita dkt kau sorang je ke atau dgn dia sekali hah Fakhri?" Ayam menyoal Fakhri. "Kau ckp dgn aku pasal jibam ni time rehat. A day after Naim dgn Fahmi punya manifesto, and time tu aku rehat sorang je smpailh kau dtg join aku. Ye, kita berdua je time tu, Ikhsan xde!" jawab Fakhri, sambil cuba mengingat semula perbualan dia dgn Ayam tempoh hari. Ayam terkejut. "Oh shit! Patutlh! Dia xtau!!! Alamak, mampos aku!!!" Ayam mula gelabah. "Kau ni pon satulh Zam," tambah Farhana. "Eh, manalh aku igt jah!! Aduu alamak mcm mn ni?" Ayam x senang duduk. "Pandai ii koranglh! Aku nk gi toilet kjp. Dhlh aku yg first ii kena masuk!" Farhana bgn lalu bergerak menuju ke tandas guru perempuan. Disebabkan tandas di situ semuanya hanyalah tandas lelaki, jadinya dia terpaksa berkongsi tandas dgn guru perempuan. Ok apa guna tandas cg, bersih pon bersih, wangi pon wangi. Dlm perjlnn Farhana ke tandas guru yg berada di tingkat 2 tu, tiba ii tgn dia ditarik oleh seseorang dr blkg, dan dia dimasukkan ke dlm sebuah kelas yg kosong. Baru shj Farhana nk menjerit sebelum dia nmpk gerangan hantu mn yg menarik tgnnya itu. "Ish Kahar! Terkejut akulah!!!" Farhana merentap tgnnya dr dipegang oleh Kahar. Kahar hanya diam memandang Farhana yg mengerutkan dahinya dan bibirnya yg sedikit muncung ke hdpn, tanda dia sdg marah. Cute. (Ok everytime Kahar pdg, renung si Farhana ni, y'alls bygkan cara dia pdg Fakhri bila dia bg Fahri lesen dlm PHC tu. Or cara dia pdg org bila org tgh berckp, dia punya fokus tu. Ok back to our story.) "Aku tau bkn kau yg jibam!" kata Kahar memecahkan kesunyian. "Abistu, yg kau drag aku bwk masuk sini tu dh knp??" soal Farhana. Kahar perlhn-lhn berjln mendkti Farhana yg sedikit ii mengundurkan dirinya ke blkg, sehinggalh akhirnya blkg bdn dia sdh melekap penuh di dinding, tiada ruang lg bgnya utk bergerak. Kahar menekapkan satu tapak tgnnya di dinding dan menunduk sedikit supaya matanya searas dgn mata Farhana. Farhana ni xdelh pendek sgt sebenarnya. Klau berdiri di sebelah Kahar tu, dia berada di paras ii bahu Kahar sj. "Aku tau bila masa kau smpai dkt dorm 4 Kasturi tu. Ayam dh cerita dgn aku semua apa yg kau buat sebelum kau kluar berlari cari Fakhri, n terjumpa aku dgn dia tgh settle dlm abandoned stor tu," Kahar berhenti skjp sblum dia membetulkan posisi berdirinya dan memegang kedua-dua belah bahu Farhana sebelum menyambung, "Smpai situ, pls! Reka apa ii cerita yg kau bole reka. Jgn bgtau benda betul apa yg kau tgk aritu, pls!" lembut shj nada dan air muka Kahar berbicara pd Farhana. "Suka hati kau je nk suruh aku tipu pengetua," balas Farhana, kedengaran Kahar mendengus. "Pls Nana...aku xnak suruh bdk ii pulaukan kau! So pls, do me a favour!" Kahar separa merayu, dia merenung dlm ke dlm mata Farhana. Nervous Farhana dibuatnya. "Ye, tepilah! Aku nk pergi toiletlh!" Farhana terus berlalu keluar dr kelas itu.
Farhana berdiri di hdpn bilik pengetua skrg. 'San..maafkan aku San!' desis Farhana di dlm hati. Farhana perlahan-lahan mengetuk pintu yg berada di hdpnnya. Dpt dia dgr dr dlm dia dijemput masuk. "Assalamualaikum tuan!" kata Farhana. "Waalaikumusalam, hah Farhana! Silakan masuk, dan jemput duduk!" jemput tuan Yusof. "Terima kasih tuan!" Farhana masuk ke dlm lalu terus mengmbil tempat di hdpn tuan Yusof. "So, Farhana..saya xnak membuang masa awak, dan saya tau awak pon xnak berada di sini lama ii. Boleh awak cerita pd saya apa yg berlaku pd hari dorm 4 Kasturi dipecah masuk tu?" pinta tuan Yusof. Farhana menarik nafasnya perlahan. "Maafkan saya, tp saya pun xtau byk tuan Yusof! Masa hari kejadian tu, saya otw nak pergi ke dorm 4 Kasturi sbb dh janji dgn Azam, Fakhri, Ikhsan semua yg sy nk lepak dgn diorang. Tp masuk ii je tgk bilik dh bersepah, brg semua pecah. Sy just tlg diorang kemas apa ii yg patut je. Itu je yg saya tau tuan Yusof!" tipu Farhana. Hatinya merasa sgt bersalah pd Ikhsan. Tuan Yusof mengeluh perlahan. "Xpelah klau mcm tu! Takut jgk sy klau ii awak pon sama turut dibuli. Apalah nnti sy nk kena jwb dgn pengetua sekolah awak," kata tuan Yusof, Farhana hanya tersenyum kecil. "Xpelah Farhana klau mcm tu, awak boleh pergi masuk ke kelas skrg!" sambung tuan Yusof lagi. "Baik, terima kasih tuan!" Farhana terus berlalu keluar dr bilik pengetua itu. Sebaik shj dia keluar, dia melihat Kahar, Hakeem, Zahrin, Fakhri, Ayam dan Ikhsan semuanya berada di luar bilik itu. Mereka semua memandang ke arahnya. Tanpa berckp atau memandang ke arah mereka, Farhana terus berlalu pergi utk masuk ke kelasnya.
YOU ARE READING
KUDRAT
Fanfiction"Kau mimpi indah apa malam td sampai kau boleh terfikir yang aku akan buat apa yang kau suruh??"- FARHANA "Tak taulah keem...cuma aku rasa..she is not just an ordinary girl. Perempuan ni sesuatu giler, and i'm really curious what is under her sleeve...