Jam dh menunjukkan pkul 12 tgh mlm, ttp Farhana masih belum tidur. Sepjg hari itu, dia hanya duduk di dlm dormnya sj, x keluar ii. Bknnya apa dia cuma malas nk keluar dan sejak dua menjak ni, Farhana berasa makin takut duduk di KUDRAT ni. Nk bla ada byk lg masa berbaki yg perlu dia habiskn di sini. Heurgh..sakit kepala! Kahar pulak, drpd siang td lps dia hantar Farhana balik ke dormnya, sehingglh skrg ni..masih x nmpk lg btg hidungnya. Lantaklh! Adalh kerja dia tu..Farhana malas nk ambik tau. Sdg elok Farhana duduk membaca di meja belajarnya, pintu dormnya diketuk. "Wait a minute!" jerit Farhana. Dia bgn dari kerusi, bergerak ke almari lalu mencapai cardigan dan juga tudungnya. Selesai menyarungkan kesemuanya, Farhana terus bergerak ke pintu dan membukanya. Tadaa~~ lelakinya sdg elok berdiri di dpn dormnya dgn muka yg sgt serabut dan kusut. "Kahar!" panggil Farhana, Kahar yg sedari td menunduk kini memandang ke arah Farhana dgn senyuman kecil di bibirnya. "Nana! Sorry aku kacau kau..tp, boleh x klau aku stay sini mlm ni?" soal Kahar, suara dia kdgrn sgt lemah. Farhana x menjwb, sebaliknya dia membuka sedikit ruang utk memberi jln kpd Kahar. Kahar masuk ke dlm bilik itu dan terus rebah di atas katil Farhana. Siap menutup pintu, Farhana bergerak mendkti Kahar lalu duduk di atas katilnya, bersebelahan dgn Kahar. Kahar memandangnya skjp sebelum menarik tgn Farhana utk baring bersama-sama dgnnya di atas katil itu. Terkejut Farhana dibuatnya. Ttp dia kembali tenang apabila melihat Kahar yg hanya diam berbaring di sebelahnya merenung siling bilik. "Kahar...kau knp ni?" soal Farhana, dia mengalihkn bdnnya utk menghdp Kahar slps mendiamkn diri utk beberapa ketika. Kahar turut sama menoleh ke arahnya lalu menarik nafas pjg seketika sebelum menceritakan segala-galanya pd Farhana. Bermula dgn slps dr menghantar Farhana, dia dan High Council yg lain terus pergi berjumpa dgn Naim hanya utk dikejutkn dgn perwatakan Naim yg baru, the rebellious one. Then ttg roll call f4 yg sorang pon x dtg, hanya Fakhri yg dtg tu pun utk provoke Kahar..senang cerita apa yg jd hari tu mmg totally fuck up. Bkn ini yg Kahar expects bila dia pulang semula ke KUDRAT. "And skrg dh xde org nk dgr ckp aku lg dh Nana!" kata Kahar sambil meraup kasar wajahnya. Farhana mencapai tgn Kahar dan menggenggamnya erat. "Pasal Naim tu...dia ada jgk cerita dgn aku, mcm mn kau lecture dia pasal tradisi sekolah time kau pass dkt dia madu gila tu. Kau ckp mcm ii dkt dia, tp last ii kau sendiri langgar..kau cancelkn larangan pukul muka. Tu yg buat dia bengang and dia terus pergi bakar madu tu," ujar Farhana. "Aku..aku hilang kawalan mlm tu Nana. Apa yg aku tau, aku just nk kalahkn Fakhri," balas Kahar, kedgrn menyesal. "Ye aku tau! Tp tulah..nk buat mcm mn lg kn, benda dh jd. And Naim tu pun..dia pun tgh ada masalh dia sendiri jgk skrg ni. Dh berthn-thn dia memendam semua benda, and now he finally bursts..I think that's what make him changes," jelas Farhana, Kahar memandangnya pelik. "Mn kau tau?", "aku kan sahabat dia," jawab Farhana ringkas, xnak cerita lebih ii membuatkn Kahar menjelingnya, Farhana ketawa kecil. "Abistu? Kau bantai Naim ke?" soal Farhana. Kahar memandangnya, dia tahu Farhana risau dia apa ii kn si Naim tu. "Hampir jgklh aku nk bantai dia td, tp sbb Fahmi pun dh lost control, aku cool down skjp and tarik Fahmi dlu," jelas Kahar, Farhana mengangguk perlhn..lega dia mndgrnya. "Yg pasal roll call mlm ni pulak..diorang xdtg sbb diorang ada Fakhri. Diorang percaya, selagi Fakhri ada..lead diorang semua, kau xkan dpt sentuh diorang. Klau kau buat pun, ada org yg akan turun backup diorang..x mcm sblum ii ni bila kau sorang je yg berkuasa. Inilah salah satu sbb knp aku x benarkn kau pergi mlm tu Kahar, sbb aku takut..aku takut bila kau kalah, kau hilang kuasa kapla kau," kata Farhana, dia berfikir-fikir patut ke dia bagitau Kahar ttg kejadian yg dia lihat siang td. Ttp lastnya, Farhana mengambil keputusan utk diam sj. Makin teruk pulak baran si Kahar dkt Fakhri nnti..xnak lh dia mengapi-apikn lg. "Sorry Nana, aku xdgr ckp kau and just marah kau mlm tu..aku minta maaf!" ujar Kahar. "Kahar..benda dh lama lps dh, and aku pun xde terasa apa ii dgn kau, dh ii lh minta maafnya!" balas Farhana sambil mengusap pipi Kahar. Tgnnya kemudian naik ke kepala Kahar dan membelainya lembut. Kahar menjd tenang semula dgn sentuhan Farhana. "Kau rasa apa aku patut buat Nana?" soal Kahar, kembali memandang siling. "Jujur aku ckp..aku pun xtau Kahar! Aku pun xtau," jawab Farhana. Akhirnya mereka berdua hanya diam melayan perasaan masing ii. Farhana masih lagi kekal mengusap kepala Kahar, dan Kahar pula merasakan matanya makin lama semakin memberat sehinggalh matanya betul ii tertutup. Farhana yg melihat itu hanya membiarkan shj. Farhana menunggu beberapa minit utk memastikan Kahar betul ii terlena sebelum dia bgn dr katil utk menutup suis lampu. Farhana kemudiannya kembali ke katil, mengambil bantal peluk pjgnya dan membuat sempdn di antaranya dgn Kahar. Farhana baring semula dan perlhn-lhn turut terlena.
YOU ARE READING
KUDRAT
Fanfiction"Kau mimpi indah apa malam td sampai kau boleh terfikir yang aku akan buat apa yang kau suruh??"- FARHANA "Tak taulah keem...cuma aku rasa..she is not just an ordinary girl. Perempuan ni sesuatu giler, and i'm really curious what is under her sleeve...