Sejak pembubaran High Council pd dua bln lepas, buat pertama kalinya dlm sejarah sekolah, KUDRAT adalah tempat yg sgt selamat utk semua pelajar. Berbeza dgn apa yg difikirkan pihak alumni, cg ii KUDRAT berjaya menaikkan sahsiah dan pencapaian akademik murid ii di KUDRAT tanpa penubuhan Higjh Council yg konon ii nya menjd kunci utama kecermelangan KUDRAT. Farhana sdg duduk di dlm library pd ketika itu, menunggu seseorg. Sambil ii tu dia menyiapkn sedikit homework yg baru diterimanya pd hari itu. Tiba ii, seseorg dari blkg Farhana dtg dan mencucuk lembut pinggangnya. Tersentak Farhana, dia tu dhlh ticklish! Farhana mencerlung tajam ke arah Kahar yg sdh pun duduk menopang kepala di sebelah kanannya sambil tersengih ceria. "Kau ni kan!" marah Farhana. "Aku ni apa?" Kahar menaik-naikkn keningnya beberapa kali, mencabar Farhana. Farhana hanya menjeling Kahar, terigt yg mereka skrg berada di library. "Cubalah dtg tu bagi salam dulu ke apa ke. Ni terus dtg cucuk org mcm tu, eloklh sgt perangai mcm tu kan," bebel Farhana dlm keadaan berbisik, Kahar x habis ii dgn sengihnya. "Assalamualaikum cinta!" ucap Kahar. "Waalaikumusalam!" balas Farhana ikhlas x ikhlas, dia masih geram dgn Kahar. "Aik? Itu je?" Kahar mengangkat kedua-dua belah tgnnya tanda surrender slps melihat glare yg diberikan oleh Farhana kpdnya. Satu lagi benda lain yg dia belajar ttg Farhana ni, perempuan ni sgt garang dan sgt menakutkn bila dia marah. So, Kahar really try his best utk x bagi Farhana blow up! "Asal kau panggil aku dtg sini ni? Punya byk tmpt lain dlm sekolah ni, library jgk kau pilih utk date," kata Kahar, Farhana menjelingkan matanya ke atas. Sebenarnya, Kahar dan Farhana masih belum declare apa ii ye. Yes, even after semua benda yg diorang lalui sama ii, diorang still x official apa ii pun. "Study date dkt library lh. Klau kat dm tu lain yg jd nnti," Farhana tetap melayan angan ii Kahar tu, Kahar tersenyum. Sejak semua benda dh settle ni, Kahar lebih kerap tersenyum dan tertawa. Dia nmpk..free! Pd mulanya org ramai pun pelik melihatnya. Inikah Kahar kapla yg mereka takut ii kan selama ni? But day by day, boy keep getting new friends! Good for him tho! Tp..tulah, Kahar tidak lagi balik ke rumahnya slps apa yg terjd. Klau ada apa ii cuti, dia hanya akan ikut Hakeem, atau Zahrin atau Fahmi pulang ke rumah mereka. x pun, Kahar akan stay shj dkt sekolah. Bknnya apa..malas Kahar nk balik sebenarnya. Dia balik pun, duduk sorang ii jgk even ada org lain dkt rumah. Baik duduk sorang betul ii, xdelah sakit hati sgt. Farhana pun kesian sebenarnya melihat Kahar seperti itu. Jadi Farhana sering juga stay di sekolah klau ada apa ii cuti. Lagipun, Ayam pun ada! So xdelah nk termuntah sgt dia asyik melihat muka Kahar sj. Kahar dan Fakhri tidak pernah lagi berckp slps dua bln lps, mereka hanya menghormati kehadiran masing ii apabila kedua-duanya berada di dlm satu bilik. Lagilah mereka semua terikat dgn Farhana, jdnya nak x nak mereka sering juga perlu saling berjumpa. Lain ceritanya dgn Naim dan Ayam. Mereka kembali rapat semula dgn bekas ii High Council tu seperti sebelum ii ni, lagipun mereka mmg berkwn. Klau sebelum ni Ayam hanya berpura-pura menyukai mereka berempat utk menyelamatkan dirinya ketika di sekolah itu, ttp kali ni his view towards them totally change. Ayam boleh sj ke dm tu dan duduk di meja yg sama dgn mereka dan berbual-bual klau Fakhri xde, sbb klau Fakhri ada mestilh dia kena lepak ngan Fakhri kan. Sama jgk dgn Prakash. Hubungan dia dgn bapanya makin pulih, dia even sdh mengumpul beberapa org kwn skrg. Senang cerita, KUDRAT and pelajar ii nya, semuanya makin membaik. "Abistu kita nk buat apa ni?" Kahar blur, Farhana memandangnya pelik. "Kan td dh kata study date..belajar sekalilh apa lg," kata ii Farhana membuatkn Kahar meletakkn skjp kepalanya di atas meja. "Bosanlh~~! Aku ni dhlh x pandai," balas Kahar, Farhana mendengus. "Sbb x pandai lh kena belajar sayang~~!!" Farhana mencubit lembut pipi Kahar membuatkn lelaki tu kembali tersenyum. "Kau jgn lupa thn ni kau nk SPM. Trial kau pun tinggal beberapa bln je lagi kn," tambah Farhana. "Yelah ii...kita nk belajar apa ni?" soal Kahar, Farhana akhirnya tersenyum. "Emm..aku fikir, boringlh klau kita just belajar sendiri ii kn? Apa kata aku ajar kau, kau ajar aku," cadang Farhana, Kahar berfikir-fikir sendiri. "Aku nk ajar kau apa? Aku sendiri..", "Kahar, there must be something you are really good at. Jgn nk rendah ii kn diri kau mcm tu," ujar Farhana, tegas. Kahar kelihatan serba salah. "Aku boleh buat math! xdelah teror sgt tp..bolehlh," kata Kahar dgn perlhn. "Result kau last test mcm mn?", "A-!" Farhana tersenyum lebar. "Wow, cool giler do!! Wah!! Aku ni nk lps C pun punyalah payah. Kau punya subjek bahasa pulak mcm mn?" tanya Farhana. "Bahasa aku out! Klau apa ii subjek yg result aku paling jahanam sekali adalah dua subjek tu, BM dgn BI," jawab Kahar, Farhana tersenyum lagi. Perfect! "Alright, mcm ni. Since my speciality is bahasa, aku akan ajar kau yg tu. And kau pulak ajar aku math, boleh?" soal Farhana, Kahar hanya mengangguk sambil tersenyum kecil. "Sains..siapa nk ajar?" tanya Kahar. "Yg tu kita belajar sama! Lagipun kau bkn aliran sains stream kn?" Kahar menggeleng. "Then senanglh sikit kerja kita. Kau x payah susah ii nk belajar chemi bio physics semua tu, and aku pun x payah pening ii fikir mcm mn nk ajar kau," kata Farhana, Kahar mengangguk faham. "Ok, encik Abdul Kahar? Enjin dh panas? Dh ready ke belum nk gerak?" Kahar hanya tersenyum sblum mengangguk lagi. "Ok, then let's go!" kata Farhana. 'Aku akan tlg kau bgn balik Kahar!' desis hati Farhana. Slps 3 jam mereka berpulun-pulun sehabisan, mereka pun menutup buku. Lagipun ni dh pukul 4, bkn masa yg sesuai utk belajar lagi. "Setiap ptg lps habis zuhur dkt sini tau. Since prep kita pun cg ii xde nk masuk sgt, and kau duduk dgn Hakeem, Zahrin and Fahmi tu pun kau just melepak. Baik kau tlg aku study dkt sini," kata Farhana sambil bangun mengemas brg ii nya. Kahar memandangnya pelik. Apasal rushing sgt perempuan ni? "Kau nk pergi mn laju ii ni Nana?" soal Kahar. "Nak pergi jumpa Ayam, Fakhri, Naim and Amirr. Hari ni birthday mr Sin..kitorang nk buat surprise sikit utk dia. Kau nk ikut ke?" tanya Farhana kembali walaupun dia dh tau jwpn lelaki yg berada di hdpnnya itu. "xnak ah! Baik aku gi lepak ngan member ii aku," Kahar berpura-pura membaca nota ii yg dibuatnya. Farhana hanya tersenyum, dia sdh pun selesai mengemas brgnya. "Oklah, klau mcm tu, aku pergi dlu! Jumpa kau lagi nnti!" ujar Farhana. Farhana mencium index and middle fingernya sebelum ditepekkannya pd bibir Kahar dan berlalu keluar dari library. Kahar terkejut. What the......
YOU ARE READING
KUDRAT
Fanfiction"Kau mimpi indah apa malam td sampai kau boleh terfikir yang aku akan buat apa yang kau suruh??"- FARHANA "Tak taulah keem...cuma aku rasa..she is not just an ordinary girl. Perempuan ni sesuatu giler, and i'm really curious what is under her sleeve...