25

243 10 0
                                    

 Mlm manifesto itu, Farhana menunggu Hakeem, Zahrin dan Fahmi dtg menjemputnya di dormnya. Farhana mmg dh x dibenarkn bersendirian ye skrg ni sejak kes pasal Ariz ni terbongkar. Mengikut kata kapla interim kita, mmglh si Ariz tu minat lelaki je, tp klau dh ikut nafsu..apa pun boleh jd, sbbkn nafsu tu jgklh yg lelaki pun dia boleh sapu. Naim dan Amirr pun mcm dh berkomplot dgn High Council tu semua. Klau Hakeem, Zahrin dan Fahmi x dpt temankn Farhana, Naim dan Amirr yg akan ambil alih. Begitu juga sebaliknya. Farhana? Ntah..dia malas nk ambik kisah pasal schedule 'gurdians' nya itu. Farhana ok je sebnanya klau nk jln sorang ii pun, dah jantan ii tu x benarkn, dia nk kata apa lg..follow jelah! Malas nk ckp lebih ii. Klau dia terserempak ngan Ariz nnti, naya pulak! Farhana pun xnak fikir kemungkinan yg akan berlaku klau perkara tu terjd. Sdg Farhana membetulkn awning tudungnya di hdpn cermin, pintu dormnya diketuk. "Kejap!" Farhana mematikan suis kipas dan kemudiannya membuka pintu, muncullh wajah ii High Council kebencian semua org sdg elok tersengih kpdnya. Farhana pelik..apahal ni? "Asal korang?? Sengih ii mcm org giler," kata Farhana, masih memerhatikan mereka dgn pelik. "Nana kau dh tau ke belum?" soal Hakeem. "Tau apa?", "Kahar balik lusa!" kata ii Hakeem mengejutkan Farhana, tanpa dia sedar dia tersenyum lebar. "Eh~ suka!" usik Zahrin, tersengih nakal. Begitu juga dgn Fahmi. Farhana menjeling mereka tajam sebelum kembali fokus kpd Hakeem yg berada di hdpnnya. "Mn kau tahu Hakeem?" tanya Farhana. "Kahar mesej aku td. Eh jap..korang xde bermesej apa ii ke?" Hakeem pelik. Kata angau masing ii..xkan benda basic x buat kot. "Aku lupa nk amik nombor dia. Asal igt je, aku tangguhkn dlu..then terus lupa. Dia pun diam je, so aku malaslh! xnaklh mcm perigi cari timba kn," jawab Farhana. "Alah rilekslh! xkan dgn boyfriend sendiri pun malu kot," komen Fahmi. "Excuse me, kitorang x declare apa ii pon lg ek! Cantik sikit!" Farhana dpt merasakan mukanya dh mula strt membahang. "Yeah ii..tp tetap x ubah fact yg korang suka sama suka kn," kata Zahrin. Ok, enough! Muka Farhana dh sgt panas. "Lantak koranglh!" Farhana terus mengunci pintu dormnya dgn cpt dan berjln meninggalkn mereka bertiga di blkg. Hakeem, Zahrin dan Fahmi mengekek mentertawakan Farhana. Tau malu! 

Mereka berempat sdh pun hendak smpai di bilik manifesto apabila Farhana tiba ii berhenti, ianya turut sama membuatkn yg tiga lainnya turut berhenti. "Knp Na?" soal Zahrin, Farhana menoleh memandang mereka yg berjln di blkgnya. "Korang masuklh dlu, aku nk pergi dorm Amirr dgn Naim. Nnti aku pergi sana dgn diorang je..aku jumpa korang kt sana nnti," kata Farhana. Mndgr nama Naim dan Amirr membuatkn ketiga-tiganya membuat muka menyampah. Mereka team up utk menjaga Farhana, xbermakna mereka suka antara satu sama lain. Ditmbh pulak dgn perangai bdk ii f4 yg makin melampau sejak kebelakangan ni. "Make sure kau dtg sana dgn diorang. Klau aku nmpk kau dtg sorang ii..aku xkan kasi kau chance lg Nana," kata Hakeem. Farhana smirk..try her if u can! Tp sbb malas nk pjg ii cerita, Farhana hanya mengangguk. Kerana jln yg hendak dituju ke bilik manifesto tu adalah satu jln saja dgn dorm Amirr dan Naim, jd dia terus bergerak bersama-sama dgn trio itu. Smpai shj di dpn dorm dua sahabatnya tu, Farhana mengetuk pintu dan x lama slps tu, pintu dibuka oleh Amirr. "Eh Nana, masuklh!" jemput Amirr sambil tersenyum manis, Farhana membalasnya lalu masuk ke dlm dorm itu. Bkn Naim dan Amirr shj yg berada di dlm dorm itu sebenarnya, mangsa Ariz tu pun ada. Farhana memandangnya dgn penuh rasa kesian dan simpati, tp cpt ii dia mengubah semula mukanya kpd neutral one. Kerana Farhana sedia tau, ada org yg x suka dan x selesa dipdg dgn cara yg begitu. Apatah lagi dlm situasi lelaki tersebut, situasi yg sgt memalukan dirinya. "Nana!" tegur Naim dgn gembira sebaik sj Farhana masuk. Farhana hanya tersenyum skjp kpdnya sbgai reply sebelum kembali memandang ke arah bdk lelaki yg duduk di atas katil Amirr itu. Farhana mndktinya. "Hi! Nana!" Farhana menyuakn tgnnya di hdpn bdk lelaki itu sambil tersenyum manis. Bdk itu terkejut, mungkin x sangka Farhana akan menegurnya. Perlhn-lhn dia menyambut tgn Farhana itu, dan turut tersenyum. "Hi! Saya Danial!" balas lelaki yg bernama Danial itu. Farhana diam skjp sebelum menunduk utk membisikkn sesuatu di telinga Danial. "I'm so sorry dgn apa yg terjd dkt kau. You have been so strong all this time, keeping everything to yourself.. I'm happy someone finally rescued you from that hell. Jom, kita bagi dia apa yg dia patut terima!" bisik Farhana, Danial tersenyum kpdnya tanda terima kasih. Farhana kembali berdiri. Dia menoleh ke arah Naim dan Amirr hanya utk melihat kedua-dua mereka merenung pelik ke arahnya dan Danial. "Kau dh ready?" lembut sj Farhana bertanya pd Naim, Naim tersenyum dan mengangguk. "Jom!" ajak Naim. Dia menghulurkan tgnnya kpd Danial. Danial takut ii sj mencapainya, mereka fhm. Duduk bersama dgn senior dan juga lps apa yg terjd pd dirinya, tentu sj tinggalkn kesan mendlm pdnya. Naim dan Danial mengetuai jln, manakala Amirr dan Farhana mengikuti dr blkg, menuju ke bilik manifesto.

KUDRATWhere stories live. Discover now