Sebaik shj Farhana menutup pintu dormnya, Kahar terus berlalu pergi berjumpa dgn Hakeem, Zahrin dan Fahmi utk ke hutan sekolah. Farhana x senang duduk di dlm dormnya. Well..kau expects apa? Farhana tau kwn dia cuba bunuh diri kot, xkan kau expects dia utk duduk tenang?! Farhana akhirnya kembali ke pintu masuk dormnya, dan membukanya sedikit. Farhana melihat ke kiri dan ke kanan, memastikan yg Kahar betul ii dh pergi. Farhana keluar dari biliknya dan berfikir, ke mn dia perlu pergi? Siapa je yg x pergi tgk manifesto mlm ni? Amirr. Tp Farhana sendiri xrasa Amirr hendak menerima pelawat pd waktu tu. Lagipun sejak kejadian di dlm dorm 4 Tuah tempoh hari, Farhana dh xde berjumpa dgn Amirr lagi. Farhana faham..Amirr pun mesti malu. Farhana berfikir lagi..Prakash! Yes Prakash! Farhana terus berlari menuju ke dorm 4 Lekir. Masuk shj Farhana ke dlm dorm itu, Farhana melihat Prakash sdg elok duduk menghadap ke luar tingkap di katilnya. "Prakash!" panggil Farhana sambil berjln ke lelaki itu. Prakash menoleh sebentar. "Nana!" balas Prakash. Prakash menarik kerusi belajarnya lalu diletakkn di hdpnnya, menjemput Farhana utk duduk. "Fakhri..dia x nak dgr ckp kita, Nana!" ujar Prakash elok slps Farhana duduk, Farhana mengeluh. "x! It's not Fakhri this time, Prakash! Its' Naim! Naim yg nak sgt manifesto ni," kata Farhana, Prakash memandangnya pelik. "How can you be so sure?" soal Prakash. "I went to see Naim before. He looks so..done! He is so determined this time. Aku x sedar mula ii, smpailah Naim ckp smtg dkt aku. And that's when I realize, he act want to..." Farhana mengetap bibirnya, dia x mampu mengucapkan ayat tu. Prakash hanya diam mendgr. Pd mulanya dia agak blur..ttp slps mencamtumkn kesemuanya satu ii, Prakash mula faham. Membulat matanya memandang Farhana. "He actually want to suicide himself?" Farhana mengangguk sambil memejam matanya. "The things he said to me, ia mcm pesanan terakhir. A farewell! Rightfully after that, I know what he is thinkinga about. I went to High Council dgn harapan diorang boleh stopkan immediately! But no, even diorang x boleh buat apa ii," jelas Farhana. "But why are you here? Why don't you go to the manifesto? Senang klau apa ii jd kau campur tgn terus," tanya Prakash. "Kahar didn't let me! He said he will stop everything klau perkara berlaku di luar kawalan. I don't know Prakash...should I trust him?" Farhana berasa takut. Farhana tau ianya adalah salah utk mempunyai perasaan ragu ii tu pd Kahar, tp..dia cuma takut! Farhana xnak apa ii terjd dkt Naim atau Fakhri. Prakash mengangguk. "You should trust him, Nana! If he said so..then trust him! Aku mungkin xkenal dia, tp..aku pun lelaki Nana, aku nmpk Kahar tu jujur dgn kau. So you really should trust him!" kata Prakash, Farhana menghembuskan nafas lega. "Tp..kita yg dkt sini pun x boleh duduk diam ii je! We have to do something," ujar Prakash. "Kita nk buat apa?" tanya Farhana. "It's time for us to tell the teachers, the wardens about what we are doing all this time. It's time for us to jibam!" terkejut Farhana mendgr kata ii Prakash. "Are you crazy, Prakash? Kau nk kena pulau ke?" Farhana sedikit terjerit mndgr idea Prakash itu. "Ni dh teruk ni, Nana! Smpai nk berbunuh-bunuh. Aku dh xkisah dh..biarlh aku kena pulau sekalipun," Farhana terdiam, Prakash nmpk betul ii dh bertekad. As fi on cue, mr Sin masuk ke dlm dorm itu. Terbeliak mata org tua tu apabila melihat Farhana berada di dlm dorm tersebut. "Farhana, what are you doing here at the boys dormitory in such of this hour?" soal mr Sin, dia kelihatan marah. "Please don't be mad at her mr Sin! I'm the one who asked her to come here! We..no, I..I have smtg to tell you," Prakash bgn dari duduknya dan menghadap mr Sin. Mr Sin memandang Farhana dan Prakash, curiga. Seorg lagi warden tiba ii masuk ke dlm dorm itu. "Mr Sin, yg lain semua ada f4 je yg hilang," kata warden tersebut. Mr Sin kembali memandang Prakash dan Farhana. "Prakash, Farhana..where is everyone?" soal mr Sin. "Diorang semua ada dkt hutan sekolah mr Sin. You just have to go there, you will find everyone who are missing. You will find..everything you want to know all this time," kata Prakash, Farhana hanya diam memandang Prakash dan mr Sin silih berganti. Mr Sin diam memandang mereka berdua skjp sebelum keluar dari dorm itu. Prakash dan Farhana kembali duduk, diam melihat antara satu sama lain.
Farhana keluar dari dorm 4 Lekir itu apabila dia terdgr bunyi bising di luar. Mereka semua dh balik. Farhana ternmpk Amirr juga keluar dari dorm 4 Tuah. Dia mengangguk perlhn kpd Farhana smeentara menunggu org yg mereka tunggu ii. And finally there he is! Org yg dinantikan Farhana. Sama seperti Farhana, Amirr juga melihat ke arah Kahar yg menaiki tangga dlm keadaan yg sgt lemah, sgt serabut. Mata Farhana jatuh kpd kedua-dua tgn Kahar. Terdpt lumpur dan darah yg sdh pun kering melekat pd tgnnya, Farhana gasps. Oh God, what happened??? Kahar berdiri skjp memandang Amirr dan Farhana yg berada di hdpnnya. Farhana dan Amirr berbalas pdgn. Tanpa berkata apa ii, Farhana terus menarik lengan Kahar dan membawanya ke dorm Farhana. Mereka tidak berkata apa ii sepjg perjlnn ke dorm. Masuk shj di dlm dorm, Farhana memimpin Kahar ke bilik airnya. Farhana mendudukkan Kahar di atas bangku yg terdpt di dlm bilik air itu sebelum membuka pili air. Farhana mengambil tgn Kahar dan membasuh kesan ii lumpur dan darah kering yg terdpt di tgn lelaki itu. Farhana nk tanya, dia nk sgt tanya tp dia xtahu bagaimana. Farhana x pasti klau Kahar dh bersedia utk ckp ttgnya. Seperti dpt membaca fikiran Farhana, Kahar membuka mulutnya. "Ni darah Naim!" ujar Kahar. Farhana sgt terkejut, ttp dia hanya membuat biasa dgn meneruskn pekerjaannya td. "Aku sempat stopkn diorang Nana, tp..aku takut aku terlmbt. Mr Sin dtg dan terus bwk Naim and Fakhri pergi hospital. Naim xsedarkan diri, Fakhri angkat dia. Fakhri...smpai ke sdh, xnak lawan dgn Naim," kata Kahar, wajahnya berkerut. Farhana memandang Kahar utk kali yg pertamanya sejak mereka masuk ke dormnya td. "Aku minta maaf, aku boleh cerita dgn kau yg tu je. Klau kau nk detail, kau pergilh tanya Hakeem ke, sesiapa yg lain. Aku...aku x sanggup nk cerita," tambah Kahar lagi. Farhana yg dh selesai membersihkn tgn Kahar tu, duduk melutut di hdpn Kahar yg sdg duduk. Nasib baik lantai toiletnya kering, klau x..jenuh jgklh lencunnya nnti! Kahar memandang ke arah Farhana dgn mata yg sgt sedih. "It's ok Kahar! You don't have to! Klau kau x nak cerita, then jgn cerita! Yg pasal Naim tu, insyallah dia ok!" kata Farhana, ttp hatinya masih ragu ii. Yeke, Naim akan ok? Ah think positive! "Skrg ni, kau balik dorm kau..mandi and then tidur, alright? Dh cukup byk kau tgk, kau lalui utk satu hari ni Kahar. Take some rest, clear your mind, hmm?" Kahar mengangguk. Mereka berdua keluar dari bilik ir itu dan menuju ke pintu. "Aku pergi dlu Nana, goodnight!" Kahar memeluk Farhana skjp sebelum keluar dr dorm itu.
Pd pagi esoknya itu, Farhana terus naik ke dorm 4 Tuah utk berjumpa dgn Amirr. Ttp apabila dia smpai, tiada org di dlm dorm itu. Katil Amirr kosong, katil Naim apatah lagi. Farhana turun semula. Mn pulak si Amirr ni? Farhana berjln menuju ke dm. Dari jauh, dia nmpk Amirr sdg duduk termenung seorang diri di salah satu meja yg ada di dm itu. Farhana cpt ii mendekatinya. Kerana pd hari itu masih cuti, jd kwsn dm agak lengang tiada org. "Hi, Amirr! Boleh aku duduk?" tegur Farhana. Amirr yg sejak td menunduk, mengangkat kepala sebaik shj mendgr suara yg sgt dia kenali itu. "Nana, duduklh!" balas Amirr. Farhana pun duduk. xpernah Farhana rasa sejanggal ini apabila bersama-sama dgn Amirr. Entah..mungkin sbb sejak kali pertama dia jejakkn kaki ke sekolah ni, Amirr sdh pun jd kwn yg paling rapat dgn dia di sekolah tu, jd mungkin sbb tu dia x pernah rasa janggal dgn Amirr. Ttp hari ni berbeza. Mulut masing ii mcm terkunci rapat walaupun ada byk soalan di dlm kepala yg hendak ditanya kpd satu sama lain. "Nana, sorrylh! Dh beberapa hari aku x jumpa kau," Amirr memecahkan kesunyian, Farhana menggeleng. "xpe Amirr, aku faham!" jawab Farhana. "Kau..pergi ke manifesto smlm?" Amirr berasa agak kecewa apabila melihat Farhana menggeleng. "Sama mcm kau..aku pun curious pasal Naim ni Amirr," kata Farhana. Amirr mengeluh. Sdg mereka diam itu, Farhana nmpk Kahar seperti teragak-agak hendak mendekati mereka. Farhana hanya diam sehinggalh Kahar sdh pun berdiri di meja mereka. Kahar berdehem membuatkn Amirr menoleh. "Kau..tau apa ii pasal Naim?" soal Kahar pd Amirr. Ttp Amirr hanya diam x menjwb, dia kelihatan ragu ii. "Klau kau tau apa ii..pls, bagitau aku!" tambah Kahar lagi. Kahar tersenyum skjp pd Farhana sebelum berlalu dari situ. Sebaik shj Kahar pergi, Amirr groans. Terkejut Farhana dibuatnya. "Mati do dgn rasa curious camni Nana! Apa ii pun Naim tu still kwn aku..aku still care pasal dia. Kau xde sesiapa yg kau boleh contact ke utk bwk kita pergi hospital jenguk Naim?" soal Amirr, muka dia dh berubah. Amirr kelihatan sgt terdesak. Farhana berfikir skjp. xlama kemudian Farhana tersenyum, apasalh dia x terfikir kan org ni sejak td. "Ada! Jom!" ajak Farhana. Farhana dan Amirr kemudiannya menuju ke suatu tempat.
YOU ARE READING
KUDRAT
Fanfiction"Kau mimpi indah apa malam td sampai kau boleh terfikir yang aku akan buat apa yang kau suruh??"- FARHANA "Tak taulah keem...cuma aku rasa..she is not just an ordinary girl. Perempuan ni sesuatu giler, and i'm really curious what is under her sleeve...