Farhana sdg berjalan menuju ke dorm 4 Kasturi ketika dia mendgr announcement. "Perhatian kpd Nor Fakhri bin Firdaus Ismet, sila ke KUDRAT Square kerana ibu anda sdg menunggu," kata announcer. Normal lh tu kn? Mak dtg nk jumpa ank. Farhana terus berjln menuju ke tempat yg ingin dituju. Ttp dr jauh, dia nmpk Fakhri keluar dr dorm 4 Kasturi itu dgn muka yg resah gelisah. Farhana pelik. Apahalnya ni? Dia buat hal ke smpai takut nk jumpa mak dia?? Walaupun mereka sdh saling mendekati, ttp Fakhri x menyedari kehadiran Farhana di situ kerana dia hanya menunduk sepjg dia berjln. Apabila Fakhri sdh berada betul ii di sebelhnya, Farhana menahan lengan Fakhri. Fakhri tersentak. "Nana!" Farhana tersenyum. "Fakhri, are u ok?" soal Farhana. Fakhri mengangguk perlhn dgn senyuman awkward di bibirnya. "Kau nk pergi dorm kitorang kan? Masuklh dlu! Ayam ada dkt dlm. Kau lepak dgn dia dlu japgi aku dtg," Fakhri melepaskan tgn Farhana dr lengannya, dia menepuk perlhn bahu Farhana sblum berjln pergi. Farhana kembali berjln. Dia smpai shj di dorm itu dia melihat Ayam sdg mengemas baju ii nya dan Black sdg bermain dgn phone sambil berbaring di atas katilnya. Black bangun dr pembaringannya sebaik shj dia melihat Farhana berada di pintu dorm. "Hi Nana! Masuklh!" jemput Black (sengaja letak scene Black aka Nik Rafaie dlm ni sbb in PHC dia x byk screentime) Farhana tersenyum sbgai tanda terima kasih. "Jah! Mehlh! Duduk situ!" panggil Ayam, dia menunjuk ke arah katil Fakhri. Farhana masuk dan terus melabuhkan punggung di situ. "Azam, knp dgn Fakhri tu? Semcm je muka dia nk jumpa mak dia. Dia ada buat apa ii salah ke?" soal Farhana. Ayam memandang ke arah Black sebelum menjwb. Dia melihat ke arah Black sdg sibuk memakai earphone, mndgrkn mp3 nya. Ok, line clear! "Sebnanya, aku pon x taulh apa masalh family diorang ni! Apa yg aku tau, Fakhri duduk dgn bpk dia, Naim plak duduk dgn mak diorang. Diorang berdua mmg dh lama lh kot xjumpa, sbb tu bila jumpa tu dia mcm...idk, awkward, benci, xpuas hati n bagai ii. Diorang berjumpa balik pun thn ni tu pon sbb Fakhri masuk sini, barulh dia jumpa balik si Naim yg sdh sedia asalnya dr form 1 dh ada dkt KUDRAT ni," jelas Ayam. Farhana mengangguk. Patutlh semcm je dia tgk Fakhri dgn Naim tu! Jeritan Black memeranjatkan mereka berdua. Black bgn dr katilnya dan terus berlari keluar dr dorm itu. Ayam memandangnya pelik. "Gila ke apa mamat tu?" bisik Ayam, ttp masih dpt didgri oleh Farhana. Farhana tertawa kecil. Suasana senyap skjp, sbb tiada sesiapa yg bersuara. "Kau balik ke Na?" Ayam tiba ii bersuara, mematikan lamunan Farhana. "Baliklh! xnak aku stay sorang ii sini!" kata Farhana, dia memandang Ayam. "Eh, wait! Jgn ckp dgn aku kau x balik?!" Farhana hampir ii menjerit. Ayam smirk. "Cik kak, kau igt tiket nk balik Sarawak murah ek??" soal Ayam sinis, Farhana mengangguk faham. "Kau nk ikut aku balik?" soal Farhana pula, Ayam memandang Farhana. "Kau x takut ke aku buat apa ii dkt kau?" soalan Ayam membuatkn Farhana membalingkan bantal yg berada di atas katil Fakhri itu ke arahnya. "Eh kau ni kenapa?? Eeeiii boleh thn kotor jgk kan otak kau ni! Bkn itulh maksud aku giler," Ayam membetulkn rambutnya. Penat dia menggayakan rambutnya itu, sesuka hati je minah yg sorang ni merosakkannya. "Abistu?" Farhana cuba menyorokkn malunya, pipi dia merah. Ayam tersenyum geli hati melihat Farhana. Haih apalh yg comel sgt perempuan sorang ni? "Maksud aku, kau x takut ke klau aku ganggu cuti kau ke, kacau kau nk healing ke, aku being annoying ke apa ke, tu maksud aku!" jelas Ayam. "Oh, ckp tu lain kali cuba betul ii! xdelah, x ganggu pon, nk ikut jom lh!" ujar Farhana, Ayam berfikir sejenak. "xpelah Na, aku stay je! Aku dh biasa dh pon duduk sini sorang ii klau cuti. Lagipun seminggu je, bkn lama sgt pon. Lagipun ni jelah masa utk aku rasa mcm mn jd kapla korang," balas Ayam, Farhana hanya tersenyum. Lantak kaulh Yam! Fakhri masuk ke dlm dorm itu dgn muka yg sama seperti dia keluar td. "Fakhri!" tegur Ayam. Farhana yg duduk membelakangkn Fakhri menoleh, lalu dia bgn dr katil itu kerana tuan empunya katil sdh pun tiba. Fakhri yg melihat itu menahannya. "Eh, Na..xpe! Duduklh!" ujar Fakhri, lembut shj nadanya. Fakhri duduk di sebelah Farhana. Dia mencapai tgn Farhana lalu mengusapnya lembut, bermain dgn jari ii Farhana. Farhana hanya membiarkn shj perilakuan Fakhri itu. Dia perasan Fakhri kelihatan...zoned out! "Knp mak kau dtg jumpa kau Fakhri? And mcm mn dia tau kau ada dkt sini?" soal Ayam yg kini sdh selesai mengemas baju ii nya. Dia duduk di meja belajarnya. Fakhri mengalihkan fokusnya dr tgn Farhana kpd Ayam. "Dia dtg nk jumpa aku, tanya khabar apa semua. Mintak aku spend cuti sem ni dkt rumah dia, Naim tu yg bgtau dia aku ada dkt sini," ujar Fakhri, kembali fokus bermain dgn jari-jemari Farhana. Farhana hanya diam mndgr. "So, mak kau ajak kau ajak kau balik rumah dia cuti sem ni? Rumah Naim? Tssk tssk tssk tssk tssk tssk, drama sial!" ujar Ayam, Fakhri tersenyum sinis. "Abis bapak kau tau x? Bkn kau kena balik rumah bpk kau ke cuti sem ni?" sambung Ayam, Fakhri mendengus sebelum bersuara. "Em, kau..kau x balik Sarawak?" Fakhri cuba menukar topik. Ayam looks so done mndgr pertanyaan Fakhri. 'Sama je dia dgn si jah tu, diorang igt murah ke apa tiket flight tu?? Hantuk kepala dua ii nnti,' desis hati Ayam. "Bang, tiket flight tu mahal tau. Lagipun bila lg masa aku nak rasa sekolah ni mcm aku punya? Semasa korang semua berambuslh kn," balas Ayam, Fakhri tertawa kecil sebelum memandang Farhana. "Kau..balik kn?" soal Fakhri, Farhana hanya mengangguk tanpa mengeluarkn septh pon perkataan dr mulutnya. Fakhri mengangguk puas dgn jwpn Farhana. Dia kembali bermain dgn jari ii Farhana. He srsly zoned out! "Fakhri!" panggil Ayam, tapi kali ni Fakhri langsung x memandangnya sehinggalh Ayam memetik jarinya beberapa kali di hadapan Fakhri. "Hey, knp kau? Ok x?" soal Ayam. Fakhri hanya mengangguk perlhn dgn wajah yg kelihatan penat plus sedih di mukanya. Ayam memandang Farhana skjp. "Look, aku bkn nk menyibuk ke, nk jd ahli mesyuarat tingkap ke apa cuma aku curious..apa jd dgn family kau sebnanya?" soal Ayam. Fakhri memandang ke arah Farhana yg berada di sebelhnya. Farhana yg melihat itu tersentak. "Ops, sorry! Kau x selesa ke? xpe aku pergi," Farhana fhm. Dia bgn dr katil utk berlalu pergi, ttp Fakhri menarik tgnnya. "Aku x ckp apa ii pon Nana, duduklh!" pujuk Fakhri. Farhana memandang Fakhri, betul ke ni dia ok? Ni hal privasi dia kot, dhlh diorang belum kenal lama. Melihat Fakhri yg tersenyum ikhlas kpdnya, membuatkn Farhana duduk kembali. Fakhri menarik nafas dlm ii sebelum menceritakan keseluruhan kisah hidupnya kpd Ayam dan Farhana. "Lepas tu aku mintak bapak aku bawak aku lari merata. Byk tempat kitorang kena pindah, pekan ke pekan. Takut mak aku jumpa aku, tuntut hak mahkamah dia. Sampai masuk sekolah sini," jelas Fakhri. Farhana melihat ke arah Ayam yg sdh monyok mukanya. Dia sendiri pun apa kurangnya..dh bertakung dh air mata dlm kolam matanya. Fakhri memandang kedua-dua Ayam dan Farhana. "Ayam, Na..rilekslh!" ujarnya perlahan. Fakhri lebih memfokuskan ke arah Farhana. Farhana merenung dlm mata Fakhri, begitu juga dgn Fakhri. Dia merenung dlm mata Farhana. Farhana perlhn-lhn mendepakan tgnnya lalu memeluk leher Fakhri, manakala kepalanya pula disandarkan di bahu Fakhri. Dpt dia merasakan Fakhri memeluknya kembali, semakin lama pelukan Fakhri itu semakin erat. Farhana menepuk blkg Fakhri sambil ii itu. Oblivious to the fact that her actions made Fakhri feel the feeling of having butterflies in his stomach. Ayam memandang mereka berdua tidak puas hati. "Hoi, aku pon nk peluk jgk!" kata Ayam. Fakhri memandangnya dgn senyuman bahagia di bibirnya. Dia meletakkan jari telunjuknya di bibir mengarahkn Ayam utk diam sebentar. Ayam mencebik. Dh bahagia lupa member..inilah cthnya!
YOU ARE READING
KUDRAT
Fanfiction"Kau mimpi indah apa malam td sampai kau boleh terfikir yang aku akan buat apa yang kau suruh??"- FARHANA "Tak taulah keem...cuma aku rasa..she is not just an ordinary girl. Perempuan ni sesuatu giler, and i'm really curious what is under her sleeve...