Farhana yg baru keluar dr kelasnya utk ke dm, rehat terserempak dgn Fakhri. Sebnanya, bkn terserempak pon. Sbb nmpk mcm Fakhri tgh tunggu seseorang. Dan disebabkan dia berada di luar kelas Farhana, dan terus berdiri sebaik shj Farhana keluar, so rasanya dia mmg tgh tunggu Farhanalh. "Hai Fakhri!" Farhana menyapa. "Hai!" Fakhri tersenyum. "Jom kita rehat sekali," ajak Fakhri. Farhana mengangguk tanda setuju lalu berjln seiring dgn Fakhri menuju ke dm. "Kau tau x yg notis utk suruh kitorang pulaukn Ikhsan dh kluar?" tanya Fakhri, Farhana mengeluh kecil. "Azam ada story dgn aku. Azam mn?", "Dia rehat dgn Black! Sbb aku ambik keputusan utk x pulaukan Ikhsan. Dia xnak ada apa ii masalah dgn mamat ii sampah High Council tu so dia xnak masuk campur," jelas Fakhri. Farhana hanya mendiamkn diri. "Kau..kau nak pulaukan Ikhsan jgk ke?" Fakhri melirik ke arah Farhana. Farhana menggeleng. "Tak! Aku rasa bersalah dgn dia. Dhlh aritu aku tipu pengetua, x backup report dia. And skrg aku nk kena pulaukan dia pulak??? No! Aku xkan buat mcm tu," jawab Farhana. Fakhri tersenyum mendgr jwpn Farhana. Betullh diorang semua ckp, perempuan ni lain..smtg giler! "Knp kau tipu?" soal Fakhri. Farhana memejamkan skjp matanya sblum menjwb. "Kahar mintak aku tipu, dia kata dia xnak suruh org pulaukan aku," Fakhri menggenggam penumbuknya. Dia xtau knp dia berasa marah apabila mendgr nama Kahar keluar drpd mulut Farhana. Dia suka Farhana ke?? Ini ke yg dikatakan dgn cemburu?? Mcm ni ke perasaan dia??? Fakhri sendiri pon xtau. Sampai shj di dm, Fakhri dan Farhana melihat Ikhsan mkn seorang diri di meja pulau, sambil semua org di sekelilingnya sibuk memerhati dan berbisik-bisik ttgnya. Sayu hati Farhana melihatnya. Kerana Farhana berada di hdpn Fakhri, dia mengambil dahulu mknnnya, dan tanpa menunggu Fakhri dia terus melabuhkan punggungnya di sebelh Ikhsan. Fakhri dtg tidak lama kemudian, mengambil tempat di hdpn Farhana dan Ikhsan. Farhana perasan Kahar dan geng ii nya x berhenti melihat ke arahnya. Dia nmpk wajah Kahar, nmpk hairan bercampur dgn marah. Tp Farhana hanya buat ii xtahu shj ttg perkara tu. "Korang buat apa ni?" tanya Ikhsan dgn suara yg ditekan-tekan, tanda dia x selesa. "Makanlh Ikhsan..apa lagi?" jawab Farhana. "Korang x dpt memo ke?", "Kisah pulak kitorang," giliran Fakhri pula bersuara. "Korang x backup aku dlm bilik pengetua, x payah susah ii nk backup aku skrg lh!" habis berkata, Ikhsan terus mengangkat dulang mknnya dan berlalu pergi. "Wei Ikhsan!" berkali-kali Fakhri dan Farhana memanggilnya, ttp Ikhsan hanya terus berlalu pergi tanpa menoleh ke blkg. Farhana memandang ke arah meja yg diduduki oleh Kahar dan ahli ii High Councilnya. Mereka semua kelihatan puas apabila melihat Ikhsan berlalu pergi dlm keadaan marah, ttp Kahar...dahinya masih berkerut, xpuas hati dan menahan marah, dan matanya x lepas ii dr memerhatikan Farhana. Farhana memberi jelingan setajam yg mungkin kpdnya sebelum kembali menghadap ke arah Fakhri yg berada di hdpnnya. "Mcm mn ni Fakhri, dia betul ii xnak ckp dgn kita dh ni," kata Farhana, sgt rasa bersalah. Fakhri memandang Farhana. Tersentuh hati dia melihat wajah Farhana ketika itu. Muka perempuan tu penuh dgn reaksi rasa bersalah, sedih dan kecewa. Fakhri mencapai tgn Farhana yg berada di atas meja. "Kau jgn risau, pandailh aku slow talk dgn Ikhsan nnti. Kau stay behind dlu ok," Fakhri tersenyum, cuba menenangkan Farhana. Hakeem yg melihat moment Fakhri dan Farhana yg xjauh dr meja mkn mereka itu, menoleh ke arah Kahar yg berada di sblhnya. Berdasarkan reaksi muka dan merahnya wajah Kahar, Hakeem tau Kahar sdg menahan marahnya. Silap ii ari bln mau mkn penumbuk bdk si Fakhri tu dgn Kahar dkt tgh ii dm ni. Hakeem perasan akan perubahan Kahar sejak Farhana dtg ke sini. Dia kawan baik Kahar sdh tentu sj dia perasan. Dia mencuit Kahar, membuatkan Kahar, utk kali pertamanya melarikan pdgnnya dr Farhana. Dia memandang Hakeem dgn wajah kau-nak-apa. "Mkn cpt, kelas dh nk strt kjp lg," kata Hakeem. Kahar mengangguk perlahan. Tp masih, bkn dia mkn pon mknn yg terhidang di hdpnnya itu. Dia menguis-nguisnya shj sambil memikirkan ttg Farhana.
Mlm itu, sementara menunggu solat maghrib..Kahar, Hakeem, Fahmi dan Zahrin, duduk berkumpul di dlm bilik Kahar dan Hakeem. "Canne ni Kahar? Princess tu kebal giler kot! xtakut langsung dia smpai semua arahan, notis kita dia langgar," Fahmi bersuara. "Tulah tu! Dia mcm x takut langsung. Pelik jgk aku," tambah Zahrin. Hakeem yg duduk di meja belajarnya hanya diam mendgr. Kahar yg berada di atas katilnya, bermain-main dgn bucu bantal. "Kau nk buat apa Kahar? Nk pulaukn dia jgk ke?" sebaik shj Zahrin berkata begitu, Kahar terus memandangnya dgn pdgn seperti hendak membunuh. Mereka yg berada di situ meneguk liur. Kahar menganjakkan dirinya ke hdpn. Bantalnya td dicampakkan ke blkg. "Aku rasa aku dh pernah ckpkn yg dia tu pengecualian! Apa yg korang xfhm ii bahasa lg ni??? Korang igt ni ek, apa ii jd dkt Nana, korang sorang ii..mampos aku kerjakan korang fhm? KORANG FHM X???" jerit Kahar. Hakeem hanya mampu melihat situasi yg berada di hdpnnya itu. Zahrin dan Fahmi mengangguk perlahan. "Abistu mcm mn? Apa plan kau?" soal Fahmi. "Abg jibam!" Kahar smirk. Melihat itu, Zahrin, Fahmi dan Hakeem tersengih jahat. Dh tau dh apa yg sdg difikirkan oleh kapla mereka pd ketika itu.
Keesokan harinya, smpai shj Farhana di dm, dia nmpk Fakhri memberi isyarat kpdnya utk menyertainya di meja. Dan di hdpn Fakhri tu...IKHSAN! Farhana berasa teruja. Cpt ii dia mengambil mknn dan melangkah ke meja yg diduduki oleh Fakhri dan Ikhsan. "Hai Ikhsan!" Farhana menyapanya gembira. "Hai Nana!" balas Ikhsan sambil tersenyum kecil. "San, aku minta maaf sbb x backup report kau aritu, aku minta maaf sgt ii! Aku salah Ikhsan, aku salah! Aku minta maaf sgt ii!" ucap Farhana. "Eh Na, xpe! Aku xnak kau pun kena pulau! xpe, it's ok! Janji kau ok, aku ok je," balas Ikhsan sambil menepuk perlahan bahu Farhana, cuba menenangkannya. Fakhri yang menjadi pemerhati drpd td tersenyum kecil. "Bg masa je, nnti diorang lupalah tu," kata Fakhri tiba ii kpd Ikhsan. "Kau x nmpk ke mcm mn bdk ii lain usha aku smlm dkt dorm?" soal Ikhsan, wajahnya kembali murung. Farhana diam memerhati. Dia pelik, apa yg jd smlm? Baru dia nk membuka mulut bertanya, dia nmpk Ikhsan mula menggelabah di sebelahnya. Farhana memandang ke arah yg dipdg Ikhsan. Patutlh..kapla is coming to this way! Farhana menjelingkan matanya ke atas. "Buat bodoh je, buat bodoh je," kata Fakhri. "Assalamualaikum!" sapa Kahar. "Waalaikumusalam!" balas kedua-dua Farhana dan Fakhri. Kahar memandang Farhana skjp sebelum matanya difokuskan ke arah Fakhri. "Kau nk teman dia atas pulau ke? Klau nk..aku boleh hantarkan," kata Kahar kpd Fakhri. Fakhri diam merenung Kahar. Dan sebelum dia membuka mulut utk membalas soalan Kahar.. "xpe, kitorang reti kayuh sendirilh!" jawab Farhana tanpa sedikit pun memandang ke arah Kahar. Mata Kahar kembali memandang ke arah Farhana. He just stares, he doesnt know how to reply to her..so he just stares. Sehinggalh tiba ii, BANG! Ikhsan memandang Fakhri dan Farhana dgn riak xpuas hati. "Eh apa ni, eh korang x payah nk kacau akulh! Diorang bkn kwn aku punlh, xtau apa masalah diorang!" Ikhsan berkata begitu, dan sama seperti smlm, dia bgn mengangkat dulang mknnya dan terus berlalu pergi. "Ikhsan Ikhsan!" Farhana memanggil Ikhsan. Tp sia ii sj, Ikhsan langsung x menoleh ke blkg lg. "Nana! Ikut aku kjp!" Tanpa menunggu jwpn dr Farhana, Kahar terus menarik tgn Farhana. Menyirap darah Fakhri melihatnya. Cpt ii dia bangun dan menahan tgn Farhana. "Kau ni apahal sial?" Fakhri hampir ii menjerit. Kahar smirk, sambil lidahnya x berhenti-henti dimainkan di dlm mulut. Farhana yg malas hendak create apa ii drama di situ terus menahan Fakhri. "Fakhri, Fakhri..it's ok! Aku ikut dia kjp je, nnti aku dtg balik ok?" Farhana cuba melepaskan tgn Fakhri yg mencengkam tgnnya. Dan perlahan-lahan Fakhri melepaskan genggamannya. "Aku bg kau masa 5 minit, klau dia x muncul ii, tgklh nnti apa aku buat!" ugut Fakhri, kelihatan urat ii tegang di lehernya. Kahar tersenyum seperti dia sdh menang sesuatu. Gila jantan ni! xnak membuang masa, Farhana terus menarik tgn Kahar dan bergerak utk menuju ke blkg dm. "Speak quickly! Klau Fakhri dtg kjp lg aku xde nak thn dia lg dh!" Farhana memeluk tubuh, dia langsung x menoleh ke arah Kahar. "Apa yg kau nk cabar High Council sebenarnya ni Nana? Kitorang dh keluarkn notis kn???" soal Kahar, lembut shj. "Knp kau fikir aku akan buat apa yg kau suruh hah? Oh, just sbb korang dh keluarkn notis, maksudnya mmg aku kena ikutlh?? Mcm tu?? Aku xde nk cabar apa ii pon Kahar. xde! KUDRAT ke, High Council ke..xde! Aku akan hidup dgn cara yg aku nak, bkn dgn cara yg org lain tentukan utk aku. Klau korang semua lps ni nk keluarkn notis utk suruh org pulaukan aku plak, buatlh! Aku xkisah! Aku dh buat apa yg aku rasa betul, and I can live with that! Try me!" ujar Farhana. Terpegun Kahar dibuatnya. "Dh abis ckp kan? Aku gerak dlu! Aku xnak tenangkan raksasa lain plak dtg mengamuk kjp lg," Farhana ingin berlalu pergi dr situ, ttp Kahar mencapai tgnnya dr blkg. "Nana!" panggil Kahar. "Lepaslh!" Farhana merentap tgnnya dan terus berlalu pergi.
YOU ARE READING
KUDRAT
Fanfiction"Kau mimpi indah apa malam td sampai kau boleh terfikir yang aku akan buat apa yang kau suruh??"- FARHANA "Tak taulah keem...cuma aku rasa..she is not just an ordinary girl. Perempuan ni sesuatu giler, and i'm really curious what is under her sleeve...