Pada keesokan harinya, Farhana x pergi ke dm utk breakfast sbb dia dh pun mengambil biskut di dlm dorm td. Ayam nk teman Farhana td, tp Farhana x membenarkannya, dia meminta Ayam utk pergi mkn dgn Black. Bdk ii di KUDRAT tu masih memandangnya dgn curious apabila mereka ternmpk dirinya. So itu membuatkn Farhana berasa sgt x selesa dan sedaya-upaya cuba utk mengelak from all those staring. Sdg Farhana berjln-jln, dr jauh dia ternmpk Amirr yg sdg duduk di sebuah bangku sambil termenung sendiri. Farhana mendekatinya. "Hi Amirr!" tegur Farhana. Amirr terkejut, dia xsangka akan ada org di situ, dia igtkn semua ada di dm atau kantin. "Hi Nana!" balas Amirr. "Boleh aku duduk?" soal Farhana. "Eh, duduklh!" Amirr beranjak sedikit ke tepi utk memberi ruang pd Farhana, Farhana terus melabuhkn punggung di sblh Amirr. "Jauh termenung Amirr, pikir apa?" Farhana memecahkn keheningan, Amirr hanya tersenyum. "Asal kau x gi breakfast Nana?" soal Amirr. "xnaklh! x selesa lh," jawab Farhana. "Ouh..sbb bdk ii pdg ii kau lagi? Ignore jelah Na. xkan sbb tu kau x mkn? Kang perut masuk angin kang mcm mn?" Amirr melihat ke arah Farhana, risau. "Jgn risaulh, aku dh alas perut before keluar dorm td. Boleh thn smpai lunch. Yg kau ni..ckp org, asal x pergi breakfast?", "eh..aku dh mknlh td, aku keluar awal," jawab Amirr, Farhana mengangguk. Suasana kembali senyap. Farhana terdiam, dia terfikirkan sesuatu. Inilah masa yg paling tepat kn? "Err...Amirr!", "hmm?" Farhana menjilat bibirnya. "Kita main satu game nk?" soal Farhana, Amirr memandangnya pelik. "Tiba?" Amirr tergelak kecil, Farhana menyertainya. "Alah..jomlah! Alang ii tgh bosan x buat apa ii ni," Farhana cuba memancingnya. "Yelah..game apa?" soal Amirr, Farhana tersenyum. "Aku bagitau kau satu rahsia terbesar aku, kau bagitau aku kau punya satu..alright?" Farhana nmpk Amirr menelan air liurnya sebelum perlhn-lhn mengangguk. "Ok! Aku punya...kau nmpk aku mcm ni kn? Tp sebenarnya aku someone yg sgt sensitif and senang gila menangis, and takut giler dgn serangga and badut," ujar Farhana. "Badut?? Dh knp kau?" Amirr hampir ii tertawa. "Ye..aku x boleh ngan diorang! Aku pun xtau knp dan sejak bila aku takut badut. Tp setiap kali aku nmpk satu, or even McD punya clown tu pun..aku dh akan cpt ii menyorok blkg org ataupun aku akan pejam mata rapat ii sbb terlalu takut," jelas Farhana. "Tp..knp...clown???!! Dia warna-warni mcm tu je kot," ujar Amirr. "Aku rasa sbb tu kot, the way they are too colorful...ianya menakutkn! Dua kali pdg nmpk mcm pembunuh samaran pun ada," Farhana flinchs, damn she hates clown so much! "Now your turn!" Farhana memandang ke arah Amirr, Amirr menjd x senang duduk. Aduii..ini srs rahsia terbesar dia. Amirr berfikir, patut ke dia bagitau Farhana..or, patut ke dia create one je? "Amirr, jgn cuba nk tipu. In fact kau x pandai menipu pun, so x payah susahkan diri! Just tell me one, kau boleh percayakan aku!" Farhana tersenyum meyakinkan, Amirr meneguk liurnya lagi. "Aku...aku..aku..", "aku?" Amirr memandang Farhana dgn rasa malu dan bersalah. "Aku suka dia Nana!" ujar Amirr, akhirnya. Farhana memandang Amirr, kekal tenang dan kemudiannya dia mengangguk perlhn. Amirr pelik. "Wait..kau tau x aku maksudkn siapa ni?" soal Amirr, Farhana mengangguk. Amirr terkejut! Apa benda sial perempuan ni?? Mcm mn dia boleh kekal tenang mcm ni??? "Kau tau Na? Mcm mn kau tau??" soal Amirr, dia menunduk. Farhana menggenggam tgn Amirr membuatkn Amirr kembali memandangnya. "Aku dh tau lama, cuma nk confirmkn je. I have my own guess..the way you acts around him, cares about him, treat him..it's really smtg Amirr. Cuma kau pandai nyorokkn. Klau org x observe betul ii, rasanya org xkan tau pon,," ujar Farhana, Amirr tertunduk lagi. "That's why lah kau ajak aku main game ni kn?" tanya Amirr, Farhana hanya diam. "Kau..x jijik ke dgn aku Nana?" Farhana mengeluh. "Hina sgt word yg kau guna tu Amirr, aku ni kwn kau tau," tegur Farhana. "But still..apa yg kau rasa tu salah Amirr, salah sgt! Nabi x mengaku umat tau," Amirr hanya diam menunduk. "Hei Amirr, pdg aku!" Farhana mengalihkn bdnnya agar betul ii menghdp Amirr, Amirr turut berbuat demikian. "Amirr, aku tau..hati perasaan ni, kita xboleh kawal! Tp Amir, pls..cuba buang perasaan tu perlhn-lhn. Kau pandai Amirr, kau bijak..aku rasa kau sendiri tau kan apa kesan dr hubungan yg mcm tu? And cuba kau fikir sendiri apa perasaan dia klau dia dpt tau? Perasaan kau klau dia..." Farhana memejam rapat matanya dan mengambil nafas sedlm-dlmnya. "Aku bkn xnak sokong choice kau Amirr, aku nk sgt! Cuma bkn yg ni..pls, not yg ni! Ok Amirr? Aku xnak kwn ii aku terlibat dlm kes ii yg mcm ni, hmm? Cuba Amirr, you have to try! You can get yourself better than this, you deserves better than this!" ujar Farhana dgn lembut, Amirr sgt menghargainya. xpeliklh dia knp perempuan ni ada ramai sgt admirers klau mcm nilah cara dia. Amirr tersenyum kecil lalu perlhn-lhn mengangguk, Farhana tersenyum. "Tlg simpan rahsia ni Nana!" rayu Amirr. "Eh, aku dh ckpkn kau boleh percayakan aku! Rahsia kau selamat dgn aku Amirr, kau jgn risaulh, alright?" Amirr tersenyum, Farhana turut sama tersenyum. "Lagi satu..boleh kau tlg aku?" soal Amirr. "Lebih dari boleh Amirr. Kau nk aku kenalkn kau dgn kwn aku?" sakat Farhana, Amirr tersenyum malu. "Ehhh..boleh thn gatal jgk kau ni kn," ujar Farhana membuatkn Amirr tertawa besar. They continue chit chatting till the bell rang.
YOU ARE READING
KUDRAT
Fanfiction"Kau mimpi indah apa malam td sampai kau boleh terfikir yang aku akan buat apa yang kau suruh??"- FARHANA "Tak taulah keem...cuma aku rasa..she is not just an ordinary girl. Perempuan ni sesuatu giler, and i'm really curious what is under her sleeve...