21

291 13 0
                                    

    Farhana sdg berjln menuju ke kwsn parking lot. Dia nk ke sana utk berjumpa dgn Kahar sblum dia pulang. Seperti yg dijanjikan dgn bapak Kahar hari tu, Kahar x dibuang atau apa ii yg lain, dia cuma digantung kerana kesalahannya. Kerana masih lg awal pg, kelas pun belum bermula..jd Farhana x rushing sgt. Dia cuma berkejar sedikit utk berjumpa dgn Kahar. Ttp ketika dlm perjlnnya, dia terserempak dgn Fakhri dan Ayam. Farhana tersenyum dan melambai ke arah mereka. Mereka membalasnya, ttp sesuatu ttg pdgan Fakhri membuatkan Farhana berasa x selesa. Fakhri memandangnya dgn pdgn yg suspicious. "Morning Na! Nk pergi mn ni? x pergi dm ke breakfast?" soal Ayam sambil bermain dgn jarinya. "x..aku nk pergi tmpt lain kjp! Wei Fakhri..congrats bro menang manifesto smlm," ucap Farhana, Fakhri hanya mengangguk perlhn. "Aku pergi dlu ek," Farhana hendak berlalu pergi apabila Fakhri menegurnya. "Kau pergi mn dgn Kahar lps manifesto smlm Nana?" soal Fakhri, dpt kdgrn nada x puas hati pd suaranya. Farhana menoleh memandang Fakhri..jantan ni apahal??? "Aku rasa apa yg aku nk buat, mn aku nk pergi, dgn siapa aku pergi..tu semua xde kena mengena dgn kau, Fakhri! That's my personal life, know your limits pls!" balas Farhana, Fakhri memandang Farhana x puas hati. "Kau lupa ke apa yg dia buat dkt kau? Hah? Dkt kita? Ikhsan? Dkt semua bdk dkt sekolah ni? Dia tu setan Nana, perangai dia teruk, dh rosak!" Fakhri hampir ii menjerit, Ayam yg berdiri di tgh ii Fakhri dan Farhana, memandang kedua-dua mereka silih berganti. Farhana terdiam skjp, dia terasa hati dgn semua benda yg dikatakan oleh Fakhri walaupun kata ii nya itu bkn ditujukan pdnya. "Aku x lupa Fakhri, xpernah sekali pun! Tanpa bantuan kau pun every day aku akan sentiasa igt kesalahan aku dkt Ikhsan dlu, apa yg Kahar buat dkt dia, dkt kita semua! Tp aku x boleh nk pejam mata je Fakhri bila aku sendiri tau knp Kahar jd mcm tu, and aku dh bertekad pon yg aku nk tlg dia. So kau x pyh susah ii nk lecture aku dkt sini, bcs I know very well what I'm doing right now. And jgn sesekali panggil org lain dh rosak, teruk, setan apa semua..bila diri kita sendiri x betul!" ujar Farhana. Farhana dan Fakhri berdiri di situ memandang antara satu sama lain dgn perasaan yg sama..marah, menyampah, x puas hati. Ttp, Farhana turunkn juga pdgnnya. xkanlh dia nk bermusuh dgn Fakhri pulak? Fakhri tu kwn dia kot! xpelah..biarlh dia mengalah kali ni. "Sorry Fakhri!" ucap Farhana membuatkn Fakhri tersentak. Hati dia yg td panas menjd dingin semula. "Sorry aku ckp mcm tu dgn kau! Tp pls, jgn masuk campur dlm life peribadi aku. And pls jugak, klau kau nk ckp buruk pasal Kahar and kwn ii High Council dia tu lps ni, tlg jgn dpn aku! Kau borak je berdua dgn Ayam. Sbb diorang tu pon dh jd kwn aku. Sama mcm aku xnak dgr Kahar ckp buruk pasal kau, aku pon xnak dgr kau ckp buruk pasal dia. Belajar utk kasi org peluang kedua Fakhri, we are in no position to judge them esp bila kita xtau apa ii pun pasal seseorg tu!" tambah Farhana, Fakhri hanya terdiam. Melihat kedua-dua Ayam dan Fakhri hanya mendiamkn diri, Farhana menyambung, "Klau kau ada apa ii nk ckp dgn aku lg sbb x puas hati ke apa, kau jumpa aku nnti. x pun kau panggil je aku, aku akan terus pergi jumpa kau. Tp skrg ni aku mmg betul ii kena pergi, aku takut aku lmbt. Aku gerak dlulh! Aku jumpa lg korang nnti," dgn itu Farhana terus bergerak menuju ke tmpt yg dia hendak tuju. Ayam dan Fakhri hanya melihat kepergiaannya. "Dia nk pergi mn rushing sgt?" soal Fakhri, pelik..curiga. "Emm...aku rasa aku tau dia nk pergi mn, tp kita kena ikut utk mengesahkn info yg aku dpt ni. Alright? Jom!" Ayam menarik tgn Fakhri, mereka berdua secara senyap ii mengekori Farhana yg oblivious akan kehadiran mereka di blkgnya. Fakhri mengepal penumbuknya apabila dia melihat ke mn sebenarnya Farhana tuju. Dia dan Ayam melihat Farhana mendkti Kahar dan geng ii High Councilnya bersama-sama dgn Ariz, mereka semua berpeluk-peluk dlm keadaan gembira. Mulut mereka menjd lebih riuh apabila mereka melihat Farhana menyertai mereka, terutama sekali si Hakeem tu. "Jap..asal diorang happy pulak ni?" tanya Fakhri, hairan. "So betullah! Bpk Kahar mmg suruh pengetua buat hukuman standard je. Tp rupanya buat last minute dealing, anak dia kena gantung je. Klau dh ank alumni tu, ank alumnilh jgk! Kebal!" jelas Ayam, Fakhri hanya diam mndgr. "Tp ada jgk rumor lainnya," ujar Ayam. "Rumor lain? Rumor apa plak?" Fakhri memandang Ayam yg berdiri di sblhnya itu. "Rumor yg mengatakan, si jah kesygn ramai tu..buat deal dgn bpk Kahar, Dato' Abu Yamin. Dgr ceritanya, Nanalh yg merayu, pujuk bapak Kahar utk x biarkan hukuman yg sepatutnya dijlnkn ke atas Kahar tu berlaku. Khabar anginlh yg kata. Tp klau dh spread like a wildfire tu, rasanya betullh kot," tambah Ayam sambil menyelak rambut dpnnya. Fakhri kembali memandang ke arah Kahar yg ketika itu sdg tersenyum nakal kpd Farhana yg sdg blushing. 'Sial! Kau mmg betul ii sial! Kau betul ii cabar aku kali ni Kahar!' desis hati Fakhri, mukanya merah menahan marah. Kahar yg menyedari kehadiran Fakhri dan Ayam tu tersenyum sinis kpd mereka. Dia menaikkn keningnya kpd mereka berdua, mencabar. 

KUDRATWhere stories live. Discover now