Farhana dan Fakhri sdg duduk di kerusi di luar sementara menunggu mr Sin dan puan Faniza yg sdg berbincang dgn doktor di dlm bilik ttg keadaan Ayam. Prakash pula, sebaik shj Ayam dimasukkn ke bhgian kecemasan utk rawatan yg lebih lanjut, dia meminta diri ke tandas utk membersihkn diri. Farhana nmpk Fakhri menggeletar melihat tgnnya yg penuh dgn darah, tgn Farhana pun, mereka masih belum membasuhnya. Farhana perlhn-lhn mencapai tgn Fakhri, Fakhri mula menangis. "Fakhri, bertenang Fakhri!" ujar Farhana, ttp suaranya sendiri menggeletar. "Ni semua salah aku Nana, semua salah aku! Aku xnak dgr ckp dia. Dia nasihatkn aku mlm td Nana tp aku xdgr, aku marahkn lagi dia!" Fakhri teresak-esak menangis. Farhana menepuk dan mengusap perlhn blkg Fakhri. Mata Farhana pun dh berair sebenarnya, ttp dia terpaksa menahannya. Farhana perlu kuat, utk org lain. Utk Ayam, utk Fakhri..utk Kahar. "Fakhri~ dahlh! Kita xtau pun benda mcm ni akan jd!" tipu Farhana. "Kita xtau pun Azam akan...hah, dahlh ek! Kita kwn Azam kn? Kita tau dia mcm mn. Dia akan ok Fakhri, dia akan kembali mcm biasa balik..cuma, ia ambik masa skjp! Klau kita x percaya dia, siapa lg nk percaya dia? Hmm?" Farhana terus-menerus memujuk Fakhri. Fakhri menoleh memandang Farhana. "Nana, aku..aku minta maaf!", "Fakhri..bkn skrg ok! Kau jgn risau pasal benda tu dlu, pls!" ujar Farhana. xlama slps itu, mr Sin dan puan Faniza keluar dari bilik doktor. Farhana dan Fakhri terus meluru ke arah mereka berdua. "Cg, cg..cg doktor ckp apa cg? Ayam dh sedar ke cg? Saya nk pergi jumpa dia cg!" ujar Fakhri, Farhana mengekorinya dari blkg. "Fakhri, Farhana..you two need to tell us wht rlly happen to him! Kamu berdua igt kami nk percaya jatuh tangga smpai mcm tu? Dan muka awak tu dh knp??" marah puan Faniza, dia kemudiannya mengalihkn pdgnnya dari Fakhri ke Farhana. "Farhana, tell us why!" Farhana menunduk, dia xtau nk ckp apa. Dari ekor mata Farhana, dia ternmpk seseorg berdiri di hujung sana, Prakash. Mereka berempat menoleh ke arah Prakash skjp. "Fakhri, Farhana! Tell us why!" marah puan Faniza lagi. "Enough..enough! Fakhri, Farhana..go wash your face! Prakash, you go with Fakhri! When you're three done, I'll take you back to the dorm!" ujar mr Sin dgn tenang, berbeza dgn puan Faniza. Melihat Fakhri yg cpt ii beredar dari situ, Farhana mengikutinya. Prakash mengikuti mereka dari blkg. Farhana dpt mndgr puan Faniza memarahi mr Sin kerana membiarkn mereka pergi tanpa menjwb soalannya td. Farhana terus masuk ke dlm ladies, membersihkn dirinya. Apabila dia keluar shj, Fakhri dan Prakash sdh pun menunggunya di luar. Kerana gents bersebelahan shj dgn ladies, jd dia xperlu susah ii utk mencari mereka berdua. Mereka bertiga kemudiannya keluar dr bangunan hospital dan menuju ke tempat parking kereta di mn mr Sin meletakkn kenderaannya. Hari dh pun cerah. Bermaksud kelas sdh pun berjln seperti biasa di sekolah despite apa yg berlaku mlm td. Mereka bertiga berhimpit-himpit di dlm kereta mr Sin itu menuju balik ke KUDRAT. Smpai shj di KUDRAT, Farhana terus berlari masuk ke dlm dormnya. Dia langsung x pergi ke kelas pd hari tu. Farhana hanya duduk berkurung di dlm biliknya, menangis. Farhana dh penat utk berlakon kuat. Apa yg jd smlm betul ii menganggu mentalnya. Farhana salahkn org ii tertentu? Tidak! Farhana x salahkn sesiapa. Farhana sendiri tau, apa yg jd adalh disbbkn ketegangan dan kedinginan yg sdh lama terjd di situ. Klau ada yg salah..ianya adalh salah semua org. Bkn hanya Fakhri dan Kahar seperti yg org ramai fikir. Farhana duduk bertenang di dlm biliknya. Dia x nak berjumpa dgn sesiapa utk seketika, bagi dia rehat skjp..Farhana dh penat! Sgt penat!
Keesokan harinya, kelas berjln sperti biasa. Farhana pergi ke kelas pd hari tu, ttp hanya ke kelas. Farhana x ke dm, x ke library, x ke mn ii, x berjumpa dgn sesiapa pun..dia cuba mengelak sebaik mungkin. Semasa dlm kelas pun, Farhana ada dgr classmatesnya berckp-ckp ttgnya. Maklumlh, satu ii nya f1 yg terlibat pd mlm tu, yg menyaksikan semuanya, ttp Farhana hanya buat x endah..buat ii x dgr. Habis sj kelas, Farhana cpt ii kembali semula ke dormya. Smpai shj di dorm, Farhana bergerak ke meja belajar dan mencapai telefon bimbitnya. Ada berpuluh-puluh message dan call yg x dijwb. The top 1 adalah dari Naim dan Amirr. Kedua-dua mereka risau apabila tidak melihat Farhana. 'Jgn risau, aku ok je! Jgn cari aku dlu pls! Bila aku dh ready nnti aku cari korang, sorry!' Farhana menaip di telefonnya lalu dihantarkan message itu kpd Naim dan Amirr. Farhana duduk di atas katilnya skjp, berfikir. Dia x boleh mcm ni! Ada ramai yg turut sama terkesan, bkn dia sj. Mungkin lebih terkesan drpd Farhana sendiri. Fakhri, Kahar, Naim. Klau Farhana sendiri dh rasa teruk..yg lain tu mcm mn pulak?? Mereka betul ii terlibat pd mlm tu, bkn seperti dirinya. Fakhri yg menyebabkn semua ni terjd, Kahar yg menyepak Ayam jatuh dari tingkat 3, Naim yg tersepit..yg xtau arah mn lg yg perlu dia pergi. Ya..bkn Farhana sj yg terseksa. Farhana decides utk keluar dr biliknya dan hadap dunia luar. It's time to fix everything.
YOU ARE READING
KUDRAT
Fanfiction"Kau mimpi indah apa malam td sampai kau boleh terfikir yang aku akan buat apa yang kau suruh??"- FARHANA "Tak taulah keem...cuma aku rasa..she is not just an ordinary girl. Perempuan ni sesuatu giler, and i'm really curious what is under her sleeve...