Farhana yg sdg tidur di dlm khemahnya dikejutkan oleh seseorang. Farhana bgn dr pembaringannya. Dia melihat Hakeem berada di dpn khemahnya, sdg duduk mencangkung dgn muka bersalah. Nasib baik Farhana tidur pkai tudung, klau x... "Hakeem...knp?" soal Farhana dlm keadaan mamai sambil menggosok matanya. Farhana merasakan kepalanya sgt sakit ketika itu. "Nana, sorry! Tp..kau kena bgn and keluar skrg. Kita ada aktiviti lain ni, bgn ek!" kata Hakeem lalu berdiri. Memberi sedikit privacy kpd Farhana, ttp dia masih lg berada di luar khemah Farhana itu. Kahar sdh memberinya arahan utk membawa Farhana. Cornerman yg paling dipercayai Kahar lh katakan! Farhana membetulkan tudungnya dan kemudian mencapai telefonnya. Dia melihat jam. Lah! Pkul 3 pg baru. Jadah apa aktiviti pkul 3 pg??? Farhana keluar dr khemahnya. Hakeem menarik lengannya dan membawanya ke tempat khemah peserta ii lelaki yg lain. Dlm keadaan mamai dan sakit kepala tu dia xdpt nk fokus sgt. Farhana hanya dpt mndgr sipi ii jeritan Fakhri dan penjelasan Kahar. Tp adalh juga dia mndgr bait ii ayat seperti trauma, 3 jam, bersendirian dan burung hantu. Damn! Nk main burung hantu ke??? Aduuu!! Tiba ii Farhana merasakan matanya ditutup dgn kain, dia menggelabah. "Eh eh eh knp ni???" soal Farhana, cemas. "Shh, it's ok! xpe..you will be fine! Skjp je! Aku xkan biarkan apa ii jd dkt kau," Farhana dpt mndgr suara Kahar di blkgnya. Oh, so yg pkaikan dia kain di mata tu adalah Kahar? Dan slps itu, Farhana turut merasakan ada sesuatu yg disangkut di kedua-dua belah bahunya. Apa tu? Dua org, Farhana merasakan ada dua org yg sdg memegang lengannya, kiri dan kanan. Sblum dia dibawa pergi, dpt dia mndgr suara Kahar yg berbisik; "Apa ii jd dkt dia..aku rasa korang sendiri tau apa korang dpt kn?" tegas shj suara Kahar. Farhana xdpt mendgr apa ii balasan lain, dia hanya terus dibawa pergi ke suatu tempat shj slps itu. Agak lama mereka berjln sehinggalh Farhana mndgr, "dkt sini kan?" satu suara bertanya. Farhana x pernah mndgr suara tu, jd dia x mengenali si tuan punya suara. "Ikut kata Hakeem dkt sinilh," satu suara lagi menyahut. Yg ni juga, Farhana x mengenali suara itu. "Ok! Nana, kau duduk perlahan-lahan!" kata suara tersebut. Farhana perlahan-lahan duduk dibantu oleh kedua-dua org itu. Akhirnya kain di matanya dilepaskan. Farhana menenyeh matanya beberapa ketika, dan apabila dia menoleh shj mencari dua org itu td, mereka sdh pun lesap x tau ke mana. Farhana menoleh ke bahunya yg terasa agak berat dan x selesa. Jaket oren? Knp mcm dia pernah lihat jaket oren ni? Then Farhana terigt, inilah jaket yg dipakai oleh Kahar sejak siang td. Farhana berasa terharu. Dia memakai jaket itu dgn betul utk mengurangkan rasa kesejukan mlm. Farhana memerhatikan sekelilingnya. Gelap. Hutan tebal kiri dan kanan. Farhana mula berasa takut. Dia merapatkan kedua-dua lututnya ke dada. Dia meletakkan kepalanya di situ dan tanpa dia sedar, dia tertidur.
Kahar dan ahli ii High Council yg masih berada di tapak perkhemahan hanya membuat hal sendiri sementara menunggu pelajar ii f5 bertugas yg lain selesai menghantar peserta ii ke tmpt mereka. Sebenarnya, mereka berempat pun ada pergi menghantar, ttp xtaulh. Mereka tiba lebih cpt berbanding yg lain. Hakeem melihat Kahar resah semcm. "Wei Kahar! Asal kau?" soal Hakeem, berpura-pura xtau walaupun sebenarnya dia tau apakah punca kwnnya yg seorang tu berkelakuan mcm emak hilang anak. Kahar hanya menggeleng bermaksud tiada apa. But come on now..dia igt dia boleh tipu Hakeem?? Siapa lg yg akan fhm benar siapakah Abdul Kahar Abu Yamin yg sebenarnya klau bkn Hakeem Rizal Hilmi ni??? Hakeem duduk di sblh Kahar, dia kemudiannya menepuk perlhn blkg Kahar. "Kau tau kn dia akan ok? Jgn kata kau sorang do Kahar..aku, Zahrin, Fahmi..even Fakhri, Naim, Ayam, Amirr, Prakash yg x bercampur org tu pon, x kan biar apa ii jdlh dkt si Nana tu. Kau sendiri sedia maklum kan betapa ramainya guardians dia dkt KUDRAT ni," Hakeem cuba menenangkan Kahar. Kahar mendengus, dia meraup kasar wajahnya. Masih tanpa suara, dia hanya mengiyakan kata ii Hakeem tu. Mmg betul pun apa yg Hakeem tu ckp walaupun dia x suka betapa ramainya lelaki yg sibuk berada di samping Farhana. Diam skjp. Tidak Hakeem mahupun Kahar mahu memulakan perbualan. "Lain betul kau kali ni kan Kahar?" ujar Hakeem tiba ii. "Hah?" Kahar blur. Dia xdpt menangkap apakah maksud Hakeem itu. "Kau care betul pasal perempuan yg sorang ni kali ni. Klau x sblum ni, kau biasa ii je," jelas Hakeem, Kahar tersenyum. Ya, dia pun sedar akan hal tu! x sangka Hakeem pun sedar. "x taulah Keem..cuma aku rasa, she is not just an ordinary girl. Perempuan ni sesuatu giler, and I'm really curious what is under her sleeve. Setiap hari aku akan dikejutkan dgn semua benda baru yg dia buat. Dan aku x sedar, perasaan curious tu membuatkn aku makin dkt dgn dia, dan kemudian timbulnya perasaan suka tu, perasaan cemburu bila tgk dia dgn Naim and Fakhri, perasaan risau, cemas bila sesuatu terjd dkt dia, perasaan nk melindungi dia, perasaan....nk jdkan dia milik aku! Mine! Alone!" ujar Kahar, ketekadan dia dpt dilihat di matanya. Hakeem speechless! Nmpk kwn dia mmg betul ii serius kali ni. Dan Hakeem x bole tlg tp merasa risau..mcm mn klau Farhana x berperasaan sama sperti Kahar? Mcm mn klau Farhana ambik keputusan utk kembali kpd ex boyfriend dia tu td? Kahar tu dh byk menderita hidup dia tau, Hakeem x nak..Kahar merasa sakit lg. Hakeem x bole berbuat apa ii kecuali berdoa. Berdoa utk kali ni..nasib berpihak kpd Kahar. Kahar deserves to be happy! Klaulh org tau mcm mn diri Kahar yg sebenarnya! Klaulh org tau..apa yg Hakeem tau ttg Kahar! Deep talk mereka terhenti di situ. Seorg demi seorg pelajar f5 yg terlibt dgn kem itu kembali ke tapak perkhemahan. Kahar bgn dr tempat duduknya, begitu juga dgn Hakeem. Mereka membuat bulatan di tgh ii. "Semua dh settle hantar diorang ke tempat yg diarahkan?" soal Kahar. Mereka semua menyahut soalan kapla mereka itu. Kahar mengangguk. "Bagus! Lepasni, korang boleh buat hal masing ii. Korang nk tidur ke, usha bdk ii tu ke apa ke, terserah! Tp elok je pkul 6, kita kena pergi ambik bdk ii tu. Dh, boleh bersurai!" jelas Kahar. Dgn itu, mereka semua kembali membuat hal masing ii. Ada yg tumpang berbaring di dlm khemah peserta, ada yg merokok, ada yg dh keluarkn UNO card main, ada jgk yg plan nk intai bdk ii f4. Utk Kahar, Hakeem, Zahrin dan Fahmi..mereka awal ii lg dh plan nk tgk pelajar f4. Seorang demi seorang diorang pergi tgk. Sehinggalh akhirnya mereka tiba di tmpt Farhana. Mereka mndkti Farhana yg elok duduk menyandarkan kepalanya di lutut. Risau jgk mereka apasal senyap je perempuan sorang ni. Dkt punya dkt, lah..tertidur rupanya princess yg sorang tu. Sejuk hati Kahar melihat jaketnya tersarung elok di bdn Farhana. Walaupun ianya agak besar utk Farhana yg kecik tu, tp dia nmpk cute sebegitu. "x sakit ke bdn dia tidur mcm ni?" soal Zahrin, dpt dgr nada risau ketika dia bersuara tu. Kahar tanpa byk kata, terus duduk bercangkung, dan secara perlahan-lahn, tidak mahu mengejutkan Farhana, dia membaringkan Farhana di atas tanah. Farhana menggeliat sedikit membuatkn mereka berempat terdiam. Mereka perlu cpt ii beredar dr sini! Takut byk pulak pemikiran kotor timbul nnti. "Next siapa?" Kahar cpt ii bangun dan berdiri menghadap tiga kwnnya itu. Blkg bdnnya menghdp Farhana. "Semua dh, tinggal Ayam sorang je! Pastu rasanya kita dh boleh kutiplh bdk ii tu! Ni pon dh pkul 5 ni," terang Hakeem. "Ok, aku dgn Fahmi tunggu korang dkt tmpt Ayam, kau dgn Zahrin pergi alert bdk ii lain," arah Kahar. Hakeem dan Zahrin mengangguk dan terus beredar dari situ. "Jom Kahar!" ajak Fahmi. Dia dh bergerak dlu ke hdpn. Menoleh sekilas ke arah Farhana skjp, dan Kahar pun bergerak mengikut Fahmi menuju ke tmpt Ayam.
YOU ARE READING
KUDRAT
Fanfiction"Kau mimpi indah apa malam td sampai kau boleh terfikir yang aku akan buat apa yang kau suruh??"- FARHANA "Tak taulah keem...cuma aku rasa..she is not just an ordinary girl. Perempuan ni sesuatu giler, and i'm really curious what is under her sleeve...