5

369 15 0
                                    

  Hari ni Farhana keluar rehat lewat sedikit kerana ada benda yg hendak dia bincangkn dgn puan Faniza. Selesai shj perbincangan mereka itu, dia terus bergerak ke dewan makan. Line dh x pjg sbb semua pelajar sdh pun duduk menghadap mknn masing ii. Jd dia terus pergi mengambil mknnnya. Dia berborak-borak sedikit dgn Mia sblum meminta diri utk mkn. Farhana melihat Kahar dan rakan ii nya sdg memerhatikannya. Melihat Farhana yg turut sama melihat ke arah mereka, Hakeem melambaikan tgnnya kpd Farhana dgn girang. Farhana membalas lambaian Hakeem itu sambil tersenyum manis. Hakeem memberi reaksi sperti dia baru shj ditembak. Dgn dramatiknya dia memegang dadanya dan membuat muka seperti malaikat maut sdg dtg menjemputnya. Farhana couldnt help but giggles. Srsly, Hakeem is fucking cute!!! The moment she giggles, semua org yg berada di situ berhenti melakukan aktiviti mereka. Ok I know, ni sound mcm melebih-lebih, but hell man..the ice princess just giggles!!! Yeah, itulah nickname Farhana di KUDRAT, 'Ice Princess'. Sebnanya Farhana sendiri pon x fhm knp mereka menggelarkannya begitu, padahal dia bukannya seorang yg sombong pun. Dia terima shj sesiapa yg ikhlas ingin berkwn dgnnya, dan buktinya dia sdh pun mempunyai beberapa org kwn skrg. Tp lantak koranglah nk bg gelaran apa, janji korang bahagia! Mendgr tawa Farhana td, membuatkn Hakeem berasa bahagia. Dia nk sgt rapat dgn Farhana sebnanya, tp sbgai cornerman Kahar yg berjaya, dia terpaksa menampakkan diri dia cool sepjg masa. Kahar pun sama, xtau knp..tp dia merasa bahagia mndgr giggle Farhana sebentar td. Farhana ternmpk Naim yg mengisyaratknnya utk duduk menyertainya dgn Amirr. Oh ya, skrg Farhana minta Naim and Amirr utk meninggalknnya shj. Maksudnya mcm, klau nk rehat ke, or masuk kelas pg ii..it's ok! Naim and Amirr just pergi je, gerak dulu! Sbb Farhana pun dh tau sedikit sebyk selok-belok sekolah ni. But still, both of them are still Farhana's sahabat, and klau ada apa ii yg dia x yakin, Farhana akan rujuk dgn dua org tu. But time tu, mata Farhana terfokus dkt Fakhri yg duduk mkn sorang ii. Dia mencari Ayam dan Ikhsan. Ayam duduk mkn dgn Black, salah seorang roommate Fakhri, Ayam dan Ikhsan. Tp Ikhsan pula xkelihatan di mn ii. Farhana memandang Naim dan mengisyaratkan yg dia akan duduk dgn Fakhri. Muka Naim berubah, but still, dia mengangguk membiarkan Farhana mkn dgn Fakhri. Farhana masih xtau apa masalah Naim dgn si Fakhri ni. Yg dia tau, Fakhri ni ada masalah dgn Kahar je. xpelah, pandai ii lh nnti dia tanya sesiapa. Farhana bergerak mendekati Fakhri. Farhana nmpk Fakhri agak terkejut apabila dia melihat Farhana duduk di hdpnnya. Ttp Fakhri x mengatakan apa ii. Instead, dia just diam sambung menjamah mknnnya. "Kau still xckp dgn Azam ke?" soal Farhana, walaupun benda tu dh obvious. Fakhri masih lg diam di hdpnnya. "Wei come onlh, bg chance do," sambung Farhana lg. "Dia yg xnak berckp dgn aku. Bukan salah aku pon!" jawab Fakhri. Farhana hanya mampu menggeleng kepala. "Aku x pasti apa masalh korang, cuma cukup kau tau, Azam risaukan kau Fakhri. Dia xnak apa ii jd dkt kau," kata Farhana. Buat pertama kalinya Fakhri mengangkat mukanya melihat Farhana, dia tersenyum sedikit. Dan Farhana membalas senyuman itu dgn selebar yg mungkin. 

Kerana masa rehat masih lagi berbaki, Farhana dan Fakhri decide utk berjln sekeliling sblum masuk semula ke dlm kelas. Byk yg mereka bualkn. And yes, baru Farhana tau, yg Naim dan Fakhri tu adik-beradik. Fakhri sendiri yg menceritakannya, walaupun dia cerita tu dlm keadaan hendak x hendak shj. Tp, di tgh ii perjlnn, mereka didatangi Kahar dan sidekicksnya. Kahar menghulurkn satu kad hitam kpd Fakhri yg di mn Farhana percaya itu adalh lesen. Fakhri yg pd mulanya hanya berdiri kaku melihat lesennya itu, terkejut apabila Farhana mencapai lesen tu dr tgn Kahar lalu memasukkannya ke dlm poket baju sekolah Fakhri. Farhana nmpk Kahar mengetap rahangnya apabila dia bertindak begitu td. Tp dia malas nk layan sbb dia xtau apa benda yg si Kahar tu nk dr dia sebenarnya. "xpyh terkejut sgt! Aku ni gentleman, pegang pd janji!" kata Kahar kpd Fakhri. Fakhri tidak membalas apa ii. Sebaliknya dia menarik tgn Farhana utk beredar dr situ. "Oi tunggu, aku x abis ckp lg!" Kahar bersuara sambil menarik tgn Farhana yg lg sblh. Fakhri yg melihat itu, tiba ii berubah menjd marah dan bengis. "Kau ni apahal tarik ii tgn dia????" Fakhri hampir ii mencekak kolar baju Kahar klau bkn Farhana menahannya. Farhana berdiri di tgh ii antara Kahar dan Fakhri. Tgnnya direntap dr dipegang oleh Fakhri dan Kahar, sebaliknya skrg dia meletakkn tgnnya di kedua-dua dada Kahar dan Fakhri, berniat utk menghalang, menenangkan mereka. "Tanya aku, yang engkau tu apahal tarik ii tgn dia?" Kahar xmahu kalah. "Ok both of you stop now! Klau ada cg nmpk mcm mn?" Farhana berbisik kpd mereka berdua. Dia menjarakkan sedikit ruang di antara Kahar dan Fakhri. Kahar smirk kpd Fakhri sblum menumpukan perhatiannya kpd Farhana. Buat seketika dia hanya merenung Farhana. Kahar kemudiannya menghulurkan satu lagi lesen, ttp kali ni kpd Farhana. Farhana terkejut. Sama seperti Fakhri td, Farhana juga tidak mengambil lesen tu pd mulanya. Kahar mencapai tgn Farhana lalu meletakkannya di tapak tangan Farhana. "Lesen kau!" kata Kahar sambil memasukkan kedua-dua belah tgn ke dlm poket seluarnya. "Tp..Kahar, aku x byr pon lg," ujar Farhana. Kahar merenung Farhana lg. "Kau pengecualian..xpayah bayar! Ambik je!" balas Kahar. Farhana memandang Kahar pelik sblum mengucapkan terima kasih. "Dah? Habis?" Fakhri pula bersuara kali ni. Tanpa menunggu jwpn dari Kahar, Fakhri kembali mencapai tgn Farhana dan membawanya beredar dari situ. 

KUDRATWhere stories live. Discover now