Kerana pd keesokan harinya itu adalh hari Sabtu, Farhana x keluar ke mn ii. Farhana hanya bgn, bersarapan di dlm bilik, gosok baju ii nya utk next week dan selesaikan semua kerja sekolahnya. Selesai semua tu, baru dia keluar dari dormnya. Farhana naik berjumpa dgn Kahar yg sdg berada di dorm 5 Kasturi bersama-sama dgn Hakeem, Zahrin dan Fahmi. Mereka berempat kelihatan sgt serabut. Farhana mengetuk pintu. "Nana~ masuklh!" Hakeem cuba kelihatan ceria. Kahar yg sdg duduk di atas katilnya, beranjak sedikit ke tepi dan memanggil Farhana utk duduk di sampingnya. Sebaik shj Farhana duduk di atas katilnya, Kahar terus menyandarkan kepalanya di bahu Farhana. Kahar xkisah, kwn ii nya ada di situ dan melihat. Klau ada org yg paling mengenali Kahar, mereka bertiga tu lh orgnya. Farhana menarik bahu Kahar utk berada lebih dkt dgnnya dan terus-terusan mengusapnya perlhn slps itu. Kemudiannya, Farhana mengalihkn pdgnnya ke arah Hakeem, Zahrin dan Fahmi yg hanya diam memerhati. Tiada sorang pun dari mereka yg muka x ada bruises. "Korang dh tuam ais ke belum dkt bruises ii tu?" soal Farhana, lembut. Mereka tersenyum dan mengangguk. "Jgn risaulh Nana! Kitorang bkn setakat tuam ais..minyak pun dh sapu," ujar Fahmi. "Haah! Since kau dtg ni, kitorang makin ambik kisah pulak pasal diri kitorang, esp si Zahrin tu," tambah Hakeem. Zahrin membaling kuat bantal yg sdg dipeluknya kpd Hakeem. "Diamlh bodoh!" ujar Zahrin dgn gigi yg diketap, mereka semua ketawa perlhn. "So, apa plan korang? Mcm mn skrg ni?" tanya Farhana, Hakeem mengeluh. "Entahlh Na, aku..dh xnmpk dh masa dpn High Council lagi ni," Hakeem memandang Kahar yg kelihatan selesa bersandar di bahu Farhana sambil memejamkn mata. Dua kali pdg mereka akan igtkn yg dia sdh pun tertidur. Wait...dia tertidur ke? "Eh Kahar! Kahar!" panggil Hakeem, ttp Kahar langsung x menyahut, dia bahkan x membuka matanya pun. Farhana meneleng sedikit melihat Kahar. Risau jgk knp mamat yg sorang ni x bersuara and x terjaga. Tp slps mndgr soft snore dr Kahar, taulh Farhana yg lelaki sorang tu sdg dibuai mimpi. "Dia tidur, biarkn je!" ujar Farhana, mereka bertiga mengangguk. "Dia x tidur ke mlm td?" soalan Farhana membuatkn mereka bertiga yg lainnya mengeluh. "x! Risau pasal future High Council punya pasal, satu mlm dia x dpt lelap. Si Hakeem nilah yg teman dia smlm," jelas Fahmi. "Satu yelah, pasal High Council ni. Yang kedua sbb Kahar sendiri pun pening..pening mcm mn nk jwb dgn bapak dia, mesti kena teruk punyalh dia kali ni," tambah Zahrin. Kini giliran Hakeem membaling semula bantal yg dibaling Zahrin kpdnya sebentar td kpd Zahrin semula. "Ish kau ni..diam ii lh!" marah Hakeem. "Betullh! xpayah nk cover ii, kita semua dkt sini dh tau bapak dia mcm mn kn," balas Zahrin. Betullh kata Zahrin tu, Kahar dh tiada rahsia dgn mereka berempat. Farhana menjelingkan matanya ke atas. "Yg pasal bapak Kahar tu..korang jgn risaulh! Taulh aku!" kata Farhana. Mereka bertiga memandangnya pelik. "Wei Na, cuba kau bagitau kitorang. Deal apa do sebenarnya yg kau buat dgn bapak Kahar ni?" soal Fahmi, Zahrin dan Hakeem mengangguk. "Adalah! Korang tunggu and tgk je. x bestlh canang ii cerita tp at last, x jd apa ii pon. Alright? Sabar ye? Korang tgk je nnti!" Farhana tersenyum lebar. Hakeem, Zahrin dan Fahmi hanya menggeleng. Bukannya mereka x percayakan Farhana. Farhana adalah org yg paling dipercayai mereka apabila ia smpai ke topik ttg Kahar. Ianya cuma..perasaan curious mereka tu sj. "Abistu, manifesto Fakhri dgn Naim..still on ke?" tanya Farhana, takut dan risau. Mereka bertiga mengangguk. "Ya, still on! Walaupun kapla dh turun. Ni utk cari kapla utk thn berikutnya pulak, so mmg kena," jelas Zahrin. "Klau x buat x boleh ke? I hv a bad feeling about this! Kahar je yg turun kn? Korang still High Council," ujar Farhana, cuba mencari jln. Farhana betul ii berasa x sdp hati dgn manifesto kali ni. Perasaan kali ni lebih kuat berbanding dgn manifesto Fakhri dan Prakash hari tu. "Klau ckp Kahar pun diorang dh xnak dgr..kitorang ni siapa Nana? Kitorang ni just ketua rumah, and bdn High Council biasa je," ujar Fahmi. Farhana mengeluh, dia memandang Kahar yg lena di bahunya. Wajah tenang Kahar yg sdg lena tu membuatnya bertmbh sedih. Knp semua benda perlu fuck up smpai mcm ni sekali??
Mlm tu, Farhana berjln menuju ke dorm 4 Tuah. Farhana masih lagi belum bertemu dgn Naim dan Amirr sejak beberapa hari lepas. Dan Farhana juga sdh menerima byk message dari mereka berdua yg memujuknya supaya jgn bersembunyi terlalu lama dan cpt ii berjumpa dgn mereka. Smpai shj di dorm 4 Tuah tu, Farhana lihat hanya Amirr yg berada di situ. "Nana!" Amirr berlari ke arah Farhana dan memeluknya erat. Farhana membalas pelukan Amirr sebelum pelukan itu dileraikan. "Wei lamanya kitorang x nmpk kau! Kau ok x ni?" soal Amirr, risau. Farhana tersenyum. "Aku ok! Korang jgn risaulh! Korang ni..ok x?" Amirr mengangguk sambil tersenyum. Farhana melihat sekeliling. "Naim mana?" tanya Farhana, Amirr mengeluh. "Entahlh Na! Lps mak dia dtg nk jumpa dia td dia terus hilang," ujar Amirr membuatkn Farhana risau. "Hilang???? Smpai skrg belum balik??" soal Farhana, Amirr menggeleng. Risau Farhana makin bertmbh. Mn pulak si Naim ni pergi ni?? Apa pulak yg jd kali ni??? Selang beberapa saat slps itu, Naim masuk ke dlm bilik itu dlm keadaan marah. Naim memandang Amirr dan Farhana skjp sbelum duduk di katilnya membelakangkn mereka. Amirr mendengus skjp sbelum perlhn-lhn bgn dan duduk di katil Naim, meninggalkn Farhana sorang ii berada di atas katilnya. "Naim!" panggil Amirr, lembut. Naim langsung x menoleh ke arahnya, dia hanya menghidupkan rokoknya dan menghembus berkepul-kepul asap di dlm bilik itu. "Kau tau kan? Kau boleh ckp apa je dgn aku. Pasal Fakhri ke? Ke..." Amirr memandang ke arah Farhana skjp sebelum beralih semula memandang Naim. "Pasal Nana?" Farhana terkejut. Apa kena mengena dia pulak dlm cerita ni??? "Nana dah ada Kahar!" balas Naim. Mereka berbual ttg Farhana seperti dia x wujud dlm bilik itu. Oh, here we go again! Farhana igt dh settle dh pasal ni, rupanya x habis ii lagi. "Aku bkn nk didihkn kau lglh..tp..aku dh bagitau kau kn," kata Amirr lagi, Farhana pelik. Apa yg diorang berdua ckp pasal dia ni?? Naim menoleh memandang Amirr x puas hati. "Apa masalh kau ni?" soal Naim, marah. Amirr kelihatan tersentak dan turut bgn apabila melihat Naim bgn dari katilnya. "Apa masalh kau dgn aku ah? Knp kau langsung x boleh tgk aku dgn Nana? Asal kau langsung x boleh nk support aku bila aku ckp aku suka perempuan ni? Asal dlm byk ii lelaki dia boleh pilih Kahar tu jgk yg dia nk??? Apa kurangnya aku ni??" Naim menuding ke arah Farhana yg hanya diam memerhati, Naim kini memandang Amirr dan Farhana silih berganti. "Naim!" Amirr kekal tenang, cuba memujuk Naim. "Apasal kau dh obses sgt dgn aku? Kau baru kena tutuh dua tiga kali, pastu skrg ni kau dh jd gay? Kau dh ada taste pulak dgn aku?" tengking Naim. Farhana bgn dari duduknya. "Naim! That's too much!" tegas sj kedgrn suara Farhana. Naim hanya memandangnya dgn mata yg seolah-olah kosong. Amirr kelihatan sebak, malu dan menahan marah, x ambil masa yg lama utk dia berlalu keluar dari dorm itu. Farhana mengejar Amirr. "Amirr! Amirr!" jerit Farhana, Amirr berhenti skjp. Amirr menoleh melihat Farhana. "Pergi tgkkn Naim, Nana! Dia lebih perlukan kau," kata Amirr sebelum berjln pergi. Kata ii Amirr tu membuatkn Farhana terpaku skjp di tempatnya berdiri. Farhana menarik nafas dlm ii sebelum berpth balik utk masuk ke dlm dorm 4 Tuah tu. Apabila dia masuk sj ke dlm dorm tu, Farhana melihat Naim sdg bersandar di almari sambil menangis teresak-esak. Farhana mendkti Naim. "Naim!" panggil Farhana dgn lembut. Naim memandang ke arahnya sblum tersenyum sinis. "Kau buat apa lagi dkt sini Nana? Kau pergilh dkt si Kahar tu! Dia tu kan..pilihan hati kau!" ujar Naim dgn sinisnya. Naim melarikan matanya dari melihat Farhana, Farhana mendengus. "Naim..aku dtg sini bkn nk cari gaduh dgn kau tau," ujar Farhana. "Kelakar! Sbb apa yg aku paling nk buat skrg adalah gaduh dgn kau," balas Naim, Farhana terdiam. Apa kena dgn si Naim ni sebenarnya??? "Naim!" panggil Farhana lagi, kekal lembut seperti td. Naim bgn dan mndkti Farhana. "Pergilh Nana! Pergilh! Tinggalkn aku sorang ii sini. Hidup aku mmg sorang ii pun selama ni, pergi jelah!" Naim mengheret Farhana keluar dari dorm tu, dan dia terus menutup pintu. Beberapa kali Farhana mengetuk pintu itu dan memanggil nama Naim, ttp langsung x dihiraukan oleh org yg berada di dlm bilik itu. Farhana berhenti mengetuk, dia mengeluh kuat. Asal makin teruk sekolah ni sejak dua tiga minggu ni sial???
YOU ARE READING
KUDRAT
Fanfiction"Kau mimpi indah apa malam td sampai kau boleh terfikir yang aku akan buat apa yang kau suruh??"- FARHANA "Tak taulah keem...cuma aku rasa..she is not just an ordinary girl. Perempuan ni sesuatu giler, and i'm really curious what is under her sleeve...