Farhana bgn dr katilnya. Ya, dia sdh pun berada di dlm dormnya skrg. Mereka pulang ke dorm masing ii tgh hari smlm. Kerana hari ni sdh hari Isnin, so Farhana perlu bersiap utk ke kelas. Tp sakit kepalanya x berhenti-henti. Selesai mandi dan bersiap, Farhana mencapai ubat sakit kepala dan koyok yg diberikan oleh Kahar kpdnya smlm. Dia mengambil botol airnya dan dua biji ubat sakit kepala, lalu dia menelannya. Dia juga menampalkan koyok di kedua-dua belah bahagian kepalanya sebelum memakai tudung. Selesai semuanya, dia keluar dari dorm menuju ke dewan, perhimpunan.
Smpai shj di dewan, Farhana merasa pelik. Eh, knp lopong semcm ni??? Farhana perhatikan dewan tu. F1 ada, f2 cukup, f3 pun, f4...eh?? Mn f4??? f5, mcm biasalh..abg ii paling besar kn, selagi x nmpk batang hidung pengetua masuk dewan mmg haramlh diorang nk masuk awal ii. Farhana bergerak menuju ke tmpt biasa dia duduk ketika perhimpunan. Alright, ni merepek dh tahap babun! Farhana melihat hanya Amirr yg berada di situ. Naim mn Naim??? Farhana mengambil tempat di sblh Amirr. "Morning Nana!" sapa Amirr, tersenyum manis. "Morning Amirr!" balas Farhana, membalas senyuman manis Amirr itu. "Naim mana Amirr?" soal Farhana. "Naim dkt klinik kesihatan, tgn dia injured masa game burung hantu smlm. And..kau x tau ke Na?", "tau apa?" soal Farhana balik. "Ramai f4 yg keracunan, berapa kerat je yg steady lg ni," ujar Amirr. "Eh yeke?? Mcm mn boleh keracunan?? Sbb mknn ii dkt Kem Bulan Madu tu ke?" tanya Farhana lagi. "Entahlh! Tp klau dh f4 je yg keracunan, big possibilities sbb mknn time dkt Kem Bulan Madu lh kot," jawab Amirr. Farhana diam mengangguk. "Knp kau kt sini? x teman Naim?", "Naim suruh aku pergi je, dia ok pergi sorang! Dia kata nnti dia masuk kelas lps dia rawat tgn dia. Kau nk pergi jumpa dia ke?" soal Amirr. Farhana mengangguk. "Aku masuk kelas dlu, minta izin or bg excuse apa ii nnti, pastu aku geraklh jumpa dia. Boleh aku pergi tgk Azam dgn Fakhri sekali," kata Farhana. "Tp..aku rasa Fakhri pun ok je kot. Yelah, baru pg td aku nmpk dia, dia x nmpk mcm sakit pun. Ayam je xde," ujar Amirr. "Oh, oklh klau mcm tu!" balas Farhana. Makin lama makin ramai yg masuk ke dewan, tp x lah seramai selalu, dh f4 abis hilang. Farhana nmpk Kahar dan semua ahli High Council masuk ke dlm dewan. Tp knp dia nmpk Hakeem juga seperti x sihat?? Muka lelaki tu pucat!
Farhana menuju ke klinik kesihatan. Masuk shj di situ, dia nmpk berpuluh-puluh muka pelajar f4. Di antara yg dia nmpk tu adalah Ayam dan Naim. Farhana melihat Ayam yg sdg tertidur bersandar di tembok, dan Naim yg sdg dibalut tgnnya oleh nurse yg bertugas. Kerana x mahu menganggu Ayam, Farhana bergerak mndkti Naim. "Nana!" tegur Naim apabila dia ternmpk Farhana yg mndktinya. Senyuman lebar menghiasi wajahnya. Farhana melambaikan tgnnya kpd Naim. "Sis, sorry! Boleh klau sy yg buat utk kwn sy ni? Sis mesti ada byk lg patient lain nk kena attend kn?" Farhana mndkti nurse yg merawat Naim itu. "Kamu x masuk kelas ke? Kamu tau mcm mn nk buat ni?" soal nurse itu balik. "Sy dh minta izin drpd cg saya, and yes, sy boleh buat," ujar Farhana sambil tersenyum manis. Cuba meyakinkan nurse tersebut. "Oklh klau mcm tu," nurse itu pun bangun dr kerusi yg didudukinya dan menghadiri pesakit ii yg lain. Mmg betul apa yg Farhana kata tu, dia ada byk lg pesakit yg dia perlu tgk pd ketika itu. Farhana mengambil tempat di hdpn Naim. Ditariknya tgn Naim tu dan dia menyambung kerja nurse itu td. "Naim~..mcm mn boleh jd mcm ni?" soal Farhana, lembut shj nadanya seolah-olah dia sdg berckp dgn bdk kecil. Naim x membalas apa ii, dia hanya diam memerhatikan Farhana yg membalut tgnnya dgn lembut dan berhati-hati itu. "Kau dh sapu ubat kan?" soal Farhana lg, Naim hanya mengangguk. Masih ralat memerhatikan Farhana. "Nana!" panggil Naim. "Hmm?", "Kau ok x?" soal Naim. Farhana memandang Naim, dia x fhm apakh maksud pertanyaan Naim itu. "Mlm burung hantu tu, semua org dgr kau menjerit Nana! Kau ok x? Kau..ada apa ii nk cerita ke? Kau tau kn aku akan sentiasa ada utk kau? Kau dgr masalah aku Nana, x fair lh klau aku buat xtau je pasal kau," ujar Naim, Farhana tersenyum kecil mndgr. "Aku ok Naim, aku ok! xde apa pun sebenarnya. Cuma..apa yg aku nmpk mlm tu, adalah ketakutan terbesar aku. Org ii yg aku syg, pergi tinggalkn aku!" balas Farhana. Naim diam memerhati Farhana lagi, sehingga dia x sedar tgn dia sdh pun selesai dibalut. "Dh siap!" kata Farhana, barulh Naim tersedar. Naim tersenyum. "Thank you do Na! Kau xde sakit apa ii kn? Yelah, kau tgklh semua yg dkt sini, semua peserta Kem Bulan Madu. Kau..xde kena effect apa ii kn?", "setakat ni xde apa pun. Sakit kepala biasa tu adalah, ni pun dh elok sikit," jawab Farhana. Naim mengangguk lega. "Jom, masuk kelas!" ajak Naim. "Err, Naim..xpelah! Kau pergi masuk dlu, aku nk gi tgk Azam kjp, kesian aku tgk dia tu!" Farhana menunjuk ke arah Ayam yg sdg berkerut menahan sakit. Naim mengangguk sambil tersenyum. "Klau mcm tu aku jumpa kau nnti ek? Aku pergi dlu Nana, take care!" ujar Naim lalu bergerak keluar dr klinik kesihatan. Tp di pertghn jln dia bertembung dgn Fakhri, kedua-duanya memberi glare kpd satu sama lain. Farhana yg malas melihat drama dua beradik tu, terus bgn mndkti Ayam. "Eh jah, kau ni..steady je! x sakit apa ii ke? Kau tgk aku ni..mcm nk menunggu malaikat maut dtg jemput aku dia punya sakit," kata Ayam. Mamat ni, sakit ii pun nk membebel lg. "Kau tu hah, teguk x beragak smlm!" kata Fakhri yg tiba ii dtg duduk di sebelah mereka. "Teguk? Teguk apa?" soal Farhana. "Teh madu tulah! Ni mamat ni, minum x beragak-agak. Nk kata mknn lain, aku..kau pun mkn benda yg sama, xde pulak mcm ni. So, teh madu tulah kot! Kan Kahar pun kata teh madu tu bkn sebrg madu, entah apa yg si sial tu taruk dlm tu pun aku xtau. Sbb tu kita semua jd giler mlm tu," jawab Fakhri. "Masa bila Kahar ckp?"Farhana berasa pelik. "Lah kau ni..kan time sblum kita main burung hantu tu dia ada jelaskan dkt kita. Oh, patutlh kau xdgr..kau mamai time tu! Kau mn byk minum sgt kn?" soal Fakhri balik, Farhana menggeleng perlhn. Yelah, klau nk difikirkn balik..Kahar awal ii dh melarangnya minum teh madu yg dihidangkan pd peserta ii lain. Diorang even khaskn satu cawan utknya. Farhana hanya minum teh yg sebenar dr cawan Fakhri, tu pon sikit je. Apa benda yg Kahar sorokkan dr dia ni??? Lamunan Farhana terhenti apabila dia mndgr suara Fakhri. "Ni ni ni, nah! Wallet, IC kau bagai," Farhana melihat Fakhri menyerahkn brg ii tersebut kd Ayam. "Ok, bas dh smpai! Bgn, beratur, standby IC, is anyone missing?" kata Mr Sin. Farhana membantu Fakhri apabila dia melihat Fakhri memapah Ayam. "Eh Na, xpe! Aku boleh handle!" ujar Fakhri sambil tersenyum. Tiba ii.. "Mr Sin!" mereka bertiga menoleh ke arah Kahar yg berlari masuk ke klinik kesihatan dgn Hakeem yg berada di blkgnya. Kahar menurunkan Hakeem. "Tlg dia sir!" kata Kahar. Nmpk yg Hakeem beberapa kali hendak termuntah. Kahar mengerling ke arah Farhana, Fakhri dan Ayam. Muka dia kelihatan...takut?? Cemas?? Farhana dpt merasakan Ayam memanggilnya dgn menggerak-gerakkan bdnnya. Farhana menoleh. Dia melihat Fakhri juga berpdgn dgnnya dan Ayam. Something fishy here! Farhana membantu Fakhri membawa Ayam ke dlm bas. Begitu juga dgn Kahar, dia turut sama menghantar Hakeem. Selesai sj, mereka terus turun dan hendak bergerak menuju ke kelas masing ii. Fakhri hendak mengajak Farhana utk berjln dgnnya ketika, "Fakhri, kau pergi dlu ya? Aku ada benda nk ckp dgn Kahar! Bye, Fakhri jumpa kau nnti!" kata Farhana dan terus berlari mengejar Kahar yg sdh pun jauh dr mereka. Fakhri hanya boleh memerhati Farhana berlari mengejar Kahar dgn hati yg bengkak. Srslh?? Ap kurangnya dia?? Farhana mmg x nmpk dia ke mcm mn ni?? Asyik ii Kahar, asyik ii Naim!! Abistu dia ni??
"Kahar! Wei Kahar tunggulh!" jerit Farhana sambil berlari, ttp Kahar langsung x menoleh ke arahnya. Farhana berlari dgn lebih laju. Nasib baiklh dia ni salah seorg atlet sekolah sejak sekolah rendah. Farhana semakin lama semakin dkt dgn Kahar, dan akhirnya dia betul ii berada di blkg Kahar. Farhana menyambar tgn Kahar dr blkg, Kahar terkejut. Bpk laju perempuan ni lari. Farhana termengah-mengah, Kahar rasa bersalah. "Kau ni mmg lg pekak drpd badak kau tau x??" marah Farhana. Kahar hanya diam. "Kahar, tlg jujur dgn aku. Knp kau x bg aku minum teh madu tu? Apa yg kau dgn bdk ii kau letak dlm teh tu?" soal Farhana, matanya mencerlung pdg Kahar, ttp Kahar langsung x memandangnya. Kahar hanya memandang kaki Farhana. "Kaki kau dh ok? Kepala kau sakit lagi x?" soal Kahar balik. Farhana menjelingkan matanya ke atas. "Dah and x, now don't try to change the topic Kahar! Apa yg korang letak dlm teh tu?" tanya Farhana lagi. Kahar memandang Farhana kali ni, dia tersenyum kecil. "Aku dh lmbt Nana, aku gerak masuk kelas dlu! Nnti aku jumpa kau lagi," kata Kahar. Dia mengusap lembut kepala Farhana sebelum berlalu dari situ meninggalkn Farhana yg terpinga-pinga sendirian. Apa benda yg Kahar sorokkan sebenarnya ni????
Tgh hari tu, Farhana keluar lunch bersama-sama dgn Naim dan Amirr, Fakhri awal ii lg dh lesap. Farhana x tau dia ke mn. Dpt Farhana lihat Kahar bersendirian sj hari tu, dan dia berdiri x jauh dr Kahar. Semasa mereka bertiga sdg beratur mengambil mknn, mereka melihat Mr Sin dtg mndkti Mia yg sdg menghidangkan mknn. Mr Sin melihat-lihat mknn yg dihidangkan. "Ye cg, nk mkn sini ke?" Farhana dgr Mia bertanya. Mr Sin diam x membalas. Mia smirk. "Kan, tgk pun hilang selera kn?" soal Mia lagi, sinis. "Pg td, what did the boys eat?" soal Mr Sin balik. "Mi goreng kapur, knp?", "Anything unusual or out of the ordinary in your recipe today?" tanya Mr Sin lagi. Farhana nmpk Mia mula bengang. "Cg, line pjg ni. Straight to the point boleh x?", "ramai food poisoning hari ni. The urine test results have traces of drugs, Grayanotoxin! Jd, saya..." belum sempat Mr Sin menghabiskan ayatnya, Mia dh memotongnya terlebih dahulu. "Agak ii lh cg! Mentang ii lh sy ni rupa mcm ni jd mmg confirm sy ni tukang dadah lh?! Klau sy betul ii nk letak, eh bdk ii semua ni dh terbongkang ah!" marah Mia. Dia terus berlalu dari situ kemudiannya. Farhana terdiam. So benda yg ada dlm teh madu tu adalah dadah??? Grayanotoxin??? Psychoactive drug??? Farhana melihat Kahar yg membelakanginya. xpe..dia akan settlekn dgn Kahar later. Skrg ni dia perlu pergi jumpa Mia dlu, kesian dia! x pasal ii kena tuduh mcm tu. Farhana memandang Naim dan Amirr yg berada di blkgnya. "Naim, Amirr...aku pergi jumpa Mia kjp ek?" Farhana berlari menuju ke blkg dm. Sbb dia tau, Mia mesti keluar situ sbb nk merokok. Smpai sj di blkg dm, Farhana tersenyum. Betul sangkaan dia! "Kak Mia!" Mia yg sedar akan kehadiran Nana tu tersenyum. Farhana jln mndkti Mia. "Wei, cg korang tu asal do? Suka hati je nk tuduh aku drug korang!" kata Mia, x puas hati. Farhana hanya diam. "Biasalh kak Mia, stress tu! Yelah dh ramai ii food poisoning, positif dadah lagi..mn x stress!" balas Farhana. "Mcm mn boleh positif pulak?? Diorang semua tu buat apa? Tarik ramai ii dlm dorm ke mcm mn?" marah Mia lg. Farhana hanya menjongketkan bahunya tanda xtau. Dia kena pergi jumpa dgn Kahar lps ni.
YOU ARE READING
KUDRAT
Fanfiction"Kau mimpi indah apa malam td sampai kau boleh terfikir yang aku akan buat apa yang kau suruh??"- FARHANA "Tak taulah keem...cuma aku rasa..she is not just an ordinary girl. Perempuan ni sesuatu giler, and i'm really curious what is under her sleeve...