Farhana dan Amirr sdh pun berada di hospital pd ketika itu. Farhana menelefon Mia utk menyeludupnya dan Amirr keluar. Mia sebenarnya dh x lagi bekerja di dm tu. Dia sdg menunggu hari utk fly ke London, menyambung pelajarannya. Farhana rasa bersalah sebenarnya hendak meminta tlg Mia pd awalnya, ttp dh xde sesiapa lg yg dia boleh minta pertlgan. Mia pun laju saja hendak menolong Farhana, then apa lagi? Terus bergeraklh mereka bertiga ke hospital. "Kak, Nor Naim bin Firdaus Ismet, bilik nombor mana?" soal Amirr pada jururawat yg bertugas. Hanya Farhana dan Amirr shj yg bercadang nk masuk, Mia awal ii lagi dh ambil tempat di kerusi luar. "Bilik nombor 3. Straight, belok kiri," jawab jururawat tersebut. "Thank you!" ucap Farhana dan Amirr bersama. "Eh eh, sorang je boleh masuk!" jururawat tadi menahan Amirr dan Farhana apabila dia melihat kedua-dua mereka hendak masuk bersama-sama. Amirr memandang Farhana, Farhana turut memandang Amirr. "xpelah! Kau masuklh dlu Nana!" ujar Amirr. "Kau sure?" soal Farhana. Amirr hanya mengangguk sambil tersenyum kecil. "Alright, tunggu tau! Aku x lama pun," ujar Farhana. "xpe, take your time!" balas Amirr. Farhana kemudiannya masuk ke bahagian ward ii pesakit. Farhana mengikuti arah yang dikatakan oleh jururawat di meja hadapan itu sebentar tadi. Kerana pintu terbuka luas, dari jauh Farhana nmpk Naim yg sdh pun sedarkn diri sdg terbaring elok di atas katil. Farhana berlari masuk ke dlm wad tersebut dan menampar kuat dada Naim. "Auch! Sakit do Na!" Naim mengurut perlhn dadanya yg dipukul sebentar td. "Padanlh dgn muka kau! Lps kau buat aku hampir gila mlm tu," Farhana menjeling tajam Naim, Naim tertawa kecil. Naim bgn sedikit. Nmpk kepayahan Naim utk bgn tu, Farhana membantu Naim utk duduk. "Sorry do! Sorry sgt ii. Aku...betul ii hilang akal mlm tu. Apa yg aku tau, aku just nk..", "dah! xpayah! xpe! Aku maafkan kau tp tlg..lain kali jgn buat mcm tu lagi Naim," Farhana memotong kata ii Naim itu, x sanggup dia nk mendgr perkataan bunuh diri itu. "Naim, aku minta maaf sgt Naim! Aku minta maaf sgt aku xboleh anggap kau lebih sbgai seorg kwn and abg. Aku minta maaf! Tp tlg..aku x terima kau lebih dari tu x bermakna aku x kisah pasal kau Naim, no! Aku kisah pasal kau Naim, aku sayang kau! Aku minta maaf aku x boleh nk..", "Nana, xpe! Aku yg salah sebenarnya Nana. Kau dh clearkn dkt aku dh sebelum ni, tp aku yg degil. Aku fikir aku still ada chance. Aku yg salah sbb x move on betul ii! Aku minta maaf aku buat kau rasa bersalah selama ni, aku minta maaf sgt! Aku janji dgn kau, lps ni aku akan cuba betul ii utk lupakan perasaan aku ni," ujar Naim. Farhana menangis lalu terus memeluk Naim. "Aku sayang kau Naim! Kau lh sahabat aku, kau lh abg aku Naim," kata Farhana, Naim tersenyum. "Aku pun sayang kau Nana!" balas Naim. "Eh jap!" Naim meleraikan pelukan. "Kau dtg sini dgn sapa?" soal Naim, pelik. "Dgn kak Mia!" jawab Farhana, ringkas. Dia nk tgk..Naim akan tanya x? "Berdua je?" Naim kelihatan agak sedih. "Kau rasa?" tanya Farhana balik. Naim diam berfikir sendiri. Kemudiannya, Naim melakukan sesuatu yg tidak dijangkakan oleh Farhana. "Eh, Naim..kau nk pergi mn ni? Naim!" cemas Farhana apabila melihat Naim bgn berdiri dari katilnya. "xpe Nana!" kata Naim dan terus berjln keluar dari wadnya sambil diikuti oleh Farhana dari blkg. Amirr yg sdg duduk bersama-sama dgn Mia di luar, menunggu dgn rasa takut. Nak ke Naim jumpa dia lagi? Lps Naim tau ttg perasaan salah Amirr tu pd Naim? Amirr menggeleng, dia rasa seperti melakukan kesilapan dgn dtg ke situ. Mia yg sdg khusyuk melayan drama di TV yg disediakan terkejut apabila Amirr tiba ii berdiri. "Kau nk pergi mn?" soal Mia. "Aku..balik dlulh! Aku balik sendiri je, nnti kau balik ngan Nana dua org. Thank you!" ujar Amirr dan hendak berlalu pergi. Belum sempat Mia menahan, nama Amirr dipanggil oleh seseorg dari blkg. Amirr terdiam sebentar sebelum dia menoleh. Alangkah gembiranya dia apabila melihat Naim sdg berjln ke arahnya dgn senyuman lebar, gembira di wajahnya. "Naim!" panggil Amirr kembali, dia juga turut tersenyum. Melihat shj Naim keluar dari ruangan wad, nurse ii di situ sdh memandangnya semcm. Ttp Naim langsung xkisah. Yg penting bg dia skrg, adalah sahabat dia yg sorang tu. Sahabat..yg Naim telah sakitkn hatinya beberapa hari lps. Farhana tersenyum sedikit kpd nurse ii yg berada di situ sbgai tanda maaf. Naim terus mendptkan Amirr dan memeluknya erat. "Wei aku sorry do Mirr!" kata Naim. "xde , aku yg sorry! Ok?" balas Amirr. "Aku minta maaf sgt ii!", "tak tak tak Naim..takde apa yg kau patut minta maaf. Aku yg patut minta maaf dkt kau. Lps apa yg berlaku dlm hidup aku, kau..kau anchor aku Naim. Lepastu mcm kau hilang, aku jd x tentu arah," kata Amirr. "Mirr aku minta maaf sgt ii sbb aku byk giler ckp pasal kau," ucap Naim lagi. "xpe Naim, xpe!" balas Amirr sambil tersenyum. Amirr kemudiannya melihat ke kiri dan ke kanan. Mesti nurse tgh judge kita skrg ni," bisik Amirr. Naim meleraikan pelukan. "Eh, pergi mampos ah! Aku syg kau do!" kata Naim dgn kuat. Farhana ketawa, dia tau Naim sengaja menguatkn suaranya. Naim kemudiannya kembali memeluk Amirr. Pada masa itu, Farhana ternmpk Fakhri masuk ke dl ruangan itu. Dan Farhana tau, Naim pun mesti ternmpk Fakhri. Fakhri yg melihat scene di hdpnnya itu, perlhn-lhn mengundur diri. Farhana menepuk perlhn blkg Naim skjp sebelum berlari mengejar Fakhri. Nasib baik Fakhri hanya berjln dgn perlhn, xdelah mengah Farhana nk mengejarnya di hospital yg bpk segala besar ni. Farhana memegang lengan Fakhri, menahannya dari pergi. Fakhri menoleh, tersenyum skjp pd Farhana. Fakhri menarik nafas dlm ii, begitu juga dgn Farhana. "Kau dtg nk tgk Naim kn? Pergilh Fakhri!" ujar Farhana dgn lembut, Fakhri menggeleng perlhn. "Aku..aku x bolehlh Nana! Lagipun korang ada dkt sini kn, so xpelah! Sekurang-kurangnya dia ada teman," balas Fakhri. "Rapat mcm mn pun kitorang dgn Naim, Fakhri..kitorang still x boleh setanding dgn kau. Kau tu adik dia," ujar Farhana lagi, Fakhri hanya diam. "Kau dtg sini dgn siapa je?" Fakhri cuba mengalihkan tajuk, Farhana menjelingkan matanya ke atas. Ada je otak si Fakhri ni! "Dgn kak Mia and Amirr! Kau?", "bapak aku hantar," jawab Fakhri, Farhana mengangguk. "Kau nk buat apa lps ni Fakhri?" soal Farhana, Fakhri berdengus skjp. "Buat apa lagi? Bertanggungjawab atas apa yg aku dh buatlh. xkan aku nk biarkn Naim tanggung semua sorang ii lagi," kata ii Fakhri itu membuatkn Farhana tersenyum. "Buat apa yg kau rasa kau patut buat, Fakhri. Dah tiba masa utk kita betulkn semua benda ni balik," Farhana menepuk-nepuk perlhn tgn Fakhri, Fakhri tersenyum melihatnya.
YOU ARE READING
KUDRAT
Fanfiction"Kau mimpi indah apa malam td sampai kau boleh terfikir yang aku akan buat apa yang kau suruh??"- FARHANA "Tak taulah keem...cuma aku rasa..she is not just an ordinary girl. Perempuan ni sesuatu giler, and i'm really curious what is under her sleeve...