Farhana baru sj pulang dr outing dgn Ayam. Hari ni, bdk ii KUDRAT semua akan balik semula ke sekolah kerana cuti lima hari mereka dh pun habis. Farhana berjln pulang bersendirian sbb td Ayam ada tempat yg dia nk pergi, and Farhana pulak dh penat nk berjln, so Ayam menyuruhnya utk pulang ke KUDRAT dahulu. So apa lagi, cpt ii lh Farhana ciao. Uii giler Ayam tu gilerr! Kemain sakan dia bershopping, kalah Farhana yg perempuan ni. Sdg elok Farhana berjln nk masuk ke dlm bangunan asrama, dia melihat puan Ida, mama Naim dan Fakhri menjerit kepada bekas suaminya sambil disaksikan sendiri oleh Naim dan Fakhri. Sesuatu ttg mimik muka Naim membuatkn Farhana rasa x sedap hati. Dia nmpk..cold...too cold for Nor Naim yg Farhana kenal. "Saya nk tuntut balik hak jagaan Fakhri," kata puan Ida. Dia kemudiannya terus menaiki keretanya dan berlalu pergi. Naim yg masih berdiri di situ, memandang skjp bapanya dan Fakhri yg kelihatan seperti sdg berbalah sebelum turut hendak berlalu pergi dari situ dlm keadaan senyap. Baru shj Naim nk melangkah masuk, Farhana nmpk Fakhri mengetuk bumbung kereta dgn kuat dan menjerit x puas hati kpd Naim. "Woi! Ni semua kerja kau kn? Kau yg jibam dkt mak kau kn? Puas hati kau? Hah? Puas hati kau? Kau tunggu Naim, kau tunggu Naim! Kau tgk apa aku akan buat dkt kau sial! Kau tunggu!" jerit Fakhri. Ttp Naim pula, hanya berdiri dan memandang ke arah Fakhri seperti tiada apa yg berlaku. Tiada tanda takut, ataupun kisah pd mukanya. Farhana yg menyaksikan semua itu menarik nafas pjg...patut ke dia masuk campur kali ni?? This already went too far! Tp dia bkn sesiapa utk masuk campur. Farhana berfikir sejenak. Slps beberapa waktu, Farhana memutuskan utk x masuk campur kali ni..dia hanya akan tgk diam ii. Dia hanya akan masuk campur if things went too much. Pada masa tu, baru Farhana akan menarik kedua-dua Fakhri dan Naim. Tp melampau yg mcm mn,dan...boleh ke?? May I remind u that this is boys you handle this time? Teen boys to be exact! xpelah..Farhana bercadang utk kekalkn jarak di antaranya dgn Fakhri dan Naim buat sementara waktu ni. Dia akan memerhatikan mereka dari jauh sj buat masa skrg.
Farhana yg baru sj dpt mesej drd Hakeem menyatakan yg Kahar dh smpai di KUDRAT, terus naik menuju ke 5 Kasturi. Yeay, Kahar dh balik! Hers..dh balik! Hakeem kata nk buat suprise utk Kahar. Sbb katanya lagi, sebaik sj Kahar masuk ke dlm dorm mereka itu dia x berhenti-henti menanyakan ttg Farhana, jd Hakeem memberitahunya yg Farhana masih belum tiba di KUDRAT walaupun sebenarnya Farhana ada sj di sekolah itu. Farhana sdg berjln dgn senang hati ketika dia terdgr bunyi seperti ada seseorg yg sdg menjerit dan seorg lg menahan sakit dari dlm toilet. Apa benda pulak tu? xkan kes yg sama dgn Ariz lg kot?! Farhana mencari tmpt menyorok kerana dia kenal sgt dgn salah satu suara yg didgrnya itu..tu suara Fakhri. "Bodoh! Sial! Bangsat!" jerit Fakhri diikuti dgn bunyi tumbukan dan tendangan. Farhana betul ii hampir meluru masuk klau bkn kerana dia ternmpk kelibat Ayam yg meluru masuk lebih cpt ke dlm toilet itu. Kdgrn seperti Ayam sdg cuba menenangkan Fakhri. "Budak bodoh ni, kencing dlm baju kita!" jerit Fakhri, dan sekali lagi kedgrn seperti sesuatu..atau seseorg ditumbuk. Fakhri keluar dr tandas itu x lama slps itu. Mukanya kelihatan sgt bengis dan tegang, dia langsung x perasan akan kehadiran Farhana di situ. Farhana hanya melihatnya berlalu pergi dgn penuh kemusykilan. Apasal menjd-jd si Fakhri ni?? Taulh ada family problem..tp....
Kerana terlalu sibuk memikirkan ttg Fakhri, Farhana x perasan yg dia sdh pun tiba di 5 Kasturi, dia terus masuk kerana pintu dorm terbuka luas. Farhana terlupa skjp akan tujuannya dtg ke situ sebentar td sehinggalh.. "Nana!" panggil satu suara yg sgt familiar, Farhana mendongak. Memandang wajah yg sdh lama x dilihatnya. "Kahar!" balas Farhana, dia seperti terpaku skjp di situ. Masih x percaya setelah sekian lama x melihat wajah itu, hari ni tuannya sdh berada betul ii di hdpnnya skrg. Kahar bgn dr katilnya dan mndkti Farhana. Kahar x berseorgn di dlm dorm itu, Hakeem, Zahrin dan Fahmi turut ada sama. Mereka bertiga perasan mcm mn light up nya muka Kahar ketika melihat Farhana. Org lain mmg x kenal Kahar ni mcm mn..tp mereka bertiga ni, mereka kenal sgt Kahar tu, tau sgt dia tu mcm mn, esp Hakeem. Jadi apabila melihat Kahar yg seperti skrg ini, berjumpa semula dgn Farhana, mereka tau...Kahar is fucking dead serious with her. Belum pernah lg mereka melihat Kahar seperti ini, dan mereka x boleh tlg ttp tumpang gembira melihat kwn mereka yg seorg itu. Kahar yg sdh pun berdiri betul ii di hdpn Farhana tu, tanpa Farhana, atau sesiapa sangka..Kahar menarik Farhana ke dlm pelukannya. Farhana kejung skjp. Damn man! He just hugs her in front of his sewel friends!! Mmg matilh Farhana kena sakat dgn Hakeem semua nnti. Ttp x lama slps Farhana kembali menyelesakan dirinya dan membalas pelukan Kahar. Dh lama Farhana x bau cologne Kahar ni, dia sendiri pun x sedar betapa rindunya dia pd Kahar sebenarnya. "Aku rindu kau Nana! Aku rindu kau sgt ii!" bisik Kahar, cukup hanya utk dia dan Farhana yg mndgrnya. Farhana yg mendgrnya tersenyum, lega..bkn dia shj yg rasa mcm tu. "Aku pun rindu kau Kahar..sgt ii!" balas Farhana, Kahar turut tersenyum bahagia mndgrnya. Satu suara berdehem. Suara yg kegrn annoyed, teasing semua tu..dh xde sesiapa lg yg boleh buat suara tu kecuali the one and only Hakeem Rizal. Kahar dan Farhana meleraikan pelukan lalu memandang xpuas hati ke arah Hakeem, Zahrin dan Fahmi yg tersengih nakal. Damn! Here we go! "Mcm yg aku ckp sblum ni, pls hormat org single ya!" usik Hakeem. Kahar melihat ke arah Farhana yg sdh memerah mukanya itu, dia tersengih lucu. Sungguh Kahar rindu melihat tu, dia mencubit perlhn pipi Farhana yg sdg melarikan anak matanya melihat ke luar koridor. Dan pd waktu tu, baru Farhana perasan.. "Kahar..knp dgn muka kau?" soal Farhana, lembut. Tgn dia sambil tu memegang wajah Kahar, mengamati betul ii segala luka yg ada di wajah lelaki itu. Melihat senyuman kecil Kahar itu, Farhana tau..dia xkan dpt apa ii jawapan pun. Hakeem, Zahrin dan Fahmi bgn mndkti mereka berdua. Hakeem menepuk perlhn blkg Kahar membuatkn Kahar menoleh ke arahnya. "Dia dh reply Kahar!" kata Hakeem, Kahar mengangguk. "Korang pergi dlu..japgi aku dtg!" balas Kahar. Dgn itu mereka bertiga keluar dari dorm itu, meninggalkn Kahar dan Farhana bersendirian. Farhana yg melihat tu hanya diam memerhati. Apa pulak yg diorang nk buat kali ni??? Lamunan Farhana terhenti apabila dia merasakan tgnnya ditarik perlhn. Farhana melihat Kahar menunduk mengusap tgnnya. "Kau sihat Nana? Dh mkn dh?" soal Kahar, redup matanya memandang mata Farhana membuatkn Farhana gugup. "Sihat, dh td dgn Azam! Kau ni..sihat x?" Farhana sekali lagi mengamati luka ii di wajah Kahar, sama seperti td..Kahar hanya tersenyum kecil. "Cukuplh kau tau aku ok!" jawab Kahar. Dia menarik semula Farhana ke dlm pelukannya. Rindu, dia rindu sgt dgn perempuan yg sorang tu. Mereka berdua hanya diam berada di dlm pelukan masing ii sblum meleraikannya. "Nana, sorry! Tp aku betul ii ada benda nk kena buat skrg ni. Aku hantar kau balik dorm kau dlu, nnti aku dtg jumpa kau lagi, hmm?" ujar Kahar, Farhana hanya berdengus lembut sblum mengangguk. Kapla kan..mestilah sibuk! Kahar yg melihat tu tersenyum manis, dia mencium skjp dahi Farhana. "Jgn risau..nnti aku dtg jumpa kau!" kata Kahar, menggosok kepala Farhana. "Ye!" jawab Farhana, pendek. "Jom, aku hantar kau balik dorm!" Kahar mengenggam tgn Farhana dan membawanya keluar dr dorm 5 Kasturi itu menuju ke dorm Farhana.
YOU ARE READING
KUDRAT
Fanfiction"Kau mimpi indah apa malam td sampai kau boleh terfikir yang aku akan buat apa yang kau suruh??"- FARHANA "Tak taulah keem...cuma aku rasa..she is not just an ordinary girl. Perempuan ni sesuatu giler, and i'm really curious what is under her sleeve...