FARHANA'S POV:
Sebaik shj pertemuan x terjangka aku dgn semua kwn ii KUDRAT aku di pantai PD dlu, di situ jgk bersaksikan semua org, Kahar ajak aku keluar dgn dia. And yeah, aku terus setuju! Kahar adalh org yg aku tunggu ii kot selama ni. Elok sethn slps aku habis degree, Kahar dtg secara mengejut ke rumah aku bersama-sama dgn bapanya, Dato' Abu Yamin dan ibu tirinya. Diorang dtg nk merisik aku. Aku mcm blur skjp time tu, sbb kitorang x pernah pun bincang pasal topik kahwin ni. Tau ii je rombongan dh smpai. Kahar ckp dgn aku, dia dh xnak tunggu lagi. Dia pun sebenarnya sengaja bagi masa sethn lps aku habis belajar utk balance kan diri aku skjp. Cari kerja, buat apa yg aku nk semua dlu, enjoy dgn kwn ii aku, then baru dia ambik keputusan utk meminang aku. Disbbkn time tu aku dh pun ok, kerja dh ada, financial boleh dikatakn stable, berkat pertlgn Kahar jgk sebenarnya..aku pun terus terima pinangan dia. xlama lps tu, aku dgn Kahar pun selamat sah bergelar suami isteri dgn hanya sekali lafaz. Rupanya, aku adalh menantu pertama family Abu Yamin ni. Abg ii Kahar masih tiada calon, dan masih sibuk sebenarnya mencari rezeki utk diri sendiri. And aku, yg dh sedia rapat dgn pakcik..oops, ayah drpd dulu, terus dicop sebagai kesygn lh. Ambil masa sebln sj, dan aku sdh pun mengandung ank sulung kami. Skrg sdg menunggu masa je utk si kecik ni keluar
Aku keluar dari tandas di bilikku. Aku dgr suami aku and ayah mertua aku sdg berbual-bual di ruang tamu di tingkat atas. Ayah dan ibu dtg menginap di rumah kami, saja..nk spend time dgn anak and menantu. Ibu pulak dkt bwh, tgh memasak. Aku nk tlg dia td tp dia x kasi, dia suruh aku rest je sbb aku dh sarat sgt. Malas aku nk gaduh dgn dia, so aku duduk dkt island table dkt dapur tu. Dimarahnya jgk aku, dia suruh aku baring je dkt bilik aku. Sdhnya aku pun menurut sjlh, aku naik ke tingkat atas. Sdg aku nk berjln dari toilet ke katil aku...bhgian ari ii aku terasa sakit. Pd mulanya, aku rasa tu hanya sakit biasa, sbb aku selalu je sakit di bhgian tu sepjg pregnant ni. Tp sakit kali ni, dia berasa agak lain. Makin lama, makin sakit. Dan aku dpt rasakan ada cecair yg mengalir di celah kakiku. "ABANG!!!" aku menjerit sekuat hati. xlama slps itu, suamiku bersama-sama dgn ayah mertuaku masuk ke dlm bilik itu dgn muka dan keadaan yg sgt panik. "Sayang knp ni?" suamiku memegang tgn aku, aku menggenggam erat tgnnya. "Ina! Ina!" jerit ayah memanggil ibu. Ibu muncul xlama slps itu, terus dia berlari ke arahku. "Ya Allah..Kahar, bini kamu dh nk bersalin dh ni!" jerit ibu dgn panik. Suamiku blur sebentar, terus ayah menepuk kuat blkg bdnnya. "Kahar! Bini kau dh nk bersalin ni!" kata ayah pula. Seperti baru tersedar dari lena, suami aku terus berlari mencapai kunci kereta dan beg baby yg aku dh siapkn awal ii. Dia terus mndptkn aku lps tu. "Sayang, jln slow ii eh! Saya pimpin awak!" suami aku memeluk bahuku. "xpayah! Kau pergi strt enjin cpt biar ayah dgn ibu bwk Nana turun. Dah, pergi!" kata ayah lagi. Kahar memandang aku dgn reaksi risau skjp sebelum berlari turun ke bwh utk strt enjin kereta. "Nana! Slow ii ye nak! Pegang tgn ayah, pegang tgn ibu!" ujar ayah. Dgn dibantu oleh mereka berdua, aku selamat turun ke bwh dan terus dikejarkn ke hospital.
END OF FARHANA'S POV
"Pin piiinnnnnnn..tepi ii KeemKeem yg baru selamat timang anak buah nk lalu ni..pin piinnnnnnnn!" Hakeem dgn kecohnya berjln di ruang yg hendak menuju ke wad Farhana tu. Yg lain yg mengikuti dari blkg hanya boleh membuat muka tebal menahan malu, sambil ii tu mereka tersenyum dan memohon maaf kpd beberapa org nurse dan pelawat serta pesakit yg berada di situ. Smpai shj di hdpn wad VIP Farhana, Hakeem terus membuka pintu. Farhana yg sdg breastfeedkn bayinya terkejut, begitu juga dgn Kahar. "Allah! Mata aku!" Hakeem memejam rapat matanya. "Wei Keem!" bisik Kahar, marah. Dato' Abu Yamin dan bapa Farhana yg turut berada di dlm wad itu memandang pelik ke arah Hakeem. "Hoi! Sinilh!" panggil Kahar slps dia dh memastikan Farhana dh pun selesai mengemaskn dirinya. Hakeem membuka kelopak matanya perlhn-lhn. Dia kembali berjln dan masuk dgn riang slps memastikan yg ianya adalh betul ii selamat nk masuk. "Kau ni kan Keem, nasib baik Kahar hadang tadi! Klau x?" marah Farhana. "Alah sorrylh! xsengaja! Aku excited giler ni!" Hakeem meninjau baby yg berada di tgn Farhana. Farhana menjeling Hakeem skjp, sebelum memberikan anaknya itu kpd Hakeem. "Heyyo baby..ni uncle Keemkeem ni. Yg ni uncle Fahmi, uncle Zahrin, uncle Praky, uncle Ayam, uncle Fakhri, uncle Naim, uncle Amirr, uncle Jay, uncle Black, and auntie Mia. Welcome to family sayang," kata Hakeem dgn gembiranya. Farhana dan Kahar hanya diam memerhati sambil tersenyum. Slps Hakeem, seorg demi seorg memegang baby Kahar dan Farhana itu. Bayi lelaki yg x tidur itu, membulat matanya melihat satu ii muka yg bergilir-gilir mengambil dan mengagahnya. "Muka Kahar, tp mata and hidung ikut Nana," kata Naim yg sdg menggendong baby itu. Yg lain semua mengangguk bersetuju. "So..apa nama dia?" soal Fakhri. Kahar memandang Farhana, Farhana turut sama memandang Kahar. Kedua-duanya tersenyum.
"Abdul Jebat bin Abdul Kahar,"
Sorry for the prank honey, this is the end alright! Love you alls!
YOU ARE READING
KUDRAT
Fanfiction"Kau mimpi indah apa malam td sampai kau boleh terfikir yang aku akan buat apa yang kau suruh??"- FARHANA "Tak taulah keem...cuma aku rasa..she is not just an ordinary girl. Perempuan ni sesuatu giler, and i'm really curious what is under her sleeve...