Farhana sdg berjln-jln di sekitar KUDRAT. Semua org tgh sibuk packing brg skrg ni, cuti mid sem. Farhana pulak, dia x balik. Malaslh! Setakat 5 hari je, duduk jelah situ skjp. Lagipun Ayam dan Hakeem pun x balik, so kiranya adalh jgk teman kn. Farhana berdengus mengingatkn apa yg terjd beberapa hari kebelakangan ni. Danial, mangsa liwat Ariz, akhirnya jibam jgk dkt cg pasal perkara yg berlaku pd dia selama ni. xlama lps itu, polis turun sekolah, tahan Ariz dan bawak dia pergi utk siasatan lanjut dgn disaksikn oleh semua org yg berada di KUDRAT ni. Wartawan ii x berhenti berkampung di luar sekolah, cuba mendptkn jwpn drpd tuan Yusof yg Farhana perasan makin kurang keluar dari pejabatnya, stress mungkin. Dan lps semua tu, Danial terus berhenti dr KUDRAT, dan pindah ke sekolah lain. Farhana x salahkn Danial pon, langsung x. Mmg itu sebenarnya tindakan yg betul, yg patut mereka ambil drpd awal lg. Tp disebabkn kewujudan High Council tu, membuatkn mereka x boleh berckp dgn bebas. Ariz, dia dh dpt bahagian dia di dunia ni. Mmg tindakan keras patut diambil pd org ii seperti dia tu, dan Farhana sgt puas hati dia x lepas mcm tu je. Amirr..dia nmpk makin happy skrg. Dulu pun happy je, tp skrg dia nmpk makin bebas, wajah dia nmpk makin tenang. Ttp ada sesuatu ttg Amirr yg membuatkn Farhana rasa pelik. Dia x nak serkap jarang, takut nnti jd fitnah pulak. Tp melihat pd gaya Amirr tu...Farhana dpt merasakan yg ada sesuatu yg x kena dgn dia apabila dia berada dkt dgn Naim. Tp...haish! 'Dahlh Nana, kang x pasal ii kau menuduh dia yg bkn ii. Amirr tu kwn kau tau,' bisik hati Farhana, marah pd dirinya sendiri. Farhana berjln menuju ke dorm 4 Kasturi skrg ni utk berjumpa dgn Ayam. Alang ii tu boleh jumpa dgn Fakhri sekali. Tp elok shj dia berada di luar pintu dorm mereka, Farhana terdgr suara mereka menjerit-jerit seperti sdg mengarah. "Baju oren, sapu lantai ek bagi bersih aku xnak ada habuk pon. Kau! Before pulang bermlm aku nk baju ii aku ni dh siap basuh, dah siap lipat..faham x? Herghh jeling!" Farhana mndgr suara Ayam. Farhana masih kekal bersandar di dinding luar. "Wei form 2!" kegdrn suara Fakhri pula. "Basuh sekali boleh?" soalnya. "Boleh!" Ayam sahut dan kemudiannya terdgr sesuatu seperti benda diseret di atas lantai. "Angguk!" arah Fakhri. Beberapa org keluar dr dorm 4 Kasturi itu dan bertembung dgn Farhana. Mereka terkejut melihatnya di situ, ttp tetap tersenyum kpdnya sblum berlalu pergi. 'Diorang buli junior ke?' fikir Farhana. Farhana kemudiannya perlhn-lhn masuk ke dlm dorm itu, dia berdehem sedikit. Menyedarkn Ayam dan Fakhri yg sdg seronok ketawa. "Eh jah! Lamanya x jumpa kau!" Ayam berlari ke arah Farhana dan memeluknya erat membuatkn Fakhri tercengang. Selamba je jantan sorang ni! Ttp beza dgn Farhana, dia hanya tersenyum lucu membalas pelukan Ayam. "Hi Fakhri!" sapa Farhana slps pelukannya dgn Ayam dileraikan. Fakhri mengangguk kekok ke arahnya. "Kau balik?" soal Farhana, cuba menghilangkan rasa janggal, Fakhri mengangguk lagi. "Kau? x balik?" soal Fakhri balik. "x! Setakat lima hari je, malaslh aku!" jawab Farhana, Fakhri tersenyum. Dia bersyukur sgt yg Farhana masih melayannya dgn baik, cuba buat dia rasa selesa lps apa yg dia buat pd Farhana hari tu. Knp perempuan ni baik sgt?! "Elok sgt jah kau x balik. Adalh member nk ajak borak," kata Ayam dgn dramanya. Padahal ramai je x balik cuti mid sem ni, bdk sorang ni je yg poyo. "Hakeem pun ada. Kau x nak lepak ngan dia?" soal Farhana dgn bengapnya. "Eh..coi! Agak ii lh aku nk lepak ngan dia lps apa yg jd, mahu kena pijak aku nnti," Ayam membetulkn rambut dpnnya. "xpelah! Aku ada somewhere else nk pergi skrg ni. Nnti aku jumpa kau kjp lagi ek Zam, Fakhri happy holiday! Bye!" ucap Farhana. Dia pun berlalu keluar dari bilik itu dan menuju ke dorm 4 Tuah pula.
Pintu dorm 4 Tuah terbuka luas, memudahkn kerja Farhana nk mengintai. "x payah intai ii Nana, masuk!" ujar Naim yg masih sibuk mengemas begnya. Farhana terkejut, terus dia keluar dari tempat persembunyiannya. Amirr yg melihat tertawa besar. "Mana kau tau?" soal Farhana, masih terkejut. Naim tersengih memandangnya. "Tulah kau xtau aku ni ada sixth sense!" jawab Naim, Farhana menjelingkan matanya ke atas. "Srslh Naim!" ujar Farhana. "Tu..aku nmpk kau dr cermin tu," balas Naim, mengekek ketawa bersama-sama dgn Amirr. "Eeeii sixth sense konon," kata Farhana. "Eh, Na..kau x balik?" soal Amirr. "x! Malaslh aku setakat lima hari je," jawab Farhana. "Abistu..kau duduk dgn siapa je ni?" Naim risau. Dia mungkin sdg berusaha melupakan perasaannya pd Farhana, ttp x bermakna perasaan risau dan khuwatir tu pun perlu turut sama pergi. Farhana tu..masih kwn dia apa pun yg berlaku! "Jgn risaulh! Ramai je yg x balik cuti ni. Ayam ada, Hakeem pon ada. Pandailh aku jaga diri," ujar Farhana, rimas dia kadang ii. Naim dan Amirr mengangguk mendgrnya. "Oklh klau mcm tu. Cuma, jaga diri elok ii tau," pesan Amirr. "Ye abg Amirr, abg Naim~ saya akan menjaga diri saya dgn baik ye. Abg ii berdua x perlu risau ok," sarcastic sj Farhana menjwb membuatkn kedua-duanya tertawa lagi, senang betul hati ye! Tiba ii telefon Amirr berbunyi, dia mengangkatnya. "Helo ibu! Ye! Oh dh smpai dh? Ok kjp ye, kjp lagi adik turun. Ok, waalaikumusalam!" Amirr mematikan panggilan. "Nana, Naim..aku gerak dlu eh. Ibu aku dh smpai kt bwh. Jumpa korang nnti! Bye!" ujar Amirr lalu menarik bagasinya keluar dari dorm itu. Farhana kembali menoleh ke arah Naim. "Kau Naim? Mak kau x sampai lg?" soal Farhana. "Mak aku dh lama smpai. Tunggu aku masukkn ni yg last ni, then aku dh boleh gerak. Kau hantar aku ek Nana?" pinta Naim dgn sengihan di bibir. Apahal mamat ni? Drpd td xberhenti-henti tersengih. "Gediklh kau ni! Dah, jom!" Farhana keluar dr dorm itu, meninggalkn Naim menghabiskn kerjanya. Sdh selesai, Naim turut sama keluar dr dorm itu. Dia mengunci pintu dan kemudiannya mereka berdua berjln bersama-sama menuju ke parking lot pelawat sambil berbual-bual. Tiba shj di sana, Naim berhenti melangkah, mukanya berubah membuatk Farhana pelik. Farhana memandang ke tmpt yg dipandang Naim. Kelihatan mamanya, Fakhri, dan seorg lelaki berperwatakan lembut, Farhana assumed yg itu adalah bapa Fakhri dan Naim. Mereka kelihatan bahagia berborak bersama-sama...tanpa Naim! Farhana memandang ke arah Naim, bersimpati dgn kwnnya itu. "Aku..aku x rasa nk baliklh Na!" habis berkata, Naim terus memusingkan bdn dan masuk balik ke dlm kawasan asrama. Beberapa kali Farhana menjerit memanggilnya, ttp Naim hanya membuat x endah. Farhana kembali memandang keluarga Naim itu. Kelihatan Fakhri dan bapa mereka sdh pun masuk ke dlm kereta meninggalkn kawasan sekolah, manakala puan Ida, mama Naim dan Fakhri masih berdiri di situ. Mengerling beberapa kali ke jam di pergelangan tgnnya, menunggu Naim. Farhana masuk kembali ke dlm kwsn asrama dan terus menuju semula ke dorm 4 Tuah. Masuk shj, dia melihat Naim sdg duduk di kerusi belajar sambil merenung ke lantai. Farhana perlhn-lhn mndkti Naim dan duduk di katilnya. "Naim!" panggil Farhana, menyedarkn Naim akan kehadirannya di situ. "Eh Na, sorry xperasan kau," balas Naim. "Naim..", "xpe Nana, aku ok!" Naim tersenyum kecil, cuba meyakinkan Farhana. Ttp Farhana yg melihat itu sikit pun x termakn umpan Naim tu. "Jgn sesekali ckp kau ok, klau kau sebenarny x ok Naim!" ujar Farhana, tegas. Naim kembali menunduk. Perempuan ni tau shj nk membalas kata ii nya membuatkn dia speechless. Sudahnya dia kembali merenung lantai. Naim mengangkat kembali mukanya menghadap Farhana, hanya selepas Farhana mengenggam erat tgnnya. "Klau betul ii kau nk stay, bagitau mak kau dlu Naim! Jgn buat dia risau mcm tu," ujar Farhana, Naim hanya diam merenungnya. "Kau boleh tlg aku Nana? Aku x rasa yg aku nk tgk muka dia skrg," kata Naim membuatkn Farhana menggeleng. "Ckplh aku balik esok ke apa ke," tambah Naim lagi. "Confirmkn betul ii Naim, kau balik esok ke mcm mn ni? Senang aku nk made up cerita," kata Farhana. Naim berfikir sebentar sebelum mengangguk perlhn. "Esok..aku balik esok! Aku perlukan masa utk bersendirian!" jawab Naim. Farhana take the hints, Naim xnak diganggu sesiapa hari ni, best to just leave him alone. "Ok! Kau tenangkan diri kau Naim, aku pergi dlu!" Farhana bangkit dr duduknya. "Nana..thank you!" ucap Naim perlhn sambil tersenyum kecil. Farhana mengangguk sebelum keluar dr dorm tu.
Farhana perlhn-lhn mendkti kereta puan Ida. Dari luar, Farhana dpt lihat puan Ida sperti sdg mencari seseorg. Farhana mengetuk perlhn tingkap kereta supaya x mengejutkn org yg berada di dlm. Puan Ida yg melihat Farhana, tersenyum lebar. Terus dia keluar dari kereta utk menyambut gadis berumur 13 thn itu. Farhana menyuakan tgnnya utk bersalaman. "Nana, hi! Nana x balik ke?" soal puan Ida dgn penuh kelembutan. 'Mn pulak auntie tau nama aku ni?! Ni x lain x bkn keje mamat dua org tulah ni,' desis hati Farhana, dia kekal tersenyum memandang puan Ida. "x auntie, stay sekolah je. Lagipon x lama pun cuti, setakat lima hari je," jawab Farhana. "Emm, yelah! Eh, ni..Nana ada nmpk Naim x?" soal puan Ida lagi. Ok Farhana, wear your mask now..here we go! "Lah auntie x tau ke?", "Tau apa syg?" puan Ida pelik. "Naim kata dia balik esok. Dia nk lepak dgn kwn ii dia mlm ni dkt sini," tipu Farhana. "Lah yeke? Dia x bagitau auntie apa ii pulak. Emm..xpelah klau mcm tu, untie jumpa dia esok jelah. Ni Nana..dh mkn dh? Klau x, jom! Kita balik rumah auntie kjp, mkn apa semua lepastu nnti auntie hantar Nana balik sini balik. Nana, mesti rindu nk mkn mknn rumah kn?" pelawa puan Ida. "Eh, x payahlh susah ii auntie! x pe, Nana dh mkn dh dgn Naim semua td. Lain kali jelah ye auntie!" tipu Farhana lagi, puan Ida mengangguk perlhn. "xpelah klau mcm tu, auntie balik dlu ye! Ni, jaga diri elok ii tau Nana! Assalamualaikum!", "waalaikumusalam!" Farhana bersalaman dgn puan Ida. Dia kemudiannya melihat kereta puan Ida perlhn-lhn meninggalkn perkarangan sekolah. "Naim, Naim..bertuahnya punya jantan," kata Farhana sendiri.
YOU ARE READING
KUDRAT
Fanfiction"Kau mimpi indah apa malam td sampai kau boleh terfikir yang aku akan buat apa yang kau suruh??"- FARHANA "Tak taulah keem...cuma aku rasa..she is not just an ordinary girl. Perempuan ni sesuatu giler, and i'm really curious what is under her sleeve...