Kem Bulan Madu. Farhana baru shj mendpt tahu drpd tuan Yusof, pengetua KUDRAT itu sendiri bahawa dia perlu mengikuti kem tersebut. Kebiasaannya, kem itu diikuti oleh pelajar ii f4, dan diuruskan oleh beberapa org pelajar f5 KUDRAT. Ttp disebbkn Farhana hanyalh merupakan pelajar pertukaran, dan tidak mungkin bgnya utk menyertai kem tersebut ketika dia berada di tingkatan 4 nnti, jd dia perlu mengikuti kem itu bersama-sama dgn pelajar f4 yg lain utk mengumpul pengalaman dan kenangannya di KUDRAT. Tp bg Farhana secara personalnya pula, dia berasa sgt haru! Farhana dh terfikir-fikir dh semua perkara jahat yg mungkin akan berlaku semasa dia mengikuti kem itu nnti. 'Astaghfirullah..fikir positif Nana, fikir positif!' desis Farhana sendiri. Walau mcm mn pun, make sense lh kan knp Farhana boleh terfikir benda ii mcm tu. Dia jelah satu ii nya perempuan yg akan mengikuti kem tu nnti, lglh tidur dlm khemah yg boleh dibuka dr luar dan dlm. Tak ke bahaya tu??!! Buatnya ada sesiapa ceroboh masuk ke dlm khemahnya waktu dia tgh tidur, hah! Apalh jd nnti kn??? Tp xpe kot! Farhana berfikir yg dia masih mempunyai Naim, Amirr, Ayam dan Fakhri utk membantunya jika ada apa ii yg terjadi. Dan, lg satu..Farhana ada juga bertanya pd tuan Yusof, mengapa hanya pelajar f4 yg perlu mengikuti kem ni. Alangkah terkejutnya Farhana apabila tuan Yusof mengatakan yg dia sendiri pun tidak tahu knpkh syaratnya begitu. Lah..apa punya pengetualh! Tp Farhana tidak salahkn tuan Yusof juga. Dgn segala penubuhan dan perilaku haram yg berlaku tanpa pengetahuan sesiapa kecuali murid ii di sekolah ini, tidak hairan sgthlh Farhana mengapa pengetua sekolah sendiri pun tidak tahu apa ii. Tuan Yusof hanya menyatakan bahawa Kem Bulan Madu ini merupakan salah satu tradisi lama di KUDRAT. Dan dari situ, Farhana dh dpt mengagak dh siapa calon ii f5 yg bakal pimpin kem ni nnti. Siapa lg klau bkn Kahar dgn konco ii High Council dia tu. Cerita pasal Kahar. Sejak balik dr cuti sem hari tu, Farhana sedaya upaya mengelak dr bertembung dgn Kahar. Dia perasan beberapa kali Kahar memanggil, cuba berckp, and even dtg sendiri dkt Farhana utk only-God-knows-why. Ttp tulah, malunya apabila terigtkan ttg apa yg berlaku di blkg dm sebelum cuti sem tu masih belum hilang. Pipinya sentiasa merah apabila terigtkn kejadian tu. Dan knp sejak drpd itu jantung Farhana sentiasa berdegup laju apabila terigtkn Kahar?? Knp?? Knp??? x mungkinlh dia dh.....tok tok tok! Pintu dorm Farhana diketuk. Farhana yg sdg memeriksa beg kemnya buat kali terakhir terhenti seketika. "Coming!" jerit Farhana. Dia mencapai tudung sarung dan cardigannya. Selesai memeriksa diri di hadapan cermin, Farhana membuka pintu. "Smpai bila kau nk ignore aku ni?" kata Kahar sebaik shj pintu dibuka. Farhana menunduk, malu..blushing. Kahar yg melihat itu menundukkan sedikit bdnnya mencari mata Farhana. "Eh, kau asal ni?" soal Kahar. Kahar meraih dagu Farhana membuatkn kepala Farhana naik kembali. Dpt Kahar lihat merah ii di pipi Farhana. Kahar smirk. "Knp cik Farhana? Awk malu dgn saya sbb saya ki....." belum sempat Kahar menghabiskan ayatnya, Farhana sdh menutup mulutnya menggunakan kedua-dua belah tapak tgnnya. "Ishh, shhh!!!" Farhana menjatuhkan tgnnya dr mulut Kahar, lalu jari telunjuknya dinaikkn pula di bibirnya, membuat isyarat diam. Kahar tersenyum nakal sambil lidahnya dimain-mainkn di dlm mulut. Farhana menjulingkan mata ke atas. "Straight to the point..kau nk apa?" soal Farhana kembali. "Aku dgr kau join kem ni, so aku dtg jemput kaulh...pergi hutan sekolah," jawab Kahar. "Eh, bkn pkul 14.00 ke? Ni baru pkul 12," Farhana mengerling sekilas jam yg dipakai di pergelangan tgnnya. "Ye mmg pkul 14.00. Tp tu utk bdk ii f4, kitorang yg f5 ni pergi awal sikit sbb nk uruskn dua tiga benda yg perlu. And aku nk kau pergi dgn aku, bkn dgn org lain! Kau dh siap pack brg ke belum?", "Dah! Kjp..aku buat final check," Farhana masuk kembali ke dlm dormnya. Tanpa diundang, dipelawa...Kahar turut masuk ke dlm dorm Farhana. Terkejut Farhana dibuatnya..suka hati je mamat ni! Terpegun Kahar melihat betapa kemas dan wanginya dorm Farhana itu. Dan dia kenal bau wangi ni, inilah bau yg dia sentiasa bau apabila dia berada dkt dgn Farhana. Ini bau Farhana! He loves the scent so much, and now the room smells just like her! Kahar memerhatikan perkakas ii yg ada dlm bilik itu, kebyknnya adalah berwarna pink. 'So she likes pink?' fikir Kahar. Dia mendekati Farhana yg sdg berdiri di sebelah katil, memeriksa beg. "Dah?" soal Kahar. Farhana memandangnya, tersenyum lebar. "Dah!" Farhana mengangguk laju, Kahar tersenyum. Tanpa byk ckp, dia mengambil beg Farhana itu dan menyandangnya. "Eh, Kahar..mehlh sini beg tu aku bawa!" kata Farhana sambil cuba mencapai begnya dr blkg Kahar. Ttp laju shj Kahar melarikannya. "xpe..aku bawak!" jawab Kahar. "Tp kau kan bwk beg kau tu..x kan nk bwk dua ii?" Farhana cuba mencapai lg begnya. "Nana, xpe! Bkn berat pun. Dah, jom!" Kahar menarik tgn Farhana. Dia mematikan semua suis lampu dan kipas lalu membawa Farhana keluar dr dorm itu. Kahar menutup pintu, dan kemudian dia memandang Farhana yg setia berada di sblhnya. Farhana memandang Kahar semula, pelik. Dia membuat muka seperti kenapa. "Kunci sayang!" kata Kahar, barulh Farhana sedar. Dia menyeluk poket seluarnya dan menyerahkan kunci kpd Kahar. Selesai Kahar mengunci pintu, mereka berdua berjln seiring. Tiada siapa yg membuka mulut sehingglh..."kau mmg xnk berckp dgn aku ke apa ni? Hah? Mula ii kau elak dr aku, then kau ignore aku, skrg ni aku ada dkt sebelh pun..kau xnak ckp dgn aku jgk?" soal Kahar, dia memandang ke arah Farhana. Farhana hanya diam, menghembuskan nafasnya perlhn-lhn. Kahar hanya mendengus lembut meilhatnya. "Sorry! Aku kiss kau hari tu. Kau mesti terkejut kn? Aku minta maaf sgt! I'm sorry, I couldn't help myself, you look too cute!" kata Kahar. Kali ini Farhana mmg betul ii mengalihkn mukanya, dia yakin pipi dia dh merah mcm tomato skrg ni!! And knp jantung dia buat hal lagi ni??? Eeeiii xsuka xsuka xsuka!!!! Kahar yg sedar akan itu tersengih lucu. Sumpah comel perempuan ni..Kahar takut kang ada yg kena kiss lg kang ni!! Diam! Tiada sesiapa yg bersuara! "Keemkeem mana Kahar?" soal Farhana tiba ii. Kahar berhenti skjp, begitu juga dgn Farhana. Kahar memandang Farhana pelik. Malaun mana pulak nama KeemKeem ni?? And Kahar xdpt kawal dirinya dr rasa cemburu. Knp nama lelaki lain yg keluar dr mulut kecil dan mungil Farhana bila dia elok berada di sblh perempuan itu?? "KeemKeem? Siapa KeemKeem?" soal Kahar balik. "Kwn kaulh..Hakeem!" jawab Farhana. "Lah..Hakeem! Oh dgn dia elok kau bg pet name apa semua ek, smpai aku..sebelah mata pun kau xnak pdg!" ujar Kahar, berpura-pura merajuk. Tergelak besar Farhana dibuatnya. Kahar tersentak, diam dia memerhatikan Farhana. Farhana yg perasan akan itu berasa pelik. "Asal kau?", "Ni first time aku tgk kau gelak," kata Kahar, tersenyum. Farhana diam memandang Kahar, begitu juga dgn Kahar. Dia diam..merenung dalam mata Farhana. Pd ketika itu, kedua-dua mereka merasakan suatu perasaan yg baru. Suatu perasaan yg belum pernah mereka merasakan sebelum ini. Tidak pernah lg mereka merasakan perasaan ni. Perasaan yg sgt baru ianya agak menakutkan utk mereka berdua.
YOU ARE READING
KUDRAT
Fanfiction"Kau mimpi indah apa malam td sampai kau boleh terfikir yang aku akan buat apa yang kau suruh??"- FARHANA "Tak taulah keem...cuma aku rasa..she is not just an ordinary girl. Perempuan ni sesuatu giler, and i'm really curious what is under her sleeve...