SPECIAL CHAP 1

237 11 2
                                    

Just kidding! Author xkan biarkan story ni tergantung mcm tu saja ye. Nah, take it! Special two chapter for my dear readers.

KAHAR'S POV:

9 thn..9 thn sejak kali terakhir aku jumpa dgn Nana, tuhan je yg tau mcm mn rindunya aku dkt dia! Tipulh kan klau aku kata, sepjg 9 thn ni aku langsung xde dlm apa ii relationship, xde ex girlfriends apa semua..ada je! Cuma..tulah, mcm yg Hakeem, Zahrin and Fahmi pernah bagitau aku sebelum ii ni, xde perempuan lain yg boleh bahagiakan aku mcm mn Nana bahagiakan aku. Aku ada jugak cari dia selama 9 thn ni, tp pencariaan aku semuanya bertemu jln buntu. Sdhnya, aku serahkan semuanya pd Dia. Dia lebih mengetahui semuanya. Cuma aku mintak, klau Nana tu bknlh jodoh aku, aku mintak utk supaya perasaan aku ni cpt ii hilang, atau my mind will stop from thinking abt her! Aku memegang rantai yg diberikan pada aku dlu yg masih aku pkai smpai skrg. Aku dh berjanji! Aku xkan bkk rantai ni, selagi xde perempuan yg boleh gantikan tmpt Nana dlm hati aku. Till then, aku xkan bkk! Aku dh habis buat degree dh, and on my way tgh buat master sambil bekerja. Kerja aku, agak baguslh utk seorg yg jahanam jahiliah mcm aku dkt high school dlu. And aku even dh beli rumah sendiri pun sebenarnya. Tapi aku x stay dkt rumah aku tu. Aku menyewa dkt sebuah condo dkt Bangsar dgn housemates aku yg lain. xnaklh stay sorang ii..sunyi! Sdg elok aku melayan perasaan sambil syok melihat pemandangan hijau di luar tingkap kereta, seseorang dari tepi ku menolak bahuku. Aku menoleh ke arah Fakhri yg sdg memandu sambil ii tu melihat aku dgn raut x puas hati. Ya, Nor Fakhri bin Firdaus Ismet! Musuh abadi aku dkt KUDRAT dlu. Mesti korang pelik kan mcm mn aku boleh rapat dgn dia? Sebenarnya klau korang dgr cerita dia, x delah pelik pun! Time aku dkt UPSI dlu, Fakhri masuk x lama lps aku masuk. Mula ii tu kitorang just acknowledged each other's presence, x berpdgn, x bertegur..x apa pun! Tp makin lama kitorang makin rapat sbb circle kitorang sama. Strt dari tulah, kitorang mula berborak, found out yg kitorang ni ada byk similarities, bersukan sama ii and so on. Smpailh skrg, Fakhri ni adalah one of my housemates and close friend! "Asal kau giler?" soalku, kembali memandang ke luar tingkap. "Kau tu hah..punyalh aku berckp drpd td kau boleh berangan smpai langit ke tujuh kt situ," bebel Fakhri. Entahlh! Effect sbb lama sgt kwn dgn Ayam kot. Baguslh tu! "Apanya kau?" soalku lagi. "Aku tanya engkau, kau nk singgah mn ii x before kita smpai pantai ni? Kot kau nk gi toilet ke, beli mknn ke apa ke," Fakhri mengulang semula soalannya kpdku td. "xyah! Terus pergi pantai je. Klau nk beli apa ii pun, dkt tepi ii pantai tu mesti ada ramai org berniaga," jawabku. Kami dlm perjlnn ke pantai Port Dickson skrg. Housemates kami yg lain semua dh ada dkt sana. Aku dgn Fakhri je smpai lambat sbb kitorang ada kerja lg yg x settle. Habis je kerja terus gerak, tukar baju semua kt rnr je td. Bknnya apa, sajalh nk rest ii kan minda after a very pack week kerja dkt KL. Saja aku dgn Fakhri gerak ptg ii sikit, sbb nnti terus smpai terus boleh tgk sunset je.

xlama slps itu, kami pun sampai di Telok Kemang. Betul mcm apa yg aku ckp, smpai je kami di sana, sunset dh pun hampir ii nk mula. Nasib sempat! Selesai parking kereta, aku dan Fakhri pun turun dari kereta dan berjln sepjg pantai mencari housemates kami yg lain. Dan itu pun mereka, di bwh sepohon pokok kelapa. Mereka semua duduk di atas tikar yg terbentang. Hakeem, Zahrin, Fahmi, Ayam, Prakash, Black, Jay Tan, Amirr, Naim..dan Mia. Naim dan Mia together skrg, Naim jumpa dgn dia waktu belajar di London dlu. Nk tergelak jgk aku bila dpt tau yg diorang tu together..masin jgk mulut si Nana tu! Aku dan Fakhri bergerak mendekati mereka. "Wassup brothers!" tegur Fakhri. Fakhri mengambil tempat di sblh Fahmi, manakala aku duduk di sblhnya berhdpn dgn Amirr dan Jay Tan. "Lmbtlh brothers!" balas Hakeem. "Ala~ dh smpai pun kn, chills lh!" kataku. "Nasib baik belum strt. Klau x syg je terlepas," ujar Mia. "Alah xpelah! Dpt tgk sipi ii pun jdlah," kata Fakhri. Aku hanya diam melihat panorama di hdpn mata. Tiba ii, sekumpulan org gadis berjln melintasi kami dan membentangkan tikar x jauh dari tmpt kami duduk. Aku hanya buat x endah sj mcm biasa..lantak kaulh kn! Ttp sesuatu yg dikatakan oleh Prakash betul ii menarik perhatian ku. "Wei...Nana!" bisik Prakash, ttp masih dpt didgri oleh kami semua. Langsung kami semua menoleh. Itu dia! Perempuan yg aku rindu, tercari-cari selama ni..berada betul ii di hdpn aku skrg. Nana..dia kelihatan lebih cantik dan bergaya skrg. Wajahnya menjd lebih matured, kulitnya yg kelihatan lebih halus dari dulu, ketinggiannya yg semakin bertmbh..dia..dh jd seorang wanita! Boleh nmpk perubahan fizikalnya yg jelas. Aku hanya diam terkaku melihatnya, masih xpercaya yg gadis yg aku sgt syg..sgt cinta, kini ada dpn mata aku je. Nana dtg dari arah blkg, tidak seperti kwn ii nya yg jln melintasi kami td. Sbb tulah dia xperasan akan kehadiran kami di sini. "Dania, xde pun! Aku rasa kau mmg x bwklh!" kata Nana kpd salah seorg gadis di kumpulan tu. Suaranya juga. Suaranya yg deep dlu tu skrg kedgran lebih lunak. Nana mengambil tempat di bhgain hujung tikar..betul ii berhdpn dgn aku skrg. Farhana ralit melihat scenery sunset itu. Side-profile wajah Nana, jawline perfectnya, mulutnya yg sedikit muncung, hidungnya yg x mancung dan x juga terlalu kemek itu, satu lesung pipit di bwh pipi kanannya yg terlihat jelas ketika dia tersenyum, bertmbh dgn cahaya sunset yg terpancar indah ke wajahnya dan angin sepoi ii yg membuatkn shawl dan dressnya sedikit terbang ditiup. Aku berani bersumpah..ini adalh pemandangan yg paling cantik, paling menakjubkan yg aku pernah tgk sepjg aku hidup. Aku melihat salah seorg kwnnya, membisikkn sesuatu di telinga Nana yg membuatkn Nana menoleh melihat ke arah kami. Aku agak mesti kwnnya itu memberitahunya yg ada sekumpulan manusia di pantai itu sdg ralit memerhatikan dirinya, dan bknnya sunset di hdpn. Membulat mata Nana melihat kami sorang ii. Aku sempat melihat betapa merahnya pipi dia sebelum dia tertunduk malu, comel! "Eh, jah ni! Sejak bila pulak dia malu ii dgn kita ni?" aku mendgr Ayam bertanya dgn nada yg xpercaya. "Kau ni Yam, dia tu skrg wa.ni.ta! Bknnya bdk perempuan comot umur 12 thn yg kita kenal dlu," balas Fahmi. Semua yg mndgr itu ketawa, termasuklh dgn aku ii sekali. Aku nmpk Farhana mencuri pdg ke arahku, sbelum matanya berlari skjp melihat Fakhri. Aku tau, mesti dia pelik mcm mn aku dgn Fakhri boleh duduk bersama-sama setenang ini. Fakhri menyiku aku. "Oi, kau tunggu apa lagi? Pergilah approach dia setan! Selama ni terpaling mencari, terpaling merindui, terpaling syahdu. Skrg ni dh ada dpn mata, kau jd mcm org bodoh ni knp?" srs aku ckp, sekali lagi si Fakhri ni membebel mmg aku baling dia dgn pasir pantai ni. Aku mengenyitkan mataku pd Nana, dia tersenyum malu. Allah~ bahagianya aku! Terima kasih ya Allah, terima kasih kerana menyimpan saat indah ini!

KUDRATWhere stories live. Discover now