İzmir
YIL 1921
Melania "off! Nerede kaldı bunlar. Gelmek bilmiyorlar." diye evin içinde söyleniyordu. Evin içindeki bilmem kaçıncı turunu tamamlamaya çalışıyorken tahta, eski, masanın üstündeki bakır sürahiden bir tas su doldurup içti.
"Ne yapayım ben. Gece gece gideyim mi? Ne yapayım. Evde duramaz oldum. Bu kadın neden çağırdı ki oğlanı bulacağız diye. Kızdan da olmayalım. Üstelik yüklü. Ooff! Tanrım koru aklımı yoksa bu gece bu merak başımı yakacak benim." diye suyunu içip tekrar evin içindeki tura devam etmeye başladı.
Kapı sesini duyan Melania "hah! Geldiler. İşte geldiler." diyerek kapıya koşup heyecanla açtı. Melania'nın yüzündeki heyecan hızla yerini buruk ve şaşkın bir yüze bıraktı. "Ne oldu. Bu saate senin burada ne işin var." Dedi.
Rıza ve Hidra aynı anda "Adad, Adad'ı çağır." Dediler.
Melania "Ne ne oldu." Dedi.
Rıza "Çağır onu be kadın. Hadi durma! Diyeceklerim var." Dedi.
Melania "Şeeyy o yok."
Rıza "Gece gece nerede o"
Melania "Bir yerde işte"
"nerede"
Melania "Sen ne yapacaksın onu söyle"
Rıza "Bizim köyün çobanı onu harabelerde görmüşler."
Melania heyecanla "Kimi Behnanı mı?"
Rıza "Evet. İki adam sopayla kafasına vurup başına çuval geçirip kaçırmışlar."
Melania "Neeee! Vah oğlum! Vah! Öldü mü acaba. Neden o çoban şimdiye değin susmuş. Gece gece sana niye gelmiş."
Rıza "Korkmuş gelememiş. Adamlar pek tekin değildi. Dağda taşta çobanlık ederim. Başıma bir iş getirirler diye korktum dedi. Ama vicdanı rahat değilmiş o yüzden gece gece geli vermiş."
Melania "eeee! Yani onun nerede olduğunu biliyor mu?"
Hidra araya girerek "Koyunları güderken çişi gelmiş. Koyunları yardımcı çobana teslim edip çişe çıkmış. O esnada görmüş yaşananları. Yardımcı çobanı koyunların başında bırakıp onları takip etmiş."
Melania'yı duydukları karşısında bir telaş bastı. "eeee! Yani oğlumun yerini o zaman biliyor."
Rıza "Biliyor, biliyor ya! Çağır Adad'ı da bir plan yapalım o zaman."
Melania "Şeyyy o planı yarın gelin yapalım olur mu?"
Rıza Melania'nın yüzüne baktı. Okumaya çalıştı. İçinden "Bu kadın bir şeyler saklıyor." Dedi.
Hidra araya girip başını eğerek "Çok vaktimiz olmayabilir belki." Dedi.
Melania "Belki ne" dedi. Hidra telaşla "Belki başka şeyler bile olmuş olabilir. Çoban ondan sonrasını bilmiyor. Bir daha ne gitmiş ne bakmış ne olduğu ve sonrası bilinmiyor." Diye tamamladı.
Melania'nın heyecanı kaybolmuş ve tekrar ümitsizlik sarmıştı. Melania içinden "Tanrım oynama bennen ne olur. Bu bilinmezlik hemen açığa kavuşmalı." Dedi. Melania, Rıza'ya bakıp sakladığı şeyi söylemesi gerektiğini bildi. Melania "Rıza sen köyün en önde gelenlerindensin. Hatırın sayılır, sözün dinlenir. Köylü sırlarını yıllarca gelip sana döktü. Herkesi ayrı ayrı koruyup kolladın. Adad..."
Adad "Ne Adad kadınım. Adad ne?"
Rıza "Adad bizde seni soruyoruz. Neredesin yahu"
Adad "Ahırdaydım. Ses geldi de bakayım." Dedim. Melania içinden "Tanrım sana şükür." Dedi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
GREJUVA
Mystery / ThrillerBu dünyada, gördüklerimiz ve bildiklerimiz dışında başka zamanlar, başka diyarlar ve gizemler saklı. Vanessa bunları bilmeden bir adım atsa da artık onun için dönüş yapmak zordur. Başına büyük bir bela... Hayır! Büyük bir lanet almıştır. Ve tanrı so...