En tanke landet plutselig i hodet mitt i det vi var på utskikk etter huset. Hvis InsaineCatGrl hadde tatt kamp- og forsvarstimer, må det bety at det fortsatt var lovlig for jenter på den tiden. Jeg måtte bare finne ut av hvilket år historien hennes foregikk i.
- Når skjedde det?
- Hva..? Hva snakker du om? Hun så forvirret ut. Jeg følte meg dum som bare kastet ut et spørsmål slikt. Jeg tenkte jo ikke på at hun ikke kunne lese tankene mine.
- Det du fortalte.
- Det skjedde for bare ett år siden. Den ukjente jenta blandet seg inn i samtalen. - Det var året før regelen om at jenter ikke skal ta kamptimer kom.
Det var akkurat det jeg tenkte og smilte lurt for meg selv.
- Ehm... kan jeg spørre om navnet ditt? InsaineCatGrl hadde virkelig forandret seg etter praten for bare noen minutter siden. Det virket mer som at hun hadde kvittet seg med flere kilo tanker og nå kunne fly fritt over skyene.
- Oja! Beklager så mye dere. Jeg er ordføreren her, navnet mitt er Alexandra, men dere kan kalle meg Alex. Hun ga oss et stort velkomst smil. - Hvor kommer dere to fra, da? Byen altså, for jeg vet jo at dere kom fra Nether portalen.
- Jeg kommer fra den lille nordlige byen Nordvania. Venninnen min så ned i bakken da hun sa det. Byen vekket nok minnene hennes igjen.
- Du da? Hun så på meg.
- Jeg kommer fra byen Village. Du har sikkert hørt om den. Sa jeg med en stolt tone. Alex tenkte seg om.
- Ja... Oja! Storbyen Village, ja! Du har vel ikke tilfeldigvis hatt en lærer kalt Steve?
- Jo det har jeg!
- Så flott! Han er barndomsvennen min. Jeg husker vi hadde så mange gode tider sammen, spesielt da vi utforsket grotter og snek oss med gruvearbeiderne på jobb...
Hun fortsatte å bable om barndomsminnene sine selv om jeg og InsaineCatGrl ikke et gram brydde oss. InsaineCatGrl visste jo ikke en gang hvem han er og jeg hadde jo bare hatt noen få timer med han. Ingen av oss var klare for å høre hele livshistorien hennes og hans, men Alex var tydeligvis av den typen som ELSKER å prate.
- Og helt til slutt, etter ungdomskolen, flyttet han til Village og jeg hit til den supervakre byen Fjellsol! Visste dere at vi er den første byen med fastfood?
Jeg og InsaineCatGrl fniste lavt av pratingen hennes, mens vi himlet med øynene for hver merkelige faktasetning hun liksom skulle imponere med. Alex gikk heldigvis et stykke forann så hun kunne ikke høre eller se oppførselen vår.
-Ojsann! Nå er vi vist her! Alex pekte på et lite landsbyboer hus. -Dere kan møte opp på restauranter der borte i kveld kl. 20.00, da får dere gratis middag. Hade det bra så lenge!
Hun vinket til oss og forsvant bortover gaten.
- Takk Alex! Ropte vi i kor etter henne.