Hun hevet steinen så høyt hun klarte med venstre hånd. Med et fjernt men agresivt blikk glante hun på meg. Hun var helt borte. Det virket som at hun var hypnotisert. Hun hadde snart nådd målet sitt. Hun trengte bare å fylle opp med noen flere negative tanker og ondsinnet kraft. Hånden hennes begynte å skjelve. Hun var helt bestemt, helt klar. Et ondskapsfult smil dukket frem.
- Ha det bra, RosieStar. Sa hun på en creepy måte før hun ga maks styrke mot hodet mitt med omsidian steinen. Jeg hadde to sekunder igjen å leve. Et sekund igjen å leve. Jeg ba en stille bønn til Notch inne i meg mens tårene rant. Øynene mine var lukket og kroppen anspent. Akkurat i det jeg trodde jeg var ferdig, lød et stort smell og et ras gjennom rommet. Folk pustet lettet ut. Jeg sperret opp øynene og forventet og se ned på verden, men i stedet fikk jeg se PinkLady skli nedover treveggen. Et av de store bildene hadde rast ned i det hun krasjet. Hva i huleste skjedde nå! Var det første som føk gjennom hodet mitt. Jeg satte meg opp og snudde hodet mot den andre siden. Folk rundt meg sto hånd i hånd og tett i klynger. Det var bare jenter til stedet, guttene var ute eller på andre siden av skolen. Ved inngangen til hallen sto plutselig Herobrine og Notch sjokerte. De hadde kommet i siste sekund, akkurat slik jeg ba om. Flaks eller hva? Folk fikk fart på seg og gikk mot klasserommene. Jeg ble sittende og PinkLady, som nettopp hadde "lannet", ble sittende svimmel lent mot veggen. KittyCat kom spurtende mot oss.
- Nei, Pink! Kjære deg, hvordan går det! Hun spilte falskt, det kunne alle forstå. I årevis hadde hun prøvd å snu PinkLady mot meg, og det viste seg at hun endelig hadde fulført det. KittyCat kastet seg ned på gulvet forann PinkLady og tok hånden hennes opp. Hun slepte henne opp på beina igjen.
- Se! Se hva RosieStar har gjort med Pink! Hun skrek til lærerne og sa navnet mitt på en ekkel måte.
- Hva! Brøt det ut av meg. - Jeg?! Hun angrep meg! Hun var så nær på å drepe meg!
- Tullprat! Alle så at du holdte på å drepe Pink først, da! Hun la til en ertende tone.
- Kan ikke du bare drite i å blande deg opp i ting som ikke har noe med deg å gjøre! Skrek jeg til henne.
- Jenter! Vær stille litt nå. Vi vil vite begge sine sider av saken. KittyCat jeg tror PinkLady kan prate for seg selv. Notch brøt inn i kranglingen. Jeg så stygt på KittyCat med et hint av erting i blikket.
- Hva skjedde RosieStar? Han så beroligende på meg.
- Vell, jeg var på vei ut fra skolen, etter å ha pakket sammen sakene mine, i det PinkLady kom løpende med et agresivt blikk og med denne steinen i hånden etter meg. Jeg kastet meg utfor trappen men snublet i de siste trinnene. Hun kastet seg deretter over meg og skulle til å drepe meg! Jeg fortalte historien kort og raskt, før noen av "fiendene" hadde tenkt til å protestere. Jeg plukket også opp steinen så lå ved siden av meg og brukte den som et bevis. - Hun mistet denne i det hun ble slengt inn i veggen.
- Hva sier du PinkLady? Han så på henne og KittyCat som sto støttende med hverandre. Det var to mot en, og rommet føltes ut som en rettsal.
- Ja, eh... Hun var usikker på hva hun skulle finne på eller juge om, men fantasien poppet raskt opp i hodet hennes. - RosieStar her, eh.. fant plutselig på å prøve å bytte om brevene våre slik at hun skulle fortsette og ikke jeg! I det jeg avslørte henne, klikket hun helt og løp truende mot meg. Jeg plukket opp steinen for å bruke den til å forsvare meg, men jeg fikk kastet meg ut døren og løpt mot hallen. I trappen var hun så nære på å treffe meg, med hva hun nå hadde som våpen, men i stedet snublet hun. Men eneste sjangse for å redde meg selv var å prøve å stoppe henne for å gjøre en så stor tabbe... så jeg lot som jeg skulle til å drepe henne, slik at hun kunne se hvordan det føltes. Hun sa alt helt annpustent, stresset, med en sjelvende stemme og raskt. Jeg himlet med øynene. Det rare var at rundt 20% av det hun sa var sannhet mens resten var en stor, men mulig en overbevisende, løyn.___________________________
Hvem tror du lærerne kommer til å tro mest på? Skriv gjerne i kommentarfeltet. Legg gjerne igjen en "stjerne" også (vote). Tusen takk!
Foresten, det skal komme flere personer med i historien, og jeg trenger da deres hjelp med å komme på flere "morsomme" "brukernavn". Noen ideer? Legg igjen en kommentar! ;)- Marianne987