مسلسل حته منى.
١٣: الحلـقه الثالثـة عشـر .#الكـاتبه_الصغيـره_آيـه_يحيى_الأميـر.
نسمه تنهار حرام عليك بقا أعصابى تعبت كرهت نفسى شك شك شك أنا تعبت من الغيره الزايده دى تعبت وكرهت نفسى إرحمنى بقا إدينى فرصه وإسمعنى.
حسين قلبه يحن بس يبين عكس ده.
قوليله فهمينى إدينى مبرر واضح لـ اللى بيحصل.
بغضب وعيون كلها شر يكز على أسنانه : إنطقى.نسمه بخوف: طب إدينى فرصه إسمعنى.
حسين يزفر بغضب ويروح يقعد على الكرسى ويسند خده بإيده : وأنا سمعك.
نسمه بعياط: أميـره مرات حمزه صاحبتى وحمزه بيحبها من وإحنا فى أولى ثانوى كان بيلف ورانا فى الدروس.
حسين يقبد إيده بغضب.
تتابع نسمه حديثها: كان دايما يقابلنا ويسألنا لو محتاجين حاجه وبعدها أكتر من مره أميره تغيب يسألنى عليها وفى مره منهم أميره عملت عملية الزايده فضل يروح أودام بيتهم كل يوم أميره شافته مرتين. تاخد نفس بصعوبه وتتابع حديثها عمتى آمال لاخظت إنه حمزه بيقولها إنه قبلنى كتير وأنا كنت ساعات بقولها.
فاا طلتنى ليه من غير حتى ما تقوله وأنا رفضت عشان أنا فاهمه وقولتلهم إنى مش ناويه على خطوبه دلوقتى والموضوع خلص من يومها على كدا ولا كأن حاجه حصلت موضوع تافه مش مستاهل إنى أدوشك بيه.
حسين يبصلها بحب: حقك عليا يا حبيبتى.
نسمه من غير رد ترفع رجلها على السرير وتنام.
حسين بتوسل: حبيبتى سامحينى حقك عليا أنا آسف.
نسمه بجمود: تصبح على خير يا حسين.
حسين يلف يقعد أودامها ع الأرض ويمسك إيدها: أنا آسف أنا الغيره خلتنى أفكـر غلط.
نسمه تشد إيدها منه بغضب وتلف على الجنب التانى بتنهيده: نام يا حسين لو حاولت تتكلم معايا تانى الليله أنا هروح أنام مع زهـره.
حسين يغمض عينه بندم ويروح يقعد على الكرسى ويبصلها وهى مغمضه عنيها بحزن.#الكـاتبه_الصغيره_آيـه_يحيى_الأميـر .
ويأتى الصباح على أبطالنا منهم السعيد ومنهم الحزين. ومنهم المغرم المشتاق المتلهف.
الساعه ٧ صباحاً...
فى بيت مصطفى المصرى.
الدور الثانى علوى شقة حمزه.
أميره: يا حمزه قوم يا حمزه المنبه رن كتير.
حمزه: حاضر يا حبيبى هقوم أهو.يامن يجى يجرى من بره متجه للسرير ويطلع يقعد على بطن حمزه اللى نام تانى.
حمزه يتنفض: حرام عليك يإبنى خضتنى هيحصلى حاجه بسببك.أميره تضحك : بعيد الشر عليك ياحبيبى قوم يلا الفطار جاهز.
فى شقة نورهان..
نورهان نايمه وحبيب بيجهز عشان يروح البنك شغله مدير حسابات.
هند جنب مامتها ع السرير تعيط..
نورهان ترفع راسها بتعب: يا بنتى حرام عليكى تعبت.