Hubungan Elvira dengan keluarganya sangat rapat. Namun sejak hari itu, El benci dengan lelaki dan traumanya semakin teruk. Hubungannya bersama keluarganya mula renggang.Dia sering berhalusinasi tentang traumanya semasa berada di hospital. Selepas seminggu keluar daripada hospital, Elvira give up dengan cita-citanya untuk menjadi doktor.
Semua menyalahkan dirinya kerana tidak mahu mengikut keluar sekali. Jika, dia mengikut mereka semua ini tidak akan terjadi. Dia juga menyalahkan dirinya kerana degil tidak mahu mengikut mereka keluar bersama.
--
Seminggu selepas itu, Elvira disahkan mengandung. Dia menggigil teruk apabila melihat pregnancy test yang mempunyai double line itu.
"ARGHHHH!" aku menjerit. Aku menumbuk perutku berkali-kali.
"Aku jijik! Aku tak nak budak nih! Semua salah jantan tak guna tu! ARGHHHH!" jerkahku. Semakin teruk perutnya ditumbuk.
Elvira yang tidak bisa berfikiran dengan normal itu mengambil pisau dapur. Dia menoreh lehernya sehingga berdarah teruk. Dia pengsan secara automatik.
Eskandar dan puan Syavirra yang baru saja pulang itu terkejut melihat keadaan Elvira yang terbaring dan berlumuran darah itu.
--
Sebaik sahaja Elvira mencelikkan matanya, dia menangis. Dia menumbuk perutnya.
"MATI! MATI! MATI!" jeritku.
Eskandar dan puan Syavirra memberhentikan dirinya.
"Kau dah kenapa, El?!" marah Eskandar.
"Ya Allah, El...istighfar, sayang..."
"Jangan buat benda bodoh boleh tak?!" jerkah Eskandar.
"Kau nak mati ke?! Kalau kitaorang lambat tadi...Ya Allah, El! Kau pikir apa tadi!" marah Eskandar.
"El- El mengandung..." kataku sayu.
Mereka terkejut.
"Sebab ni la kitaorang suruh kau ikut keluar! Kan dah jadi macam nih!" tengking Eskandar.
"Kalau kamu ikut kami keluar masa tu mesti semua ni tak kan jadi!" marah puan Syavirra.
"See?! Sebab ni lah El nk mati! Semua salahkan el!" marahku. Mutiara-mutiara jernih kembali membasahi pipi Elvira.
Eskandar Errisyad dan puan Syavirra tersentak. Mereka menangis teresak-esak. Mereka juga masih tidak boleh percaya yang semua ini berlaku dengan sekelip mata. Oleh kerana jantan tak guna tu! Keluarga mereka hancur begitu sahaja.
Mereka berpelukan.
"I-ibu minta maaf sebab dah lepaskan kemarahan dekat El...El tak salah sayang..." kata puan Syavirra. Dia menangis.
"Aish...a-abang minta m-maaf...a-abang tak patut buat El macam ni...kalau Elvina nampak mesti dia marahkan abang kan?" kata Eskandar dengan nada yang tergetar-getar. Tangisan mereka kian kuat apabila nama Elvina Erdinna disebut.
Semakin erat pelukan mereka.
--
Sebaik sahaja, Elvira keluar daripada hospital. Dia memutuskan untuk menjaga kandungannya. Selepas beberapa bulan, anak lelakinya dilahirkan. Dia semakin sayang akan anaknya. Dia memberi nama anak lelakinya sebagai Elhan Innaqi Shah bin Abdullah. Semakin lama dia semakin rapat dengan Elhan yang comel itu.
Gelagat Elhan yang bijak dalam berkata-kata itu menjentik hati mereka. IQ Elhan yang tinggi itu membuatkan Elhan semakin terserlah. Eskandar Errisyad dan puan Syavirra juga terhibur dengan Elhan.
Sebaik sahaja Elhan berumur 2 tahun, Elvira pergi untuk mencari kerja. El ingin menjadi lebih kuat. Tiba-tiba, ada seorang pihak polis yang menguruskan case El menyuruh dia masuk ke 'Secret Alpha Agency'.
Ini kerana El pernah bertanya bahawa dia ingin menjadi polis atau askar mahupun apa-apa bidang yang melibatkan jenayah dan boleh belajar seni mempertahankan diri.
El bersetuju. Pada hari pertama dia datang ke agency itu...agent star, ayah Hatta yang bernama tuan Emran mengajak el masuk...
Elvira bersetuju dan dia mula berlatih...ayah hatta sendiri yang melatih El daripada awal sehingga El mahir. Pada mulanya, Elvira struggle kerana dia tidak biasa akan tetapi disebabkan kemarahannya dan niatnya untuk menolong orang lain. Dia berusaha dengan gigih hingga sekarang.
Agent star, ayah hatta kagum dengan kehebatan Elvira. Kadang-kala dia akan bercakap tentang Hatta kepada El.
"Kamu hebat macam anak lelaki saya...dia pun nak jadi agent juga. Kalau boleh...saya nak korang dua kahwin. Hehe. Korang nampak secocok dan sepadan sangat. Kalau ada masa saya pertemukan korang dua." kata tuan Emran teruja. Elvira hanya senyum kekok.
Dia sudah menganggap tuan Emran sebagai ayah kandungnya sendiri. Dia selesa dengan tuan Emran.
Dia juga memanggil tuan Emran sebagai ayah kerana tuan Emran sendiri yang menyuruhnya. Tuan Emran adalah tempat luahan El dahulu semua rahsia El dia tahu. Dia juga idola kepada El.Malangnya apabila el mendapat berita bahawa agent star meninggal dunia, dia turut bersedih seperti kehilangan ayah kandungnya sendiri. Ya...sebesar itu perasaan sayang El kepada tuan Emran yang telah dia anggap sebagai ayah kandungnya sendiri.
YOU ARE READING
Secret Partner (C)
RomanceHatta Izyat Fauqi bin Emran Ahmad Fauqi seorang yang beku. Bekerja sebagai Board of Directors di syarikat HIF Enterprises. Seorang yang tidak mempunyai minat dalam hal berkaitan cinta. Berubah apabila kehilangan seseorang yang dia sayang. Penguat hi...