Bab 16-Not fair

210 8 0
                                    


"Wow...ada 'boyfriend' erk? Pastu suami kau ni nak letak mana?!" marah Hatta.

"Kau lebih-lebih pahal?! Biarlah!" lawanku.

"What a good wife you are huh?! Kau ada suami tapi kau layan laki lain yang tak ada ikatan yang sah dengan kau! What did you said just now?! Your secret lover huh?! Your boyfriend huh?!" marah Hatta pada masa yang sama terkilan dengan perangai isterinya.

"Aku-" belum sempat aku berbicara Hatta mendahului perbualan kami lagi.

"I know that...this is an arranged marriage...yang kau tak rela berkahwin dengan aku...aku tau yang ini arranged marriage and kau tak cintakan aku...but at least...respect me as your husband..." kata Hatta dengan nada yang sedih. Dia menunduk melihat lantai. Dia tahu jika dia menatap muka Elvira...dia akan melepaskan tangisannya. Dia tak mahu kelihatan lemah di hadapan bidadarinya.

"Kalau kau nak rahsiakan perkahwinan kita...aku tak kisah. Aku tahu kau sukakan dia kan? Kau bencikan aku kan? Sebab kau terpaksa kahwin dengan aku...and your heart belong to someone named Han Syahri...am I right, love?" Hatta menyambung dengan nada kecewa.

"Ak-" lagi sekali Hatta memberhentikan percakapanku.

"No need for the excuses, little sky. Kau layan dia lain daripada kau layan aku...it's okay. Kita ikut je rules yang kau dah buat tu...itu yang kau nak kan?" Hatta menatap wajah cantik isterinya. Dia meraup wajahnya lalu meninggalkan Elvira. Namanya yang dipanggil itu dihiraukan.

--

"Okay...listen up! Aku tak nak sorang pun cedera. Kita ikut apa yang dah plan. Mission kali ini, priority kita adalah selamatkan mangsa culik. Penjenayah either kita tangkap cara elok or killed them." kata Hatta serious.

Sudah tiga hari Hatta mendiamkan dirinya dan melayan Elvira dengan dingin. Melihat El yang ramah dengan Han Syahri membuatkan bara api kemarahan dalam dirinya ingin meletus.

"Now, move!" Hatta berkata dengan tegas.

"Agent fid, kau pergi check dekat belakang bangunan." kataku menggunakan earbuds. Mereka masing-masing memakai earbuds yang sudah direka dengan teliti oleh agency mereka. Rekaan yang kecil dan susah untuk dilihat dengan mata kasar.

"Roger, boss." laju Han Syahri menjawab.

"Agent wolf. Kau hack CCTV dalam bangunan nih!" arah Hatta.

"Agent raf, kau pulak back up kitorang cam biasa." sambung Hatta.

"Aii..aii captain!" jawab mereka berdua serentak.

"Agent moon...you're with me." kata Hatta dingin. El hanya mengangguk.

Sampai sahaja di situ mereka diserbu. " Raf!" laju Rafael menembak salah sorang penjenayah dari jauh menggunakan McMillan TAC-50.

"Fid!" panggilku. Dengan sekelip mata dua orang penjenayah tumbang kerana diserang hendap oleh Han Syahri.

Penjenayah yang lain mengorak langkah berlawan dengan Hatta dan Elvira. Hmph memang silap orang brother!

Laju Elvira membuka langkah lalu menendang kaki kanan lelaki itu. Mereka bergelut seketika. Namun, tidak lama selepas itu lelaki itu tumpas di tangan Elvira. Laju dia mengikat lelaki itu.

Hatta pada masa yang sama menggunakan sidekick 360° kepada lelaki itu. Tidak habis dengan itu, dia melakukan headlock sehingga lelaki tadi pengsan tidak menyedarkan diri.

Mangsa yang diculik itu diselamatkan dengan pantas. Namun, ada beberapa kenderaan datang.

Mereka mula mengeluarkan pistol lalu menembak. Syahri melindungi mangsa manakala Hatta dan Elvira melawan tembakan tersebut.

"Woi! Kau pergi sana!" jerit Hatta.

"Ahh, lantak aku lah! Kau pergi push dorang dulu dari belakang!" jawabku.

"Tak nak! Kau siapa nak arahkan aku! Aku leader team nih!" kata Hatta.

"Aku pun leader team ni lah bongok!" marahku.

"Woih! Jangan gaduh lah! Focus mission!" marah Alex.

"Entahnya, korang ni dah kenapa?!" sambung Rafael.

"Be professional!" kata Syahri.

Tanpa diri Hatta sedar...dia terlupa bahawa dia masih dalam misinya. Belum sempat dia mengelak, dia ditembak di bahagian lengan kirinya.

"ARGH! Aduh...sial lah!" Hatta memaki.

Mata El terbeliak sedikit. Dia terkejut dengan apa yang terjadi.

"Weh kau okay tak?!" tanya Alex.

"Okay! Sambung mission!" arah Hatta.

Rafael menembak beberapa orang penjenayah. "Kau sure nih?!" tanya Rafael risau.

"Yup!" jawab Hatta sambil menembak penjenayah di situ.

Syahri dan Elvira turut menembak untuk mencepatkan misi. Akhirnya, mereka berjaya menyelesaikan misi yang hampir gagal itu.

Secret Partner (C)Where stories live. Discover now