"Today...there's a new case for you guys, the elite alpha. Korang kena tangkap suspek yang bernama 'Farin Rash' dia berumur 30. Seorang rapist...mamat ni dah rape 25 orang tak kira budak ke tua ke dewasa ke semua dia kebas...mostly women around 17-25 years old. Sadly, ada beberapa mangsa yang dia dah bunuh. Just tangkap! Don't kill the guy!" kata general itu."Korang kena selamatkan 'Stella Riana' mangsa dia kali ni! That's the main reason for the mission!" arah general tersebut.
Elvira yang asyik mendengar itu mengetap kuat rahangnya. Hatta pelik melihat reaksi isterinya. Riak wajah Elvira seperti ingin membunuh seseorang. Alex Xavier, Taufiq Rafael dan Han Syahri juga marah dengan perbuatan lelaki itu. Mereka terdesak untuk menangkap manusia yang bertopengkan syaitan itu.
Akan tetapi Elvira seperti ingin membunuh lelaki itu. Aneh...Hatta risau akan isterinya. Genggaman tangan Elvira makin dieratkan dia marah!
"Are you okay, little sky?" tanya Hatta.
"I'm fine." jawabku lalu pergi meninggalkan mereka.
Hatta, Alex, Rafael dan Syahri memandang sesama mereka ada yang tak kena dengan Elvira. Syahri hanya berdiam diri...dia tahu apa yang berlaku 5 tahun lepas...Elvira pernah meluahkan perkara itu kepadanya.
--
"Agent moon pergi dulu." kata Hatta.
Elvira hanya mengangguk. Rafael menjadi back up. Dia memerhati gerak-geri suspek menggunakan snipernya. Alex pula cepat mencari maklumat lelaki itu. Laju sahaja mereka mendapat maklumat suspek kerana kehebatan Alex sebagai hacker. Han Syahri bergerak bersama-sama Hatta dan Elvira.
"Clear! Korang boleh masuk!" kata Alex selepas menggodam CCTV apartment lelaki itu.
"Agent sky...agent fid korang kat mana?!" kataku tegas.
"Go on first! Kitorang still kat bawah!" kata Hatta.
Mereka terlambat kerana baru selepas mencari bukti-bukti tentang jenayah suspek yang bernama 'Farin Rash' itu.
"Careful!" kata Hatta.
Pintu itu ditempuh kasar oleh Elvira. Dia terkejut melihat lelaki itu mula menindih Stella Riana, mangsa. Laju dia menendang kepala suspek.
"Aduh! Sakitlah perempuan!" jerkah Farin.
"Jangan sentuh dia syaitan!" tengkingku.
Stella yang masih tidak sedarkan diri itu, tubuhnya ditutup olehku menggunakan selimut.
"Agent fid cepat sikit! Tolong bawak mangsa pergi tempat selamat." arahku.
"On the way!" jawab Syahri.
Laju Hatta dan Syahri mendaki tangga untuk ke tingkat 30.
"Uish...cantik jugak kau nih! Boleh jugak aku lepaskan nafsu aku kat kau!" Farin menayang senyum yang menjengkelkan.
"Kau diam babi!" jerkahku. Aku menumbuk mukanya beberapa kali.
"Wow! T-tergoda doh dengan perempuan m-macam kau!" kata Farin jelas kesakitan.
Lagi kuat Elvira membelasah lelaki itu. Hatta dan Syahri yang baru sahaja sampai terkejut kerana tindakan Elvira.
"Ri...kau pergi bawak mangsa ke tempat selamat dulu..." kata Hatta.
"Weh...kau jaga Elvira...stopkan dia. Jangan terkejut kalau dia berubah lepas ni...dia masih trauma dengan kejadian 6 tahun lepas." nasihat Syahri. Dia bergegas pergi. Hatta hanya mengangguk.
"El! Enough!" tangan Hatta yang ingin memberhentikan isterinya ditepis kasar.
"Ira...come here, Ira!" kata seseorang.
Bayangan lelaki itu kembali menghiasi pandangannya. Mata Elvira meluas. Makin kuat tumbukan yang dia berikan kepada Farin. Farin dah lunyai kerana dibelasah oleh Elvira. Dia tidak sedarkan diri. Dah nyawa-nyawa ikan.
"El!" Hatta menarik tangan isterinya. Dia memberhentikan perbuatan Elvira.
"Stop, El!" kata Hatta tegas. Dia menarik isterinya ke dalam pelukannya. Elvira menangis teresak-esak membalas pelukan itu.
Akhirnya, Rafael dan Alex yang turun padang untuk menangkap lelaki itu. Han Syahri menemani suspek, Stella Riana yang masih tidak sedarkan diri itu.
Hatta dan Elvira balik ke rumah kerana keadaan El yang agak merisaukan itu. Elhan terpaksa dibiarkan bersama tokmanya kerana keadaan El.
YOU ARE READING
Secret Partner (C)
RomansaHatta Izyat Fauqi bin Emran Ahmad Fauqi seorang yang beku. Bekerja sebagai Board of Directors di syarikat HIF Enterprises. Seorang yang tidak mempunyai minat dalam hal berkaitan cinta. Berubah apabila kehilangan seseorang yang dia sayang. Penguat hi...