Elvira sedang workout di mini gym yang ada di rumah mereka. Lebih tepat lagi dia sedang pull up. Fikirannya melayang pada pertanyaan Hatta beberapa hari yang lepas...
"Asal kau selalu pakai baju yang ada turtleneck? Tidur pun kau pakai baju macam tu...tak panas ke? Dari awal kahwin lagi aku tengok. Dah la Malaysia ni panas! Kau tak panas ke, little sky?" tanya Hatta lembut.
"Biarlah kenapa kau nak kesah aku pakai apa! Bukannya aku tak pakai baju pun." kataku selepas lama mendiamkan diri.
Hatta senyum sinis. "Eh, kau nak try tak pakai baju ke? Aku boleh tolongkan." kata Hatta mengusik. Aku menjulingkan mata ke atas. Menyampah.
Haih Elvira mengeluh. Lamunannya dihiraukan.
Pada masa yang sama, Hatta menelan air liurnya menahan nafsu. Pakaian Elvira membuatkan dirinya lemah.
Elvira yang memakai fitness suit crop top yang hanya menutup dada dan lehernya...juga seluar panjang ketat.
Hatta pada mulanya terkejut dengan pemakaian.
"Kau memang saja nak goda aku ke el? Kau saja nak test nafsu and keimanan aku?" kata Hatta sinis.
"Mende kau nih?" tanyaku. Gila ke apa mamat nih?!
"Haih...nothing. But kalau kau pakai macam ni kat luar memang aku ikat kau kat dalam rumah ni!" ugut Hatta.
"Kau gila ke apa nak pakai macam ni kat luar!" kataku. Serta merta aku memberhentikan perbuatanku yang sedang bersenam tadi. Idea gila apa yang Hatta cakap nih?!
"Just saying...kau tak nak aku jatuh cinta dekat kau...tapi kau sendiri tanpa sedar tengah goda aku..." kata Hatta dengan nada yang mengendur.
Elvira memandang aneh ke arah suaminya. "Asal? Kau tergoda dengan aku?" aku senyum nakal. Ada idea bernas yang masuk dalam kepalaku.
Aku mendekatkan jarak kami berdua. Hatta hanya mengeras di posisinya. Dia meneguk kesat air liurnya. Tangannya digempal kuat.
Pada masa yang sama, aku meletakkan tanganku pada dada bidangnya yang berlapitkan baju khas untuk bersenam yang agak ketat itu. Dapat aku rasakan bertapa kuatnya degupan jantung Hatta. Aku senyum nakal.
Tanganku mengusap lembut dada bidangnya. Aku terjerit kecil apabila Hatta memaut pinggang rampingku lalu menolak diriku pada dinding.
Matanya berubah serta merta. Dia inginkan sesuatu. Kedua belah tanganku mula menolak dadanya ke belakang. Nafasku pula yang tidak teratur sekarang.
Sebelah lagi tangannya diletakkan di sisi kepalaku. Kepalanya yang mula mendekat dihentikan oleh dirinya sendiri. Nafasnya tidak keruan.
"Damn it, El! Stop playing with my heart, love...you're making me go crazy!" kata Hatta dingin.
"Kenapa? Kau tergoda ke?" tanyaku menggoda walaupun aku takut dia akan menyentuhku lebih daripada ini. Tanganku mula menggigil kecil. Tapi kerana ego aku hanya menunjukkan riak wajah biasa.
Hatta yang memandang tangan isterinya tadi mula menatap mata El yang menambah perasaannya untuk memiliki El pada masa ini.
Dia mendekatkan wajahnya ingin menguji isterinya. Tepat pada jangkaannya...Elvira menolak dada bidangnya. Dia tidak berinjak walau sedikit pun.
"Haih...kau tak rela aku sentuh kau...tapi-" Hatta menjarakkan tubuhnya daripada El. Ayatnya dibiarkan tergantung beberapa minit.
"Tapi kenapa kau goda aku? Kau tahu yang aku cintakan kau...tapi kau seronok mainkan perasaan aku dekat kau...kau ingat aku ni patung yang takde perasaan ke?" sambung Hatta kecewa.
Dia perasan yang El tak rela untuk disentuh oleh dirinya. El hanya seronok ingin mengusik dirinya. Perkara ini membuatkan hati Hatta terguris buat sekian kalinya.
Tangannya ditarik oleh isterinya. Pergerakannya yang ingin meninggalkan El terbantut.
"Sorry...aku tak akan mainkan perasaan kau dah. Why did you even love me?" kataku sambil menunduk memandang lantai. Ayat terakhir saja aku perlahankan supaya Hatta tidak dengar.
'I'm in love with you...everything about you make me go mad. Just thinking about you make me happy! You're my life! You're officially own me...I'm all yours, Elvira Errissa! But...you're not mine...and I guess will never be mine...aku je yang cintakan kau...cinta aku hanya bertepuk sebelah tangan...' confession itu tidak dapat dikeluarkan dari bibir Hatta. Dia hanya mampu berkata-kata melalui hatinya.
Dia dengar pertanyaan isterinya tadi. Namun, dia memutuskan untuk meleraikan tangan mereka dan berlalu pergi.
El kesal dengan perbuatannya tadi. Dia tidak menyangka yang dia akan menyakitkan hati suaminya...
YOU ARE READING
Secret Partner (C)
RomanceHatta Izyat Fauqi bin Emran Ahmad Fauqi seorang yang beku. Bekerja sebagai Board of Directors di syarikat HIF Enterprises. Seorang yang tidak mempunyai minat dalam hal berkaitan cinta. Berubah apabila kehilangan seseorang yang dia sayang. Penguat hi...