'Even if you tried to hide it the truth will come out...''This is only the beginning of it...'
--
"Woi moon!" jerit Han Syahri.
"What? Apa lagi fid?!" jawabku malas.
"Japgi general akan perkenalkan kita dengan team baru kita an?" kata agent fid a.k.a Han Syahri.
"Yup...kita dua dengan lagi tiga orang baru an?" tanyaku yang lebih dikenali dengan panggilan agent moon.
"Ha'ah aku dengar dorang team khas and elite macam kita...tapi ada lagi sorang tu...agent sky...dorang cakap dia antara agent terbaik sama macam kau!" jawab Han Syahri laju.
El hanya mengangguk. Dia agak tidak sabar untuk mengetahui agent terhebat yang dikatakan itu...'Secret Alpha Agency' salah satu agency rahsia yang selalu menyelesaikan pelbagai jenayah yang tidak dapat diselesaikan oleh pihak polis.
"Oi cepatlah El! Meeting dah nak start! Aku dah tak sabar nak jumpa dorang nih!" jawab Han Syahri.
Identiti sebenar agent-agent di situ dirahsiakan daripada diri masing-masing...tapi boleh sahaja diberitahu mengikut kemahuan agent sendiri.
"Ya! Sabarlah bongok!" Aku tersenyum. Telatah Han sentiasa membuatku gembira. Perangai happy-go-lucky pada dirinya sering membuatku tersenyum.
--
"Okay, agent moon and agent fid. There will be a new squad for you guys..." kata salah sorang agent yang in charge di situ.
"Agent sky, agent wolf and agent raf come in!" kata agent tersebut.
Terbeliak mata El apabila melihat salah sorang daripada mereka...muka yang amat dia kenal. Hatta Izyat Fauqi! Hatta yang dikenali sebagai agent sky juga mempunyai reaksi yang sama.
'Eh?! Laki aku ke tu?! Hatta?!' tutur kata hati Atilia.
'Mak oih! Bini aku ke tu?! Lain macam punya bini aku dapat nih!' kata Hatta sorang diri.
'Attractive siot! Erghh kenapa lah dia selalu cold dengan aku!' kata hati Hatta.
"Your team name will be 'the elite alpha'...agent moon and agent sky will be the team leader...i hope you guys get along well. I'll leave you guys...I'll inform the next mission later." kata agent tersebut lalu meninggalkan kami berlima.
"Ummm...this is awkward...by the way my name is Alex Xavier. Agent wolf. Aku hacker. What's your name, gorgeous?" tanya Alex membuka bicara di ruangan yang sunyi itu.
Aku hanya menayang muka dingin.
"Nama aku Han Syahri. Agent fid...selalunya aku turun padang. And I'm Elvira's secret lover." jawab Han Syahri ramah. Dia tau El tak selesa jadi dia buat-buat jadi boyfriend El. And he know everything about her past except that she's married to Hatta. Dia tak datang masa majlis sebab ada misi. Jadi, dia tak tau yang Hatta tu suami El.
Aku hanya berdiam diri. Hatta yang memerhati menggenggam erat tangannya...panas je aku.
'Si Alex ni pun memang nak kena dengan aku...ikut suka dia je nak menggatal dengan bini aku! Mamat ni siapa pulak tetiba ngaku yang dia boyfriend bini aku nih?! Sebab ni ke El dingin dengan aku? Sebab hati dia dah ada orang lain?' penuh tanda tanya yang berada dalam fikiran Hatta. Dia keliru, kecewa, marah dan juga sedih.
"Aku pulak Taufiq Rafael, agent raf. Aku sniper. By the way, good to see you, pretty!" kata Rafael. Ura-ura nak mengorat.
'Aish si Rafael ni pun sama?!' marah Hatta dalam hati. Urat-uratnya semakin timbul pada tangan malah dahinya. Nampak sangat tengah tahan marah.
"Aku Hatta Izyat Fauqi. Agent sky." kata Hatta dingin.
"I'm Elvira Errissa, agent moon. Boleh panggil Rissa." panggilan 'El' hanya orang tertentu sahaja yang boleh memanggilnya.
Hatta agak terkejut kerana El berkata begitu. Dia tersenyum kemenangan kerana dia tau bahawa panggilan 'El' itu hanya panggilan untuk orang terdekat sahaja. Dia rasa agak bangga dengan dirinya.
El hanya menjeling ke arah Hatta. Dia tau apa yang Hatta fikirkan. Dia membiarkan Hatta memanggil dirinya sebagai 'El' hanya kerana Hatta ialah suaminya.
"Okay Rissa!" kata Rafael teruja.
"Are you single, pretty?" tanya Alex.
"Nope." jawabku singkat.
Hatta menghembus nafas lega.
"This is my boyfriend." aku menunjuk ke arah Syahri. Saja mahu menipu. Aku tak mahu memanjangkan lagi perbualan ini. Laju mata Hatta membulat. Api kemarahannya mula membara.
Mereka hanya mengangguk kecewa. Syahri hanya tersenyum. Dia hanya ikut sahaja permainan Elvira.
YOU ARE READING
Secret Partner (C)
RomanceHatta Izyat Fauqi bin Emran Ahmad Fauqi seorang yang beku. Bekerja sebagai Board of Directors di syarikat HIF Enterprises. Seorang yang tidak mempunyai minat dalam hal berkaitan cinta. Berubah apabila kehilangan seseorang yang dia sayang. Penguat hi...