Bab 32-Let go?

207 9 0
                                    


Hatta perlu melepaskan Elvira. Hampir sebulan Hatta cuba untuk memujuk isterinya. Dia melayan Elvira dengan sangat baik. Dia tak faham kenapa Elvira masih tidak memaafkan dirinya walaupun sudah tahu perkara yang sebenar. Dia cuba fahamkan apa yang Elvira rasa...jadi, dia tekad untuk melepaskan isterinya dengan cara baik.

"Kau serious tak cintakan aku? Kau bencikan aku?" tanya Hatta.

Aku hanya mengangguk. Selepas sebulan dia cuba memujuk El...namun, El masih melayan dirinya seperti patung. El sering memalau dirinya.

"So, kau nak aku lepaskan kau sekarang? Aku tak nak kau menderita sebab aku...kau menderita kan sebab terpaksa untuk hidup dengan aku? Sebab tu la kau buat rules semua tu kan? And I accidentally broke the rules...kau nak aku jatuhkan talak sekarang? Tell me, little sky..." kata Hatta nadanya mula bergetar-getar.

El terdiam. Dia keliru. Dia selesa dengan hatta. Dia tak nak berjauhan dgn hatta. Dia mungkin sudah sayang dan cintakan hatta.

Hatta agak terkilan apabila El berdiam diri. "Haih...baik...aku akan tunaikan. Just know that I'm in love with you...even kalau aku dah mati sekali pun...cinta aku dekat kau tak kan pernah hilang. Aku minta maaf sebab dah sentuh kau tanpa kau rela. Maafkan aku sebab aku bukan suami yang terbaik untuk kau, my sky." kata Hatta sayu.

"Elvira Errissa binti Haikal Yassir..." kata-kata Hatta terbantut.

"J-Jangan...aku tak nak kita cerai! I-I love you too! Aku tak tau sejak bila...tapi aku dah mula sayangkan kau..." aku berkata jujur.

"Aku tak bencikan perbuatan kau tempoh hari...a-aku cuma takut dan trauma dengan benda lain...d-dengan masa lalu aku." kataku.

"I'm in love with you, Hat! You're my moon that always brighten my darkest side!" kataku. Aku menghembus nafas lega apabila aku dapat berterus terang dan menghamburkan perasaan yang terkubur dalam hatiku.

Mata hatta meluas. Dia dipeluk oleh isterinya. Dia membalas pelukan itu lalu mengucup lembut dahi isterinya. Hatta menghembus nafas lega.

"I thought I'm going to lose you for a moment...thanks for loving me back, my sky. I promise, I won't let you go. Never. Kau janji dengan aku yang kau tak kan tinggalkan aku?" kata Hatta.

"I won't leave you, I promise!" aku mengangguk lalu mengeratkan pelukan kami. Kepalaku dibenamkan pada dada bidang Hatta.

--

"I know you hated me before...but now, when you love me back...i think i became more addicted with you, my sky." kata Hatta dengan nada yang lembut. Elvira mengeratkan lagi pelukan mereka yang sedang berada di atas katil itu.

Elvira mengucup bibir suaminya sekilas. Membahang muka Hatta. El tersenyum nakal.

"What a naughty wife you are!" kata Hatta lalu menyium bibir isterinya dengan lembut. Elvira membalas ciuman suaminya. Alangkah gembiranya Hatta apabila isterinya membalas ciuman mereka.

"May I have you for tonight?" tanya Hatta. Elvira hanya mengangguk malu.

Pada akhirnya, rules yang mereka buat itu dikoyak dan diabaikan begitu sahaja.

Secret Partner (C)Where stories live. Discover now