Bab 29-What am I to you?!

208 8 0
                                    


Hatta bangun dari tidurnya. Dia tersentak apabila bertembung dengan Elvira yang masih memakai pakaian semalam. Sama seperti semalam butangnya dibiarkan terdedah malah bahunya juga terdedah membuatkan Hatta teringat kejadian semalam.

Dia memejamkan matanya erat lalu meraup wajahnya.

Habis sahaja sarapan, Hatta memandang isterinya dengan penuh nafsu. Dia sedang menahan dirinya.

"Hat! Kau tergoda ke tengok aku?" kataku sambil senyum sinis.

Aku mengusap pipi Hatta dengan lembut. Aku tersenyum manis. Aku terbuai dengan perbuatanku ini. Tanpaku sedar Hatta telah menolak diriku ke arah dinding. Tolakannya yang agak kuat itu membuatkan aku terjerit kecil lalu memejamkan mata sebentar.

"Kau dah kenapa gila!" marahku.

Hatta menyium kasar bibir isterinya. Tangannya memegang rahang Elvira. El muka memberontak ingin menolak tubuh tegap suaminya.

"Stop it Hatta!" jeritku.

"Why, little sky?" Hatta senyum sinis.

"Sedar diri kau tu sikit! Kita kahwin pak-" marahku.

Namun, percakapan Elvira terhenti apabila Hatta mengucup bibirnya dgn kasar. El menolak Hatta dengan kuat lalu Hatta melepaskannya.

"Kau cakap kita kahwin paksa. Aku cabar kau." cabar Hatta dingin setelah mencelah El daripada memarahinya.

"Berani kau cium aku?! Fine! Kau cabar aku kan?!" marahku.

"Parents kita yang arranged marriage nih! Bagi aku, kita ni kahwin paksa je lah!" Tengking diriku.

Hatta menyium bibir isterinya dengan rakus dan lebih lama. El yang sedang memberontak dihiraukannya. Dia menggigit bibir Elvira berharap agar wanita itu membalas ciumannya.

"Lepaslah!" marahku. Tetapi Hatta mendalamkan lagi ciuman tersebut malah lebih kasar. Mata hijau Hatta bertukar menjadi hijau gelap...hampir hitam.

"Lepas aku cakap!" aku menolak dada bidang Hatta namun tidak ada satu perubahan.

Hatta mula menggerakkan tangannya untuk membuka baju yang dipakai oleh isterinya. Tangannya mula meraba perut El daripada bawah bajunya. El berhenti memberontak dan menjatuhkan tangannya yang dari tadi menumbuk kuat dada bidang Hatta. Dia sudah lemah. Dia mengalah.

"Hatta...please..." aku mula merayu.

Air jernih yang ditahanku tadi mengalir membasahi pipi. Tubuh badan El mula menggigil hebat. Hatta yang baru sedar akan perbuatannya tersentak lalu terus menjarakkan dirinya daripada Elvira.

"Sorry...aku tak sengaja, El." kata Hatta serba salah.

El menampar muka Hatta dengan kuat sehingga mukanya terkalih ke tempat lain. Bibirnya pecah akibat tamparan itu.

"That's too much, Hatta!" marahku dalam keadaan air mata yang masih mengalir. Aku berlari ke bilikku lalu mengurung diriku dan secara tidak sengaja aku terlelap semasa menangis di atas katil.

"You're the one who started to seduce me, El. I can't control myself when it comes to you..." kata Hatta seorang diri. Dia memandang lantai. Dia meramas rambutnya teruk kerana kesal sudah menyentuh El tanpa kebenaran daripada Elvira sendiri.

"What am I to you, love? Please, terus terang dengan aku...kalau betul kau benci aku. Aku akan undur diri and lepaskan kau...if you love me...why are you scared when I'm close to you?" Hatta buntu.

Dia perlukan jawapan. Bukannya harapan palsu. Dia ingin tahu isi hati sebenar El.

Seminggu Hatta dia tidak menyentuh isterinya malah menjarakkan dirinya daripada Elvira. Dia takut El makin benci kepadanya jika dia mendekati isterinya. Dia membina benteng buat mereka berdua. Hatta hanya memerhati dan menolong isterinya daripada jauh.

Secret Partner (C)Where stories live. Discover now