Sampai di rumah, Hatta terbaring di atas katil. Kepalanya memusing akibat kehilangan banyak darah. Dia menolak tawaran rakan-rakannya untuk merawat lukanya di agency. Katanya susah nanti kalau kantoi dorang kena lagi dengan headquarters."Weh, meh sini aku tengok." kataku. Muka Hatta yang pucat itu ditatapku. Tiada senyuman seperti selalu. Nampak sangat dia masih marahkan diriku.
"Tak payah! Aku boleh buat sendiri! Kau pergi layan 'boyfriend' kau tu!" tengking Hatta.
"Kau jangan degil boleh tak?!" marahku.
Laju tanganku membuka butang baju kemeja hitam Hatta. Mata Hatta meluas. Dia memegang tanganku erat.
"Don't! Jangan sentuh aku!" marah Hatta. Dia menepis tanganku menjauhi dirinya.
"Just stay still and shut up!" arahku. Aku menyambung perbuatan tadi.
Badan tegap suaminya ditatap sebentar. Ada ten pack bhai! Dia agak cemburu kerana dia hanya ada six pack sebab dia perempuan kan!
Laju dia mengambil peralatan untuk mengeluarkan peluru di lengan suaminya.
"ARGH! Hmm.." Hatta menahan kesakitannya. Laju El membalut lengan Hatta selepas menjahit.
"Lain kali jangan bising! Ni tak...asyik nak gaduh dengan aku je!" kataku.
"Bukannya kau kisah pun! Yang kau tiba-tiba sibuk datang rawat aku pahal?!" sindir Hatta.
El mengeluh. "Kau pahal...kau cemburu? Kau tak cintakan aku kan?! Asal kau nak lebih-lebih nih?!" marah El.
"F*ck! Susah sangat ke kau nak paham?! Kau tak nampak lagi ke perasaan aku?!" nada Hatta meninggi.
"Apa?! Cakaplah! Apa perasaan kau kat aku?!" marah El.
"I love you! Aku sayang and cintakan kau sejak aku pertama kali nampak kau! I love you to the moon and back!" mata hijau Hatta menatap serious mata hijau kebiruan milik El.
Dia terkaku dengan kata-kata Hatta. Hatta menarik tangan mulus El lalu meletakkan tangan isterinya di dada kirinya yang terdedah itu. "Ini bukti cinta aku kat kau! Jantung aku macam nak gila bila dekat dengan kau! Even tengok kau daripada belakang sekali pun!" kata Hatta. Laju El menarik tangannya.
"Kan aku dah cakap. Jangan jatuh cinta dengan aku! What were you thinking, Hat?!" marahku.
"How?! Kau cakap dengan aku! Hati aku dah mula sayangkan kau! Kau ingat aku tak cuba?! Yang sekarang ni kau rawat aku! Tu apa?! Kau tau tak...kau dah bagi harapan kat aku?! Haih...aku tau kau tak cintakan aku. So, get out...aku tak boleh tengok muka kau sekarang..." kata Hatta dengan kecewa.
El hanya memandang lantai lalu meninggalkan Hatta bersendirian. Sebaik sahaja dia keluar daripada bilik itu, dia meraup mukanya.
"Apa yang aku dah buat ni! Aduh...macam mana nih?!" kataku sorang diri.
--
"A-abi! napa muka abi putih?!" laju Elhan berlari menuju ke arah Hatta.
"Shhhh...Abi pakai bedak umi!" kata Hatta dengan nada yang rendah.
Elhan memanjat katil abinya lalu melompat untuk memeluk abinya. "Aduh! Elhan...sakit abi..." Hatta mencebik. Elhan ketawa buat sekian kalinya.
"Sorry, abi!" Elhan mengusap Hatta dengan tangan kecilnya. Hatta menggeletek anaknya...kuat Elhan mengekek ketawa. Mereka mula rapat sejak awal lagi. Hatta bijak dalam menjaga budak. Tapi sekali budak nangis...dia sekali ikut nangis!
Lama kelamaan mereka berdua dibuai mimpi sambil berpelukan. Comel je dua beranak ni! El yang memerhati tersenyum nipis. Dia buntu. Elhan dan Hatta sangat rapat sejak kebelakangan ini. Dia takut jika rumah tangganya tidak dapat bertahan lama. Elhan akan bersedih kerana kehilangan Hatta.
YOU ARE READING
Secret Partner (C)
Roman d'amourHatta Izyat Fauqi bin Emran Ahmad Fauqi seorang yang beku. Bekerja sebagai Board of Directors di syarikat HIF Enterprises. Seorang yang tidak mempunyai minat dalam hal berkaitan cinta. Berubah apabila kehilangan seseorang yang dia sayang. Penguat hi...