Bab 10-First night

273 8 0
                                    

"Woi rapat la sikit!" kata Esfan.

"Entahnya! Posing macam batu!" Sambung Shaziana.

Hatta memaut pinggang ramping Elvira lalu menarik tangan El untuk meletakkan tangan El di dada bidangnya. El terkejut dengan tindakan suaminya. Dia ingin menolak Hatta tetapi tidak berkesan.

"Kejap ja...aku dah penat posing nih!" bisik Hatta.

El hanya membiarkan suaminya walaupun dia tidak selesa dan rimas.

"Fuyooo! Cantik. Secocok betul korang!" kata Esfan. Ziana mengangguk setuju.

Banyak pose yang mereka lakukan. Memandang satu sama lain. Hatta menongkat dagunya di bahu El sambil memeluk pinggang isterinya. El memeluk leher Hatta manakala Hatta memeluk pinggang ramping Elvira dan lain-lain.

--

"Well...I guess you're stuck with me, little sky." kata Hatta tersenyum sinis.

"Let's make some rules for this marriage." kataku secara tiba-tiba. Mereka sekarang berada di bilik hotel itu.

Hatta mengangkat sebelah keningnya. "What?!" muka Hatta bertambah dingin.

"Well it's simple. There are rules that we'll make and we have to obey it. Then, we'll be acting like we're in a happy marriage just like other couples only in front of our families and friends." kataku.

"Kau tak nak perkahwinan ni...aku pun. Kau tahu ni just arranged marriage. Kita berdua kena paksa. So?" kataku.

Hatta sudah menggenggam tangannya. Dia marah. Dia sukakan Elvira. Dia akan mengikut isterinya buat masa sekarang walaupun hatinya pedih.

"Okay, fine." kata Hatta dingin.

"Ni rules tu." Aku menghulurkan helaian kertas kepada Hatta.

"No skinship or physical touch unless necessary. Tidur katil or bilik asing. Buat hal masing-masing. Kita akan buat-buat bahagia depan family or orang lain. Jangan kacau privacy. Ada masalah boleh tell eachother kalau selesa. Don't fall in love with eachother." Hatta tersentak dengan ayat terakhir itu.

"Kau ingat perkahwinan ni main-main ke?!" Hatta bengang.

"Well, kau kahwin dengan aku...accept ja la! Apa-apa boleh tambah nanti." kataku.

Hatta menurut walaupun hatinya remuk dengan sikap isterinya sendiri. 'I'll make you fall in love with me, little sky!' kata Hatta dalam hati.

"Habistu malam ni aku tidur mana?" tanya Hatta.

"Tu sofa boleh, lantai boleh. Bilik air pun boleh. Mana kau nak?" kata El.

"Kau ingat aku ni apa? Takde-takde aku nak tidur atas katil!" lawan Hatta.

"Fine! Aku tidur kat sofa." kataku.

Haih. Hatta mengeluh. Dia mengcepung badan El gaya bridal style.

"Woi! Kau dah kenapa?! Lepaslah!" Aku memberontak.

Hatta meletakkan isterinya ke atas katil itu. Dia mengunci El dengan kedua-dua belah tangannya.

"Buka tudung kau, Ira...kita dah halal." kata Hatta.

Mata El membuntang. "J-jangan panggil aku I-Ira!" marahku. Aku mula menggigil teruk.

Hatta terkejut dengan reaksi Elvira. "K-kau dah kenapa?" tanya Hatta risau. Dia melepaskan El.

"Relax...aku buka tudung kau. Okay?" tanya Hatta lembut. Apabila tiada jawapan, Hatta terus membuka tudung isterinya.

"Ya Allah...cantiknya..." Hatta terpaku melihat El yang tidak bertudung. Tidak mengelip matanya melihat bidadari yang berada di hadapannya itu. Jantungnya berdegup kencang.

Sedar akan perbuatannya yang membuat El tidak selesa itu. Dia mengalihkan pandangannya.

"Aku janji aku takkan panggil kau dengan panggilan tu dah...kau tidurlah atas katil ni. Biar aku tidur atas sofa tu." kata Hatta lembut.

Dia mengusap lembut pipi isterinya lalu mengucup dahi isterinya lembut. El terkedu dengan perbuatan suaminya itu. Dia terlalu takut untuk memarahi tindakan suaminya itu.

Secret Partner (C)Where stories live. Discover now