"Daddy, salam." seusai solat, Hazel menghulurkan kedua-dua belah tangannya.
Louis tersenyum dan menyambut salam isterinya. Hazel mencium tangan Louis.
"Sayang okay? Saya minta maaf pasal petang tadi." Jelas riak wajah Louis menunjukkan rasa bersalah.
"Mmm daddyyy... Haze okay jelah." Hazel menyentuh hujung hidung Louis dengan jari telunjuknya.
Senyuman lekang di wajah Adam Louis.
"Errr tapi...."
"Hm? Tapi kenapa baby sayang?"
"Errr"
"Tell me sayang. Jangan pendam sorang-sorang. Kalau ada yang princess nak tanya, tanya je. Saya taknak awak overthinking sayang." Louis mengusap lembut pipi Hazel.
"Daddy masih ada hati dengan cik Atalia?"
Louis tersenyum sinis.
"Hey princess, princess tengok layanan saya tadi macam saya ada hati lagi ke dekat dia? Kalau boleh bayang dia pun saya taknak terserempak. Princess, saya dah ada awak. Dia masa lalu saya dan awak masa depan saya sayang."
"Tapi..."
"Shhh jangan fikir bukan-bukan princess. I promise I will make you as my last love. I swear I will." Louis meletakkan jari pada bibir Hazel kemudian dia mengucup dahi isterinya.
"Promise?" Hazel masih ragu-ragu.
"Promise princess busuk." Ditarik-tarik hidung Hazel.
"Hish daddyyyyy... jahat."
Akhirnya kembali semula senyuman di wajah Hazel. Louis membelakangi Hazel, meletakkan kepalanya pada riba isterinya yang masih memakai telekung solat.
Hazel mengusap rambut suaminya. Tangannya yang lembut sibuk bermain. Memintal-mintal rambut Louis.
"Daddy..."
"Hm?" Louis mendongakkan kepalanya.
"Kalau Haze nak sambung belajar... Daddy bagi tak?"
Louis mengerutkan dahi.
"Sayang nak sambung degree nak ambik course apa?"
"Hehe Haze belum tahu la daddy." Hazel tersengih.
"Lahhh." Perangai Hazel membuatkan Louis menggeleng kepala. Menepuk dahi.
"Daddy bagi?"
"Erm bagi tapi..."
"Tapi?????" Hazel mengerutkan dahi menanti jawapan dari suaminya.
"Kalau Haze ada group assignment... dengan lelaki pula macam mana?"
"Errr tak boleh eh?"
"Kalau boleh sayang elakkan. Ermmm nanti diorang pandang je bini saya ni macam mana?"
Hazel mengetap bibir menahan tawa. Sudah tahu pasti suaminya cemburu.
"Daddy jealous?" Hazel mengangkat sebelah keningnya. Kedua-dua belah tangannya mencubit manja pipi Adam Louis.
"Mana ada." Louis mencebik.
"Hm?" Hazel merenung wajah suaminya. Senyuman Hazel tak lepas dari bibir.
Louis diam.
"Daddy jealous ke tak? Haaaaaa cepat la daddy..... jawab."
"Iyaaa saya jealous. Mana boleh princess saya dekat dengan lelaki lain. Nanti diorang mengorat princess saya ni macam mana. Hmm." Louis mencebik. Memuncung macam budak tengah merajuk.
YOU ARE READING
I'm Yours, Louis
Romance"Princess, letak pisau tu sayang." Louis memujuk kekasihnya, Hazel supaya meletakkan pisau yang di genggamnya. Dia tahu keadaan mental Hazel tidak stabil. "Awak tak faham saya!" Hazel membentak. "Sayang, macam mana saya tak faham awak sedangkan saya...