BAB 32

1.1K 57 10
                                    

Tinggg!!! Tinggg!!!

"Assalamualaikum Puan Hazel. Aku dengan Maya nak pergi rumah ni."

"Kau ada kan?" Rupanya si Emily yang chat.

"Waalaikummusalam ada je ni. Kitaorang takde pergi mana-mana. Ada tetamu tak diundang dekat rumah ni." Hazel membalas chat. Seakan-akan ingin meluah perasaan yang terpendam di hati.

Tinggg!!!

"Aik lain macam je bunyi Puan Hazel. Siapa woiii?" Emily sudah tertanya-tanya.

"Kau datang jelah sini. Nanti kau tahu la. Kalau aku bagitahu sekarang pun, kau bukannya kenal."

Tinggg!!!

"Alright! Roger madam. Haa Aidan pun ikut ye. Gerak duluuuuu. Bye!"

Aidan??? Dah bercinta dengan Maya ke? Haihhh pening-pening...

Hazel menuju ke arah Louis.

"Daddyyyyy.... Emily, Maya dengan Aidan nak datang kejap lagi. Lepastu diorang ajak kita keluar."

"Aidan? Diorang datang sekali ke?" Louis mengerutkan kening.

Chat takde, call pun tidak, tup tup nak datang dengan kawan Hazel? Louis menggaru kepalanya yang tidak gatal.

"Ha a daddy. Masa kita nak pergi honeymoon haritu kan Aidan try Maya. Dah bercinta la tu kot."

"Ouh baru saya ingat. Okay la tu Aidan bercinta dengan Maya. Aidan pun broken je kejenya. Dah macam orang mati bini."

"Hish daddy ni..."

"Hahaha betul la sayang." Pecah perut Louis ketawa.

"Hish daddy ni. Tak baik la." Hazel menarik manja telinga Louis. Hazel tergelak kecil. Tak dapat menahan tawa.

Sedang sepasang suami isteri gelak ketawa, ada sosok seorang wanita berselindung di balik dinding. Riak wajahnya seakan tidak puas hati.

Amboiii... bukan main kau perempuan gelak dengan Louis. Eee kau tu pengganti aku je dalam hidup Louis. Hati Louis tetap milik aku.

"Daddy, tolong saya masak untuk diorang boleh?" Hazel menayang muka manjanya.

"Aik, bukan kita nak keluar dengan diorang? Nak kena masak ke?"

"Kita buat picnic date. Boleh?"

"Hehe boleh princess cantik. Jom!" Louis mencuit hidung mancung Hazel. Ditarik perlahan tangan isterinya bangun dari sofa.

45 minit kemudian...

Ting tong!!! Ting tong!!!

"Assalamualaikum ooo assalamualaikum..."

Kedengaran loceng rumah ditekan berkali-kali, Hazel dari dapur bergegas ke pintu utama rumah.

"Waalaikummusalam. Wahh sampai ye korang."

"Hi puan Hazel... perghhh cantik betul ye puan. Tuan Louis ada?" Aidan terus menjenguk ke ruang dalam.

Hazel Aryana memakai abaya putih, berselendang putih dan natural makeup look. Kena dengan kulitnya yang putih kemerahan itu.

"Hehe ada Aidan. Daddy, diorang dah sampai ni. Eh korang, jemput la masuk."

"Huh ingat nak suruh kami duduk dekat depan pintu ni. " Saja si Emily ingin mengusik kawan baiknya. Rindu.

"Hish kau ni Emily. Tapi kalau kau nak duduk bersila dekat sini, apa salahnya." Hazel membalas usikan.

Aidan dan Maya memandang sesama sendiri. Mereka berdua menekup menahan tawa.

I'm Yours, LouisWhere stories live. Discover now