Gdy pociąg pędził przez ciemną noc, rytm jego kół rezonował z nieregularnym biciem mojego serca. Nie mogłam przestać się zastanawiać nad potencjalnym rozwojem wydarzeń. Przytłumione światło w moim małym przedziale rzucało długie cienie, w jakiś sposób doskonale odzwierciedlając zamieszanie we mnie. Jak zareaguje Marcel, kiedy mnie zobaczy? Czy będzie zadowolony? Czy będziemy mieli wystarczająco dużo czasu dla siebie w środku jego trasy koncertowej?
Po niezliczonych godzinach przewracania się sen w końcu mnie dopadł. Następną rzeczą, jaką pamiętam, było południe, słońce stało wysoko. Musiałam wysiadać, to był mój przystanek. Do koncertu zostało jeszcze wiele godzin.
Weszłam na festiwal „Muzyka na plaży" na długo przed czasem, ściskając bilet z niecierpliwością. Kiedy przekroczyłam próg, natychmiast pogrążyłam się w sensorycznym nasileniu, bombardującym zmysły z każdej strony. Morze kolorowych namiotów rozciągało się jak okiem sięgnąć, jak pulsujące, tętniące życiem miasto w mieście, dudniące rytmem energii. Twarze zarumienione z podniecenia, śmiech i gwar unosiły się w powietrzu, mieszając się z zapachem morskiej bryzy i smażonego jedzenia.
Moje serce waliło w synchronizacji z namacalnym podekscytowaniem. Przedzierałam się przez tłumy ludzi, których połączył wspólny język muzyki. Na każdym rogu rozstawione były stragany z jedzeniem, kuszące festiwalowiczów rozmaitymi kulinarnymi przysmakami. Zdecydowałam się na hot doga, najbardziej ekonomiczny wybór, jaki mogłam znaleźć pośród drogiej festiwalowej kuchni. Jego skwierczący, pikantny aromat unosił się w powietrzu, chwilowo odwracając moją uwagę od zbliżającego się spektaklu.
Kiedy delektowałam się prostym, obfitym posiłkiem, ogarnęła mnie świąteczna atmosfera. Czułam, że wypełnia mnie atmosfera festiwalu, śmiech innych ludzi, fragmenty podsłuchanych rozmów, zaraźliwe podniecenie. Przez chwilę zapomniałam, po co tu jestem.
Ale potem, gdy słońce zaczęło zachodzić, zalewając prowizoryczne miasto złotą barwą, rozpoczęły się koncerty. Pochłonęła mnie zbiorowa euforia tysięcy ludzi, uczucie, które sprawiło, że poczułam się naprawdę żywa. Tętno muzyki wibrowało w tłumie, a każda nuta uderzała w nasze serca.
To było surrealistyczne - przypływ adrenaliny, wspólna ekstaza publiczności, muzyka tkająca wokół nas czarujący blask. Wszyscy byliśmy zsynchronizowani ze sobą, poruszaliśmy się razem, czuliśmy się kolektywem tańca. Noc tętniła magią muzyki, wspomnieniem na zawsze wyrytym w mojej duszy.
W końcu zaczął się występ Marcela, chwila, na którą czekałam. Wstrzymałam oddech. Zaczął od piosenki „Lena", znaczącej melodii, która była moją historią, ożywioną w piosence. Gdy Marcel oznajmił, jak wiele ta piosenka dla niego znaczyła i jak przypominała mu dziewczynę, którą zawsze miał w sercu, poczułam rumieniec na karku. Mój wzrok był utkwiony w nim, jego postać na scenie skąpana w promiennych światłach wydała mi się dziwnie odległa, ale boleśnie znajoma.
Po koncercie znalazłam spokojne miejsce i próbowałam dodzwonić się do Marcela, ale bezskutecznie. Wiedząc, że zaraz po koncercie będzie zajęty, zdecydowałam się napisać do niego wiadomość, prosząc o jak najszybszy kontakt. Gdy minuty mijały bez odpowiedzi, moje serce zamarło. Pulsujące niegdyś miejsce pod sceną pustoszało powoli. Koncerty na głównej scenie dobiegły końca.
Przeszłam się między namiotami, ponownie wybierając numer Marcela, ale on nadal nie odbierał. Usiadłam na ziemi, zastanawiając się nad następnym ruchem. Miał pełne prawo być zajęty, prawda? Wszystko, co musiałem zrobić, to poczekać trochę dłużej. Czekałam więc, a godziny mijały, aż wreście mój telefon zaświecił się. Marcel przeczytał wiadomość. Moje serce podskoczyło, ale nie odpowiedział. Gdy zbliżał się świt, panorama miasta powoli zmieniała barwy, a ja zostałam sama, niewyspana i głodna.
W końcu ciszę przerwał SMS od Marcela: „Co się stało?" Znowu napełnił mnie promykiem nadziei. Kiedy wpatrywałem się w słowa na ekranie, zdałam sobie sprawę, że te roller-coaster emocji podczas niekończącego się wyczekiwania był częścią mojej podróży. Podróży miłości, samozaparcia i uświadomienia sobie, że nic w życiu nie jest tak proste, jak się wydaje.
Natychmiast zadzwoniłam do niego. Odebrał, głos miał lekko nieobecny. Świtało, ale on najwyraźniej nadal imprezował.
- Wracam do hotelu z imprezy – oznajmił. – Coś się stało?
- Przyjechałam do ciebie – powiedziałam z radością w głosie – na festiwal. Jestem tu. Chciałam się z tobą zobaczyć.
- Ach – stęknął – to świetnie. Przyślę po ciebie kierowcę – powiedział. Ledwo słyszałam jego słowa, z trudem przebijające się przez okrzyki trwającej imprezy.
- Gdzie mam czekać?
- Przed głównym wejściem. Do zobaczenia
- Do zobaczenia!
Rozłączyłam się i ruszyłam czym prędzej do wyjścia.
CZYTASZ
Marzenia na marginesie
RomanceMłoda Natalia zmaga się z problemami finansowymi i przez to nie ma czasu, aby rozwijać swoje literackie pasje. Pewnego dnia poznaje chłopaka, który rozpoczął swoją karierę na scenie, realizując swoje marzenia. Czy znajdą dla siebie czas i czy w ich...