Bölüm 5

209 10 0
                                    


Elysium Dükü'nün ikametgahı saraydan oldukça uzaktaydı.

Leonhardt, dadısının kollarında içini çekerek sıkılmış bir ifadeyle pencereden dışarı baktı ve düşüncelere daldı.

Saat kulesi cadısı, imparatorluk tarihindeki en büyük büyücüydü.

Onun sayesinde geçmişe döndü.

Kanıt, çocukken oda masasının altındaki tabela ve resmen yetişkin olduğu gün İmparatorluk Sarayından ayrılan ve onu son selamladığında ona sırtını dönen dadıydı.

Bugün bile geleceğin imparatoriçesi olacak olan Elysium'un genç hanımıyla tanışacağı ilk günden başka bir gün değildir.

Cadı ona son bir şans verdi.

Ya da belki onu düşünen, hayatı boyunca sevilmemiş olan cadı, onu hayatının geri kalanında onu sevmesi için lanetlemiş, ama onun tarafından sevilmeyeceğini söylemişti.

Her iki şekilde de önemli değildi.  Geriye dönüp baktığında suçlu hissettiği iki şey vardı.

Son kalan vicdanı onu sevmesine, mutlu etmesine, özür dilemesine izin veremezdi.

"hazz..."

Leonhardt içini çekti ve düşüncelerine devam etti.

Her halükarda geçmişe dönmüştür.

Gelecek belirlendi.  Bundan kurtulma kumarının başarı garantisi yoktur ve başarısızlık riski çok yüksekti.

O zaman yapılacak tek bir şey var: aynı geleceği tekrarla ama aptalca bir şeyi tekrarlama.

Ya benimle nişanlanmayı reddederse?

"Ekselânsları?"

Onun gibi bir adamın geçmişe dönmesi için bile, ama onun imparatoriçe olması gerektiğine dair bir yasa yoktu.

Hayır, onun için ölen İmparatoriçe'ydi, yeni bir hayatın tadını çıkarmayı hak ediyor.

Leonhardt, onunla nişanlanmayı reddederse vasiyetini kabul edeceğine söz verdi.

"Böyle tatsız bir şey olmayacak."

...Dadı haklı.

Hafızasında, kendi kızı adına en büyük kızını yatak odasına koyma yetkisine sahip olan Elysium Dükü idi.

Ancak, yine de biraz tatminsizlik duygusuyla dudaklarını ısırdı.

Dük'ün karakteri ister bir yetişkin ister bir köpek olsun, bugünkü ilk karşılaşmalarındaki en önemli şey, nişanla ilgili meselelerdi.

"Ama...ya ilk izlenimimi beğenmezse.-"

"Mümkün değil!"  Dadı başını salladı.

"Nasıl bir hanımefendi böylesine güzel bir insanı reddetmeye cesaret edebilir?"

…Bu da doğruydu.

Leonhardt, 13-14 yaşlarındayken çizdiği portrede kendisini düşünerek içten içe başını salladı.

Sadece imparatorluk ailesinin ortodoks halefini gösteren ametist rengi gözler ve annesinden miras kalan platin saçlar, ince çene çizgisi ve uzun burun, henüz ortaya çıkmamış dolgun göğüs.  Görünüşe göre büyüyünce bu gururlu yakışıklı adama dönüşecekti.

"Madem bu kadar endişeleniyorsun, neden küçük bir hediye getirmiyorsun?"

"Hediye.."

Leonhardt yukarı baktı.  İşte bu, bir hediye…

"Hanımefendi nelerden hoşlanır?"

Leonhardt dilini ısırdı.

Ne kadar hatırladığı önemli değil, ona bırakın değerli bir mücevheri, bir çiçek bile vermemişti.

Ancak imparatoriçenin taç giydiği gün başına koyduğu taca hediye denilemezdi.

Şimdi gidip büyük bir pırlanta yüzük ya da yakuttan bir gül almam gerekmez mi?

“O da bu yıl 8 yaşında.  O yaştaysanız, genellikle bebekleri veya küçük oyuncakları sevmez misiniz?

Sekiz yaşında.

Sonunda Leonhardt arabayı bir kuyumcuya çevirme emrini vermedi.

Bundan sonra tanışacağı Elysium'un genç hanımı, evlendikleri günkü uzak, ürkütücü görünüşlü hanımefendi değil, çiçek bahçesinde masumca gülüp oynamak zorunda kalan genç yaşta bir çocuktu.  .

“Müstakbel eşinizin nelerden hoşlandığını bile bilmiyorsunuz, onun kocası olmaktan men ediliyorsunuz…”

Leonhardt başını tuttu ve mırıldandı.

Oyuncakçıya gidelim mi?  Kumaşçıya giderseniz seçim yapabileceğiniz çok şey olacaktır..

En pahalısı en iyisi değil mi?  Ama ya hanımefendinin zevki şaşırtıcı derecede iddiasızsa?

Peki ya hediyesini bir yük olarak aldıysa ve ilk izlenim olarak onu para israfı olarak damgaladıysa?

Endişeli düşünceler birbirini takip ederek devam etti.

Sekiz yaşındaki bir çocuğun neyi sevebileceği konusunda endişelenmeye başlayınca korkmuş ve korkmuş olan Leonhardt.

Garip bir şekilde sessiz bir atmosfer hisseden Leonhardt bakışlarını çevirdi.

Dadı ve diğer hizmetçiler aceleyle mutlu gülümsemelerini saklıyor, başlarını çeviriyor, dışarıya bakıyorlardı.

”.. Herkesin nesi var?”

“Hayır… Hiçbir şey… Majesteleri.  Oyuncak bebek ister misin?  Porselenden yapılmış beyaz tenli bir figür.  Gözleri cam boncuklardan yapılmış ve ipek bir elbise giymiş, ustalar tarafından yapılmış sofistike ayakkabılar…”

Acaba odasında böyle bir şey var mı?  Bebekler sıkıcı olduğuna göre, peki ya çiçekler?  Çiçek istemeyen kadın yoktur..”

"Çiçekler çabuk solar, peki ya kitaplar?"

"Hanımefendi bir an önce yetişkin olmak istiyorsa, çocuk parfümleri ve kaliteli ayakkabılar fena değil!"

"Elbise giymeyi tercih ederim..."

"Hayır, oyuncak bebek olmalı!"

"Çiçekler!"

"Kitabın!"

“Herkes sessiz!  !”

İyi oyuncak bebekler mi, iyi kitaplar mı diye kavga etmeye başlayan hizmetçileri hemen susturan dadı, biraz yorgun bir ifadeyle vagonun köşesinde oturan Leonhardt'ı yanına çekti.

"Majesteleri, bu onuru gerçekten düşünür ve dikkatli bir şekilde seçerse, yol kenarındaki yabani bir çiçek bile olsa, hanımefendi onu memnuniyetle kabul edecektir."

"Bunu nasıl garanti ediyorsun?"

“Kalpten gelen bir hediye, nesnenin değeri kadar önemlidir.”

"…bu mu."

Leonhardt'ın başı yine belaya girdi.  Ona sevdiği tüm oyuncak bebekleri, kitapları ve çiçekleri vermek istedi.

Ama o sıradan şeylerin dışında özel bir şey vermek istiyordu.

Kendisi için bir kavuşmaydı ama onun için ilk kezdi.  İlk izlenimi olabildiğince iyi yapmak istedi.

Kefaret için değil, sadece mutlu gülümsemesi için.

‘Yara bandı alnına koyma noktasından bakıldığında, iyi olan ilk izlenim çoktan uçup gitmiş gibi görünüyor…’

Leonhardt acı bir şekilde gülümsedi ve bir kez daha içini çekti.

***
~takip etmeyi, yorum yapmayı ve puan vermeyi unutmayın ~

İmparator Zamanı Tersine ÇevirirHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin