Bölüm 25

92 7 0
                                    

Leonhardt ve Elizabeth döndükten sonra oturma odasını boğucu bir sessizlik kaplamıştı.

Elysium Dükü ve karısı, bu garip durumdan saklanmaktan başka bir şey istemiyorlardı.

İmparatoriçe geç de olsa boğazını temizledi.

"Anlıyorum, madam.  Sorun değil.  Elizabeth yanlış bir şey yapmadı.”

'Söyleyecek bir şeyin varsa söyle.  Konuşur konuşmaz, kaburgalarını genişçe kıvıracağımdan emin olacağım.'

İmparatorun mor gözleri Dük ve Düşes'te alev alev yanıyordu.

Tek kelime etmeye cesaret edemediler.

Memnuniyetle cevap vermeye çalışan Düşes, imparatorun kendisine bakan bakışları karşısında irkildi ve sessizce ağzını kapatıp İmparatoriçe'nin devam etmesini bekledi.

“O kadar ani oldu ki, bir çocuğun kafasının karışması doğal.  İmparatoriçe olmadan önce anneydim, bu yüzden yaptığım tüm tedbirsiz sözleri geri çekeceğim.  Çocuklar ebeveynleri tarafından sevilerek büyümeli.  Bu doğaldır.  Fakat…"

Düşes gergin bir şekilde tükürüğünü yuttu.  "Isolde'nin yaralarının iyileşmesi için yeterince zaman kazandık mı?"

"Artık ebeveyn olarak anılmayı hak ediyor musun bilmiyorum.  Elizabeth'i bizimle birlikte İmparatorluk Sarayı'na götüreceğiz."

İmparatoriçe'nin ses tonu son derece sakin ve yumuşaktı ama yine de kararlıydı.

“Nişan töreni daha önce ayarlanmalı.  Görgü kurallarına göre, genç bir hanımın ve genç bir lordun nişan töreninin her ikisi de on yaşına girdikten sonra yapılması teşvik edilir, ancak bu sadece bedenlerinin ve zihinlerinin ortak olabilmeleri için yeterince büyümesini beklemek içindir.  Ancak, bunun başından beri görücü usulü bir nişan olduğu düşünülürse, görgü kuralları artık anlamsız.  Elysium Düşesi, Elizabeth'in Leonhardt'ın nişanlısı olmak için yeterince iyi olmadığını mı düşünüyorsun?

"Ben... ben..."

"Ya siz Majesteleri?  Ne düşünüyorsun?"

“…İmparatoriçenin vasiyeti benim de.”

İmparator, düşesin sözlerini yakaladı ve İmparatoriçe'nin iradesine destek verdi.

Düşes çaresizlik içinde tekrar tekrar yumruklarını sıkarak ve açarak dudaklarını ısırdı.

"İyi.  Bahar geçip yaz gelmeden çocuklar geleceklerini Tanrı'nın gözetiminde değiş tokuş edecekler.”

'Tanrıya şükür.  Bu kadar zamanla, Isolde'nin yaralarının hepsi iyileşebilir!  Nişan olduğu için... Ailemizin törene gelmesine yardımcı olabilecek kişiler mutlaka olacaktır.  Tekrar düşündüğümde, bu bir fırsat olabilir.'

O an için Dük'ün aklında kalan tek düşünce buydu.

Ancak İmparatoriçe tarafından bir koşul daha eklenir eklenmez Dük'ün yüzü soldu.

"Elizabeth'in saraya girdiği andan itibaren, Elysium Dükü ve Düşesi'nin çocukla resmiyete bakılmaksızın herhangi bir resmi veya özel görüşmesi yasaktır.  Önce Elizabeth seni aramadıkça onunla asla konuşmamalısın ve onunla aynı yerde olursan, lütfen onun gözünden uzak dur.

"İmparatoriçe, değerli gelininizin büyüdüğü yere sadece yeterince layık olanlar davet edilebiliyorsa, bundan ne endişe duyarsınız?"

İmparatorun sözlerinin anlamı gün gibi açıktı.  Artık herhangi bir büyük kraliyet töreninde görünmemeliler.

Katılacak olsalar bile kızının bakışlarını kaçırmamak için bir köşede sessizce durmak zorundaydılar.

Dük, siyaset dünyasına girip üst düzey yetkilileriyle sohbet ettiği vizyonunun gözleri önünde paramparça olduğunu gördü.

"Söyleyecek başka bir şeyin var mı?"

Konuşma bununla sona erdi.  İmparator ve İmparatoriçe kararlı bir tavırla ayağa kalktılar, orada bir saniye bile kalmak istemiyorlardı.

***

"Ah doğru, Leon'u bulmamız gerekiyor Majesteleri."

"Doğru, neredeyse önemli bir şeyi unutuyordum."

“Önemli bir 'şey' mi?!  Majesteleri!"

İmparatoriçe hafif bir hareketle İmparatorun göğsünü itti.

İmparatoriçeyi üst katta takip eden İmparator, onun hafif itişiyle yarım adım geriledi.

"Ah, İmparatoriçe, İmparator'a suikast mı düzenlemeye çalışıyor?"

"Şu anda şaka yapacak havamda değilim.  Cidden… Leonhardt olmasaydı…”

Bir insandan çok iyi yapılmış, özenle hazırlanmış bir oyuncak bebek gibi davranan bir çocuğu gördükten sonra insan gerçekten iyi hissedebilir mi?

İmparatoriçe dürüstçe bundan emin değildi.

İmparatoriçe, hizmetçilerin rehberliğinde Elizabeth'in odasına geldi.  Yavaşça kapıyı çaldı.  Cevap gelmeyince imparatora bir göz attı ve kapıyı dikkatle açtı.

Beyaz ve mavi oda, ince beyaz kumlu bir kumsalı andırıyordu ve deniz ufukta bir şelale gibi akıyordu.

"Bir düşünün, Veliaht Prens Elizabeth'in mavi rengi sevdiğini söyledi, hatta ona mavi unutmabeni işlemeli ayakkabılar bile verdi."

İmparator duvara yaslandı ve kollarını kavuşturarak odaya baktı.

İmparatoriçe, Elizabeth'in yatağının yanında sürüklenen Leonhardt'ı ihtiyatla kendine yasladı.  Tombul bebek yanaklarından aşağı süzülen yaşların izlerini görebiliyordu.

"Bir yetişkin olarak bile kalbim bu kadar kırıldı ama Leon..."

Oğlan, onun kollarındayken on adım yürümesini zorlaştıracak kadar büyümüş olsa da, İmparatoriçe'nin gözünde, Leonhardt hala yeni yürümeye başladığı zamanki gibi görünüyordu.

İmparator, uyuyan Elizabeth ve Leonhardt'ı uyandırmamak için hizmetçilere onları dikkatlice taşımalarını işaret etti.  Daha sonra imparatorluk arabasına yöneldiler.

"Genç bayanın kıyafetlerini ve değerli eşyalarını toplamam gerekiyor..."

İmparatoriçe'nin de eklediği gibi, aceleyle ona yetişen Düşes bunu duymak için tam zamanında geldi.

"Biz-şey, son birkaç gündür mevsim değiştiği için tüm kıyafetlerini çamaşırhaneye gönderdim..."

"Artıkları ben getireyim o zaman."

Düşesin ifadesi daha da düşünceli hale geldi.  İmparatoriçe sessizce Elizabeth'in odasından soyunma odasına yürüdü.

"... madam."

"Evet majesteleri."

"Bu gerçek mi...Elizabeth... Küçük kız böyle bir şey mi giymişti...?"

~takip etmeyi, yorum yapmayı ve puan vermeyi unutmayın ~

İmparator Zamanı Tersine ÇevirirHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin