Ç/N: Bu bölüm Lizzie'nin bakış açısından anlatılıyor.
*** (geriye dönüş)
"Hiç utanmadın, değil mi?"
“Şey, hiç de değil. Majesteleri bana kendisi eşlik etti. Ayrıca çiçek bahçesinde bana evlenme teklif etti!”
"Ne?"
Annem neden böyle görünüyor?
Yine de yanlış bir şey yapmadım.
Annemin gözleri beni tepeden tırnağa taramaya başladı.
Bunu görünce kıyafetime baktım ve yüzüm yanıyordu.
Aman Tanrım! Kadınsı beyaz elbise kahverengi ve yeşile boyanmıştı.
Yüzümü kaldıramadım çünkü Leon'a böyle bir şey gösterdiğim için utandım.
"Üzgünüm-... Ahhh!"
Annem benden önce patladı..
İlk başta ne olduğunu anlamadım, bu yüzden uzun süre boş boş oturdum.
Gözyaşlarım düşmeye başladı ve yanaklarım sızladı.
Ah, annem tarafından tokatlandım.
Yanan yanaklarıma dokunmak yerine anneme doğru sürünerek af diledim. Her ne kadar bana bu kıyafetteki bir bayanın affedilemez olduğu söylenmiş olsa da. Hepsi benim hatamdı.
“…Isolde.”
Üzgünüm anne. Yanılmışım. Bir daha yapmayacağım.
"Şimdilik, babanızın ofisindeki belgelere göre siz ve majesteleri resmen nişanlısınız, evliliğin iptalini istemiyorsunuz, değil mi?"
Annem zor şeyler söylemeye başladı. Ne demek istediğini anlayamadım ama dizlerimin üzerine çöktüm ve başımı yere eğdim. Ya anne korseyi tekrar sıkarsa? Yarın yine yüksek topuklu ayakkabı giymem gerekecek mi?
"Ama bizim Isolde'miz... bir imparatoriçe olarak doğduğu için büyük bir onurla kutsanmış durumda. Ne kadar şanslı olduğunu nasıl bilmezsin, bir kadın olarak sahip olabileceğin en büyük mutluluk bu!”
Annemin bana saygı duyduğu tek zaman, gerçekten çok hüsrana uğradığı zamanlardı.
Büyük bir anlaşmaydı.
Vücudumun titremesini durdurmak için yavaşça nefes alıp verdim. Kalbim yine kontrolsüz bir şekilde atmaya ve çarpmaya başladı.
“Bırakın kalbini kazanmak bir yana, ona böylesine rezil bir görünüm göstermeye nasıl cüret edersin! Tüm eğitimim boşa gitti! Elindeki o ot şeyi de ne?! Parmağınıza çim zehiri bulaşırsa ne yapacaksınız? Bu kadar yaşlısın ama…!”
"Merhaba Majesteleri onu bana verdi!"
"... yani şimdi yalan mı söylüyorsun?!"
O gece yine kırbaçlandım.
Acı vericiydi ama ağlarsam iki kat daha fazla dayak yiyeceğimi duyunca tekrar tekrar katlandım.
Kalbim ağrıdı.
Doğruyu söylüyordum, bunu bana gerçekten Leon verdi. Neden bana inanmadı?
Bacaklarım çok acıyor.
Daha fazla bir şey hissedemedim.
Bir noktadan sonra hiçbir şey hatırlayamadım.
Gözlerimi açtığımda yatakta yatıyordum.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İmparator Zamanı Tersine Çevirir
RomanceAncak İmparatoriçe Lizzie öldükten sonra İmparator Leon aptallığını fark etti ve geç pişman oldu, ama saat çoktan geçmişti. Leon'un istekleriyle, Saat Kulesi Cadısı, Leon'un İmparatoriçe Lizzie ile ilk tanıştığı güne geri döndü ve geçmişe dönen Leon...