Bölüm 11

130 8 0
                                    

'O konforlu.'

Alçak topuklu, hayır.  Topuklu olmayan ayakkabılar çok garip ama aynı zamanda çok rahattı.

Halı bu kadar yumuşak mı?  Ayak parmaklarım acımıyor!  Hantal değil ve ağır değil.  Aman Tanrım, efsanevi tanrıların giydiği kanatlı ayakkabılar böyle mi görünüyor?'

Elizabeth ilk kez giydiği ayakkabıların ne kadar sıkışık olduğunu fark etti.  Odanın içinde dolaşmak isteme düşüncesini bastırmak zorunda kaldı.  Zarif bir hanımdı, hiçbir koşulda uçarılık yapmaması gerektiğini öğrenmişti.

Annesi, bugün Veliaht Prens Ekselansları ile bahçede çay saati yapacağını söyledi.  Yüksek topuklu ayakkabılarla bahçedeki sert tuğla yolda yürümeyi hayal etmek bile çok acı verici olurdu.  Ama bu rahat ayakkabılarla biraz farklı olmaz mıydı?

Leonhardt, Elizabeth'e baktı.  Düz beyaz halının üzerinde, sanki bir buluta basar gibi hafif adımlarla yürüyordu.

Güneşli bir bahar günüydü.  Sanki kışın donan bir bulut parçası yerinden kalkmış, yeşil boyaya bulanmış ve kahverengi zemine hafifçe vurmuş gibi, bahçenin her yerinde yeşil çimen büyümüştü.

"Küçük bir çocuğun sıradan çocuklar gibi tasasızca ortalıkta dolanması iyidir."

"Bağışlamak?"

Leonhardt, bahçeye çıkmadan hemen önce Elizabeth'e bakarak mırıldandı, çaresizce bastırdığı yüzünün her yerinde güneşin altında özgürce yürüme arzusu yazılıydı.

hışırtı

Elizabeth daha önce hiç duymadığı yabancı ses karşısında irkilerek çimenliğe adımını attığında, yarım adım geri çekildi.

hışırtı

Sonra biraz önce duyduğu ses tekrar devam etti.  Elizabeth daha sonra bunun kendi ayak sesleri olduğunu anladı.  Yüksek topuklu ayakkabılar giydiğinde hiç ses çıkarmıyordu ama şimdi çok gürültülü ayak sesleri çıkarıyor!  Ya Majesteleri hayal kırıklığına uğrarsa?

Yumuşak çimlerin dokusunun tadını tam olarak çıkaramadan onun için endişelenmeye başladı.

Elizabeth temkinli yürüyordu, sadece yere bakıyordu, bu yüzden hiçbir ayak sesi duyulmuyordu.

Ne zaman bir hışırtı sesi duyulsa, vücudunun yanına serilen küçük çimenlerin yeniden kalktığını görmek inanılmazdı.  Baharın ılık güneşinde eriyen toprağı ayak tabanlarımın altında hissedebiliyordu.

"Toprak yollarda yürümenin iyi döşeli tuğla yollardan daha zor olduğunu sanıyordum!"

Bahar toprağı, odasındaki beyaz halıdan çok daha yumuşaktı ve ilk defa kokladığı garip bir kokuydu.

Leonhardt, bakımlı patika yerine çimleri geçmeye karar vererek başarılı olduğu için gurur duydu.  Dükalığın bahçıvanları bunu görürlerse biraz üzülebilirler ama bu onun suçu değil.

Uzakta iki kişilik hazırlanmış bir masa görüldü.

Leonhardt sustu, Elizabeth'in elini bıraktı, uzun adımlarla yürüdü, önce bir koltuğa oturdu ve oturdu.

Yalnız bırakılan Elizabeth, şaşkın bir ifadeyle kıpırdamadan durdu.

"Ne yapıyorsun?  Hadi."

Leonhardt'ın kaba sözleriyle Elizabeth aceleyle koşmaya başladı.  Bunu gören Leonhard memnun bir ifade verdi.

Bir süredir topuklu ayakkabılar giyiyor olsa da ayak sesleri duyulmasın diye o topuklularla yürüme fikrinden hoşlanmamıştı..

İmparator Zamanı Tersine ÇevirirHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin