Bölüm 26

83 4 0
                                    


"Bu gerçek mi...Elizabeth... Küçük kız böyle bir şey mi giymişti...?"

Kraliçenin sesi titriyordu.  Geniş soyunma odasının duvarları birbirinden güzel ama rahatsız elbiselerle kaplıydı.

Ancak işaret ettiği şey, yetişkinler için bile ağır bir elbise gibi bir şey değildi.

Düşes, bayılan Elizabeth'in üzerinden alelacele çıkardığı korseyi bulduğunda hafifçe başını salladı.

“Onu sadece büyütüyordun, eğitmiyorsun.  Çocuğu nasıl insan vücuduna benzer şekilde şekillendirilmiş bir hapishaneye kapatabilirsin?”

Az önce bulduğu tüm rahat kıyafetlerinden, pijamaları dışında, küçük çocuğun giymesi için uygun olan sadece üç tanesi vardı.

Farklı bir kol uzunluğuna sahiplerdi ve bir askıdan kaymış veya bir köşeye sıkışmış halde bulundular.

"Elizabeth'in genellikle neyi sevdiğini biliyor musun?"

Düşes sadece başını eğdi ve sessiz kaldı.

İmparatoriçe alnını ovuşturarak derin bir iç çekti.

“…mücevherlere gerek yok.  Eğer genç hanımın bağlılık gösterdiği bir şey varsa, az da olsa sorun yok, hepsini alın.”

Elizabeth'in topladığı değerli eşyalar, Leon'un ona verdiği ayakkabılar ve çiçekli yüzük dışında, sanki birileri onları kasten yırtmış gibi sayfaları eksik olan sadece birkaç peri masalı kitabıydı.

Onun yaşındaki bir kızın genellikle sahip olacağı tek bir oyuncak bebek ya da favori sıcacık bir battaniye yoktu.  İmparatoriçe dudağını ısırdı ve kasvetli sonuca duyduğu öfkeyi bastırdı.

Uzun bir süre sonra, üzerinde imparatorluk arması olan araba Dükalığı çevreleyen ormanı tamamen geçtikten sonra İmparatoriçe tükürdü.

"Sözünü tuttun."

"Söz?"

"Geri döndüğümüzde dört kişi olacağını söylemiştin."

İmparatoriçe, pencereden dışarı bakarken İmparator'un yanına baktı.

Sıkıca kapattığı dudaklarının köşesinin yavaş yavaş yükseldiğini görebiliyordu.

"Ben pencerenin ötesindeki rüzgar ruhu değilim Majesteleri."

Ancak o zaman İmparator başını çevirdi ve İmparatoriçe'nin elini tuttu.

İmparatoriçe başını İmparatorun omzuna yasladı ve gözlerini kapattı.

Diğer tarafta, Leonhardt ve Elizabeth başlarını birbirlerinin üzerine koymuş uyuyorlardı.

Leonhardt'ın biraz önce açılmış olan gözleri, aklına bir düşünce gelince tekrar kapandı.

"Elizabeth yanımda olduğu için şanslıyım."

***

"Ailemiz artık bitti.  Elysium nasıl bu hale geldi?  Öldüğümde atalarımla nasıl yüzleşeceğim?!"

Dük bir süredir aynı noktanın etrafında dönüyordu, boynundaki damarlar.

"Kahretsin!  Böyle bir aşağılanmaya maruz kaldığımı düşünmek.  Elysium'un kanı nesiller boyunca kraliyet ailesinin kanına karışmasaydı, kraliyet ailesi buralara kadar gelemezdi.””

Düşes ıstırap içindeydi.

Tüm atalarının temsilcisi olan ailesiyle gurur duyuyordu. İyi bir ebeveyn olduğundan emindi.  Yaptığı her şey kızı içindi.

İmparatoriçe ne kadar iyi huylu olursa olsun, imparatorluk ailesi, küçük bir hatanın bir çocuğu bereli bir yara gibi kemirebileceği bir yerdi.

Böyle bir yerde kusurunun bulunmasını istemiyordu.

Çocuk, yalnızca övgü alacağını umarak mükemmel davrandı.  İmparatoriçe'nin yerine kimsenin geçemeyeceği güvenli bir şekilde oturana kadar çocuğunun yolunda toz olmaması gerekiyordu.

Şimdiye kadar, çocuk bir kez bile şikayet etmemiş ve talimatlarını tam olarak uygulamıştı.

Kızı kibar, tatlı, anlayışlı, olgun bir çocuktu, “Hepsi senin için” deyiminden anlayan.

"Onu bu kadar iyi yetiştirdiğimde İmparatoriçe neden bu kadar kızdı?"

Düşes, İmparatoriçe'nin çocuğunu hapishanede tutmasıyla ilgili sözlerini anlayamadı.

***

Uykudan uyanan Leonhardt, uyuyakalan annesinin uyanması ihtimaline karşı rahatsız bir duruş sergileyerek camdan dışarı bakan babasına uzun süre baktı.

"Baba."

"Ne var oğlum?"

“…Lütfen anneme iyi davran.”

"Kızına iyi bak.  Nişanını filan iptal etmeyi düşünüyordum ama o moronların çocuğu yakalamamasını umarak bunca zamanı içimde tutuyordum.

"Eğer böyle bir şey olursa, bütün gece Lizzy'nin elini tutacağım."

"Bu kelimeleri başka nerede öğrendin?"

"Bir kitaptan."

İmparatorun biçimli kaşları hafifçe seğirdi.

İmparatoriçe'nin hiçbir zaman dış görünüşünde kendini göstermeyen genleri, belki kişiliğinde açığa çıkıyordu, ama bu bir anlık bir heves olmalıydı çünkü oğulları, onun çocukluğuna fazlasıyla benziyordu.

"Baba."

"Şimdi ne olacak oğlum?"

"Annem bundan memnun mu sanıyorsun?"

Leonhardt'ınkilere benzeyen mor gözler ona baktı.  Oğul da doğrudan babasına bakıyordu.

İmparator, oğlunun bakışlarının bir şekilde onunkini yansıttığını hissetti.

Oğlu olduğu için doğal karşılanabilirdi.  Ama karşısındaki prens henüz on yaşındaydı, bu kadar karamsar bir ifadeyle oturmak için çok gençti, sanki dünyada görebileceği her şeyi görmüşüm dercesine.

“…Mutluyuz ama aynı zamanda lanetlendik.  Kraliyet ailesi zaten böyledir.  Her şeyin üstünde olmak mutlaka iyi bir şey değildir.  Umarım onunla evlenip tacı aldığın zaman senin neslin daha iyi olur…”

"Nedense, sonunda şimdi bir 'baba' gibi düşünüyorsun."

"Görünüşe göre Veliaht Prens İmparatorluk Sarayına geri dönüyor, bu yüzden arabayı bir an durdurun."

"Üzgünüm."

İmparator daha sonra, İmparatoriçe'nin ona biraz daha rahat yaslanabilmesi için hafifçe hareket etti.

Baba-oğul sohbeti böylece sona erdi.

Leonhardt ve İmparator, İmparatorluk Sarayı'na ulaşana kadar pencereden aynı duruşta birbirlerinin yansıması gibi baktılar.

"En azından babam gibi aceleci kararlar vermeyeceğim ya da öyle umuyorum."

Leonhardt, İmparator'a yukarıdan aşağıya baktı.

"Garip bir rüya gördüm." Elizabeth yavaşça gözlerini açtı ve düşündü.

Biri elini tutuyor ve af diliyordu.  "Lütfen", "bir şans daha", "nitelik" gibi parçalı sözcükler kafasının içinde dönüyor, duman gibi yavaş yavaş dağılıyordu.

Elizabeth'in gözleri fal taşı gibi açıldı ve kendi elinin sıcaklıkla sarıldığını fark etti.

~takip etmeyi, yorum yapmayı ve puan vermeyi unutmayın ~

İmparator Zamanı Tersine ÇevirirHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin