İmparator Zamanı Tersine Çeviriyor – bölüm 28
***
Sabah erkenden Elysium Dükalığı’na giden İmparator ve İmparatoriçe ancak gün batımından sonra geri döndüler.
İmparatorun onayını bekleyen yetkililer, İmparatorluk ailesi arabadan inerken pencereden izledi. Fazla mesai yapmalarına gerek kalmadığı için hepsi rahatladı.
“…Kim bu?”
“Kimi ima ediyorsun?”
“İmparatoriçe’nin kollarındaki o beyaz şey.”
Maliye Bakanı’nın sözü üzerine yetkililer birer birer toplanmış, ya gözlüklerini çıkarmış ya da gözlerini kısarak pencerenin ötesinde neler olduğunu anlamaya çalışıyorlardı.
“Elysium Dükalığı’na gittikleri söylendi, yani… ah! O halde muhtemelen odur.”
“Elysium mu? Ah, doğduğundan beri Veliaht Prens’le nişanlı olan genç bayan olmalı.”
“Ailelerinin prestiji azalınca, zavallı aile, ilişkilerini ve güçlerini sürdürmek için bir şekilde kızlarını imparatorluk ailesinin bir üyesiyle nişanlandırdı…”
“6. Büyük anneannemiz, Elysiumlu ailemizden biriyle evlendi ve ‘Artık bir aileyiz!’ diyerek yakınmışız gibi davranmaya çalışıyordu. Ha! Ne kadar saçma!”
“Komik bile değil.”
Yetkililer birlik içinde başlarını salladılar.
“Peki Majesteleri neden kızlarını tek başına tutuyor? Majesteleri ana saraya geri dönüyor. Herkes sıraya giriyor… Araya girmeyin!”
Üçünün İmparator’dan ayrılıp ana saraya tek başına girdiğini gören bakanlar, aceleyle belgeleri topladılar ve ofisine mümkün olduğunca yakın bir yer bulmak için çabalamaya başladılar.
“Peki o zaman oğlum, biraz dinlen.”
“Evet-evet... Majesteleri İmparator.”
İmparator nazikçe gülümsedi ve elini Elizabeth’in başına koydu.
Elizabeth’in omuzları irkilerek sarsıldı.
Ancak İmparator, onu itmek ya da saçından yakalamak yerine sanki küçük, narin bir tüy yumağıyla uğraşıyormuş gibi gümüş saçlarını hafifçe okşadı.
“Eğer Veliaht Prens seni dinlemiyorsa, bana istediğin zaman söyle. Onu gerçekten sınıra göndereceğim.”
Elizabeth hâlâ şaşkın olmasına rağmen başını salladı.
“Aşkım akşam görüşürüz.”
“Akşam yemeğinden sonra beni göreceksin, değil mi?”
“Elbette. Ve veliaht prens…”
Elizabeth’e ve İmparatoriçe’ye sevgiyle gülümseyen kişi, buz gibi soğuk tavrıyla her zamanki baba haline geri döndü.
Leonhardt sanki ona isyan ediyormuş gibi kollarını kavuşturdu, yüzündeki kibir canlıydı.
“Partnerinize iyi bakın.”
İmparator ona sadece bu sözleri söyledi ve ana saraya gitti.
Leonhardt içten içe nasıl böyle bir babası olduğu konusunda homurdandı ve doğal olarak İmparatoriçe’nin uzattığı elini tuttu.
“Canım?”
İmparatoriçe de Elizabeth’e elini uzattı.
Ancak Elizabeth ne yapacağını şaşırdı ve paniğe kapıldı.
“Elimi tutar mısın?”
“Yapabilir miyim…?!…Bu olur mu…?”
“Elbette. Öyle olmasa bile, ikinizin de küçük ellerini ellerimde tutarken gerçekten yürümek istedim.
Bu sözleri duyunca kafası karışan Elizabeth elini dikkatlice İmparatoriçesinin eline koydu, yüzü kızarmıştı.
‘Majestelerinin parmakları ince, uzun ve beyaz. Ama benimki? Tombul... kısa...’
Üzgün ve utanan Elizabeth başını çevirdi.
Nedenini bilmiyordu ama yeniden gözyaşlarına boğulacakmış gibi hissetti.
İki çocuğuyla birlikte Veliaht Prens’in evine varan İmparatoriçe, önce hizmetçilere bazı talimatlar fısıldadı ve Elizabeth’in yaşaması için bir oda ayarlamayı planladı.
Ancak prensin evinin etrafında tam bir tur attıktan sonra bile İmparatoriçe o kadar da memnun görünmüyordu.
İmparatorluk Sarayı’nda bir sürü oda vardı ama küçük kıza uygun bulduğu bir oda yoktu.
Sonunda İmparatoriçe, Elizabeth’e mobilya ve duvar dekorasyonunda birçok kıvrımın kullanıldığı sevimli ve hoş bir oda verdi.
“Tatlım, bugünlük sadece bu odada uyuyalım, yarın sana başka bir yer buluruz. Yoksa sana yeni bir saray yapmamı mı tercih edersin?”
‘Köşk değil, saray…?!’
Elizabeth şaşkınlıkla gözlerini kırpıştırdı.
Dük’ün evinden on kat, hatta yüz kat daha büyük görünen imparatorluk sarayının görünümü onu çoktan büyülemişti.
“Ah ve... Hizmetçiler odanı hazırlarken üzerini değiştirsen daha iyi olur.”
Elizabeth başını eğdi ve aşağıya baktı.
Ve düşünceye daldı ve titremeye başladı.
Üzerinde resmi bir kıyafet değil, imparatorluk sarayına hiç yakışmayan tek parça bir pijama ve Leon’un ona verdiği ayakkabılar vardı.
Namuslu bir hanımefendi olarak asla yapmaması gereken bir rezilliği işlediğini neden şimdi fark etmişti?
İmparatoriçe ağlamak üzere olan Elizabeth’i yatıştırmak istercesine onun yumuşak gümüş saçlarını okşadı.
“Fazla endişelenme. İmparatorluk terzileri çok yetenekli, kısa sürede bitirecekler.”
“Ama artık korse bile giymiyorum…”
İmparatoriçe hiçbir şey söylemeden Elizabeth’in saçını okşadı. Birkaç dakika sonra onu sımsıkı kucakladı ve nazik ve sıcak sözler söyledi.
“Çok zor olmuş olmalı. Bunca zaman güçlü kaldığın ve buna katlandığın için teşekkür ederim, seninle çok gurur duyuyorum. Korselere artık gerek yok. Moda trendleri sürekli değişiyor ve sevgilimiz hâlâ sağlıklı bir şekilde büyümek zorunda.”
“Majesteleri…?”
Elizabeth, İmparatoriçe’nin kollarında yalnızca boş boş göz kırpabiliyordu.
Üzgün değildi ama yine ağlamak üzereydi.
“Majesteleri. Sipariş ettiğin elbiseyi getirdim.
“Bak sana bu konuda çok yetenekli olduklarını söylemiştim.”
Leonhardt odasının dışında aynı yerde daire çiziyordu.
İleriye doğru üç adım attı, vücudunu çevirdi ve üç adım daha ileri gitti. Ve tekrarlandı.
‘Tek bir parça kıyafeti değiştirmek bu kadar uzun mu sürüyor?’
Çocukluğa döndükten sonra giderek daha sabırsızlaştığını hissetti.
Sonunda dayanamayan Leonhardt, odaya girmeden önce daha ne kadar beklemesi gerektiğini sormak için kibarca kapıyı çaldı.
“Doktor! Hemen doktoru arayın!”
Ancak sıkılı yumruğu kapıya ulaşamadan kapı açıldı ve bir hizmetçi dışarı fırladı.
Bu nedenle Leon’un kapıya yakın olan burnu aniden kapıya çarptı. Birkaç saniye sonra burnunun alt tarafının ıslak olduğunu hissetti ve oradan kırmızı bir sıvı çıkıyordu.
Elinin arasından geçerken, elinin arkasından aşağı uzun bir kan izi aktı.
Ama bundan daha fazlası, bir doktor mu? Elizabeth neden kıyafetlerini değiştirmek için bir doktora ihtiyaç duydu? Bir şey mi oldu?
Leonhardt endişelendi ve odada neler olup bittiğini açıklayacak birini aramaya başladı.
Biraz önce hizmetçinin uzaktan koşup imparatorluk sarayındaki bir doktorla birlikte döndüğünü gördü. Onu odaya doğru sürüklerken kolu onunkine dolandı.
“Biraz bekle! Lizzy… Elizabeth’e bir şey mi oldu?”
“Majesteleri, ne oldu?”
Aceleyle odaya geri dönen hizmetçi, Leonhardt’ın yüzüne bir göz attı ve şaşkına döndü.
Bunun onun hatası olduğunu belirtme dürtüsüne rağmen kendini tuttu ve hızla ona odada neler olup bittiğini sordu.
“Bu… Aslında…”
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İmparator Zamanı Tersine Çevirir
RomanceAncak İmparatoriçe Lizzie öldükten sonra İmparator Leon aptallığını fark etti ve geç pişman oldu, ama saat çoktan geçmişti. Leon'un istekleriyle, Saat Kulesi Cadısı, Leon'un İmparatoriçe Lizzie ile ilk tanıştığı güne geri döndü ve geçmişe dönen Leon...