Bölüm 27

94 4 0
                                    

Önünde tanımadığı yetişkinler oturuyordu.

Yavaşça gözlerini kırpıştırarak bu insanların kim olduğunu merak etti, onları bir yerlerde görmüş gibiydi... Düşüncelere dalmış olan Elizabeth, sonunda kimliklerini tanıyınca irkildi ve yerinden fırladı.

“E-Majesteleri İmparator!  Ve İmparatoriçe!  Bu... bu aptal kız... saygısızlık etti... L-lütfen, bana merhamet et..."

Başı dönmeye ve gözleri titremeye başladı.  Kafamda zor kelimeler uçuşuyordu ve dili sertleşerek telaffuz etmeyi zorlaştırıyordu.

‘İkisi neden burada?  Neredeyiz?'

İmparator kaşlarını kaldırdı ve İmparatoriçe ile bakıştı.

"Elizabeth, tatlım."

“Evet-evet!  Majesteleri İmparatoriçe!”  nefesi kesildi.

Elizabeth'in çılgınca cevabına yanıt olarak, İmparatoriçe kahkahayı patlattı.

Onu sevimli ve sevimli buluyordu ama öte yandan, böyle olmayı ne kadar zor öğrenmek zorunda kaldığına da üzülüyordu.

Elizabeth, İmparatoriçe'nin kahkahasının anlamını kavramakta güçlük çekti.

Kalbi o kadar çılgınca atmaya başladı ki, yanında oturan Leonhardt bile bunu duyabiliyordu ve avuçlarından soğuk bir ter dökülüyormuş gibi hissetti.

"Dük'ün evinden hiç çıktın mı, canım?"

"Bağışlamak…?"

Elizabeth bunu duyduğunda sadece boş boş gözlerini kırpıştırdı.

İmparatoriçe, göğsündeki güçlü gümbürtüden habersiz, dudaklarının kenarını yeniden ayarlamaya çalıştı ve arabanın camına tıkladı.

Bunun üzerine Elizabeth'in gözleri daha da büyüdü.

Saydam cam pencereden ağaçlar kaba karalamalar gibi geçip gidiyordu.

"Bir araba...?"

Elizabeth dalgın dalgın mırıldandı ve başını salladı.

Sık sık, babasının arabayı sürerken odasındaki pencereden içeri girdiğini izlediğine dair anıları vardı.

Bazen annesiyle birlikte binerdi, arabaya tek başına binmesi nadirdi.

Nadiren dışarı çıktığı zamanlarda bile annesi güneşten yanmamak için perdeleri hep çekmesi gerektiğini söylerdi.

"Uzun zaman sonra ilk kez çıkıyorsun anlaşılan.  Onlar nasıl…”

"Yakında alışacağım!  Her gün pratik yapacağım!  Her gün bir faytona binsem…”

"Elizabeth'in taşıt tutması olup olmadığını soracaktım ama Elizabeth'e farklı gelmiş olmalı."

İmparatoriçe, kastettiğinin bu olmadığını belirtmek için gecikmiş bir şekilde elini salladı.

Buna gerek yok.  Herhangi bir yerde rahatsız mısın?”

Elizabeth başını şiddetle sallamaya devam etti.  Sonra yüzünü arabanın ön camına yaklaştırdı.

Erken açan çiçeklerle dolu ağaçlar, bulutlar ve tarlalar, onları görür görmez arkasından kayboldu.

“Sevgili çocuğum faytona binmeyi seviyor olmalı.  Onun için yeni bir araba yapmak kötü bir fikir olmaz.  Ne düşünüyorsunuz Majesteleri?”

"İmparatoriçe'nin vasiyeti benim vasiyetimdir."

"Yo-Sizin, Majesteleri...!"

Pencere pervazındaki manzaraya hayranlıkla bakan Elizabeth, içinde bulunduğu durumu hatırlayınca kekelemeye başladı.

Araba bir an, sanki tekerleği büyük bir taşa takılmış gibi sallandı.

"Evet!"

"Lizzy!"

Leonhardt neredeyse anında çıldırdı ve zekice onu yakaladı.  Bu sayede Elizabeth, Leon'la birlikte arabanın kabarık kırmızı kadife minderlerine güvenli bir şekilde inebildi.

"B-ben özür dilerim Leon!  Majesteleri..!  Ben-ben demek istemedim..."

“…Tatlı çocuk…Nefesi tükenecek.  Majesteleri, lütfen daha nazikçe gülümseyin!”

İmparatoriçe'nin sözlerini duyan Leonhardt kaşlarını çattı ve onlara döndü.

Gülümsemek?  nazikçe?  Onun babası?  Bunu asla hayal edemezdi.

Ancak İmparator, İmparatoriçe'nin dediği gibi itaatkar bir şekilde dudaklarının iki ucunu da yavaşça kaldırmaya başladı.

Leonhardt kendi gözlerinden şüphe etti.

"Çocuğum, Veliaht Prens seni dinlemiyorsa, istediğin zaman bana söyle.  Dilerseniz onu sınırdan kovarım.”

"Baba?!"

Leonhardt şaşkınlıktan onu çağırdı, ancak İmparatoriçe'ye sadece Elizabeth'in gerginliğini yatıştırmak için gösterdiği gülümsemeyi yüzüne yerleştirirken İmparator onu dinlemedi.

"İmparatorluk Sarayına adım attığınız andan itibaren artık Elysium'un değil, İmparatorluk Ailesi'nin bir üyesisiniz.  Sadece bunu aklında tut.

"İmparatorluk Sarayı...?  İmparatorluk Sarayına mı gidiyorum?  Peki ya annem?  Babam da geliyor mu?”

Hem İmparatoriçe'nin hem de İmparator'un yüzleri aynı anda buruştu.

Ancak Elizabeth masumca gözlerini kırpıştırırken, ikisi anında yüz ifadelerini düzeltti ve ilk sakinliklerine geri döndüler.

"Canım, bundan sonra İmparatorluk Sarayında yaşayacaksın.  Zaten Veliaht Prenses olduğunda yaşayacağın yer orası, sadece biraz erken oluyor.  Tatlım… ailenle yaşamak ister misin?

"Evet majesteleri."  Elizabeth'in gözleri endişeyle parlıyordu, kararsızdı.

Yanında oturan Leonhardt elbisesinin eteğini çekti ve fısıldadı.

"İmparatorluk Sarayına taşınırsan, bir daha asla yenilmezsin.  Ayrıca sıkıcı konulara çalışmak zorunda değilsin Lizzy.  Bunun yerine, istediğin her şeyi yapabilirsin ve benimle olabilirsin.”

Leonhardt, Elizabeth'e kendisine inanmasını söylermiş gibi elini tuttu.

‘Bu ülkenin varisi olarak okumak istemiyorsa kaçar gider.  Zaten çalışmayan birinin Veliaht Prens olarak adlandırılamayacağını belirleyen bir yasa yok.  Lizzy, onlara İmparatorluk Sarayında birlikte yaşayacağımızı söylemez misin, ha?'

Elizabeth onun ne demeye çalıştığını hâlâ bilmiyordu.

Ama Saray'da yaşayacaksa Leonhardt'la birlikte olabileceği fikri hoşuna gitmişti.

Sonunda, kız son cevap olarak başını salladı.

İmparatoriçe, şanslı bulduğu için elini göğsünden aşağı kaydırdı.  Kayıtsız gibi davranan İmparator, rahatlayarak tekrar pencereden dışarı baktı.

"Hmm, Leon..."

"Evet?"  Cevap İmparator'dan geldi, Leonhardt'tan değil.

"Daha gidecek çok yolumuz var, o yüzden biraz daha uyu."

Majesteleri İmparator'un önünde böylesine saygısızca davranmaya nasıl cüret edebilirdi!

Arabanın içi bahar güneşiyle ısınmıştı ve kırmızı kadife minderler fazla yumuşaktı.

Yine de uyuyamıyorum!  Bir hanımefendi gibi davranmalıyım…”

Elisabeth, İmparator konuşmasını bitirirken ağır göz kapaklarını açık kalmaya zorlarken düşündü.

Ancak on dakikadan kısa bir süre içinde, bitkinlik galip geldiğinden bu düşünce bulanıklaştı.  Elizabeth bayılmaktan ve uyanıp tekrar gözyaşlarına boğulmaktan yorulmuştu.

~takip etmeyi, yorum yapmayı ve puan vermeyi unutmayın ~

İmparator Zamanı Tersine ÇevirirHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin