Bölüm 8

143 12 0
                                    


Hafif bir esinti göz kapaklarının üzerinden esti ve kabarık yatak sallandı.  Rüzgarda Elizabeth bilinçsizce gözlerini açtı.  Yanında oyuncak bebek kadar güzel bir çocuk oturmuş ona bakıyordu.  Menekşe rengi gözleri hüzün doluydu.

Elizabeth bunu üzüntü olarak tanımladı ama aslında daha karmaşık bir duyguydu.

Leonhardt, ağlamaklı bir yüz, biraz daha yoğun bir kan kokusu ve Düşes'in yanından geçerken o kadının az önce arkasına sakladığı şeye bir göz atarak kafasındaki bulmacaları bir araya getirmeye çalıştı.

"Evet... öyleydi..."

Ne kadar ironik.

Onunla ilk tanıştığı gün topallayan ve kendi başına yürümeye çabalayan bir kıza küfürler savurdu.

Onun zar zor taranmış saçlarıyla bir örümcek ağı gibi, topallarken zarif ve ağırbaşlı davranmasıyla dalga geçti ve çirkin sözler söylemeye başladı.

Aslında öyle değildi.

Saçlarının dağınık olacağı ve eteğinin altından iki bacağına gelen ve diğerlerinin göremediği darbeler nedeniyle düzgün yürüyemeyeceği açıktı.

Dük kızının ayakkabılarını kendisi çıkardığında Leonhardt dilini ısırmak zorunda kaldı.

Sekiz yaşındaki bir çocuk için, ince bacaklarla bile olsa, bu topuklu ayakkabılar üzerinde yürümek kolay görünmüyordu.

Tamamen onun yanlış anlaması ve huysuzluğuydu.

Onda yanlış bir şey yoktu.  Onu yanlış anlayan oydu ve öfkesini ondan çıkarmak ve hatta onu incitmek tamamen onun suçuydu.

Leonhardt yumruklarını o kadar sıktı ki beyaz ipek çarşaf kırış kırış oldu.  Pişmanlık, keder ve öfke aynı anda karışmış, kafası karışmıştı.

Bu sırada Elizabeth, bu sefer gerçekten bayılmak istediğini düşündü.

Ağlayarak dağılmış bir yüzün en kötü ilk izlenimini gelecekte ona yol arkadaşı olacak birine gösterdi.

Ekselanslarının ne kadar harika olduğunu genellikle annesinden duyardı ama o, duyduğu Prens'in hikayesinden çok daha muhteşemdi.

Tamamen beyaz bir düklükte büyüdüğü için, parlak bir moru Leonhardt'ın gözleri kadar canlı gören ilk kişi oydu.

Ama neden bu kadar üzgün görünüyordu?  Beklentisini karşılamadığı için mi böyleydi?  Annesinin dediği gibi biraz daha zarif davranmalıydı, hayal kırıklığına mı uğramıştı?

"İyi misin?"

Elizabeth iri gözlerini kırpıştırdı.  Bir kitabı ezberlediğinde öğrendiği bir uygulamaydı ve herhangi bir mahkeme dilini hatırlamıyordu.

“Üzülme…”

İlk kez birinden endişe alan Elizabeth, Leonhardt'ın yas tuttuğu konusunda yanılıyordu.

"Benden hoşlanmadığına eminim..."

"Üzgünüm?!  BEN?  Hayır leydim, şu anda sizin için endişeleniyorum.”

"Endişelisin…?"

Bu nedir?

Elizabeth tekrar gözlerini kırpıştırdı.  Gözyaşlarıyla ıslanmış uzun, gümüşi kirpikleri her seferinde önünü bulandırıyordu.

Leonhardt'ın gözleri artık eskisi kadar görünmüyordu.  Doğduğundan beri ilk defa gördüğü güzel bir menekşeydi.

Biraz daha görmek istedi… ..

Endişe... doğru.  Leydimin bedeninin ve zihninin huzurlu olmasını isteyen bir kalp.”

“…!  Hasta değilim!"

Mekanik bir oyuncak bebek gibi refleks olarak çıkan cevapta tek bir samimiyet bulamamıştı.

Leonhardt ağır bir kalple içini çekti.

Bayana en iyi ilk izlenimi göstermek istedi.  Her nasılsa, tamamen üzgündü.

"Yürüyebilir misin?"

"Elbette!"

yalan.

O sırada, sanki yakında düşecekmişsin gibi topallıyordun.

Leonhardt, hafif bir hareketle ayağa kalkmaya çalışan Elizabeth'i durdurdu ve geç de olsa ayakkabılarını çıkaran dükü işaret etti.

"Bence bu ayakkabılar hanımefendinin giymesi için fazla yüksek topuklu.. Biraz daha rahat ayakkabı yok mu?"

"Evet evet?"

Dük ve Düşes aynı anda şaşkın görünüyordu.

Ayakkabı dolabı, ustalar tarafından yapılmış ipek kurdeleler üzerinde kristal süslemeli ayakkabılardan bükülmüş camdan yapılmış ayakkabılara kadar her türden rengarenk ayakkabılarla doluydu ama Prens'in bahsettiği rahat ayakkabılar hiçbir yerde bulunamadı.

"Maalesef Isolde o kadar inatçıydı ki bir an önce yetişkin olmak istiyordu..."

"Böylece…"

Dük'ün gelişigüzel bir şekilde ona apaçık yalanlar söylediğini gören Leonhardt, zihninde ona vereceği hediye listesinin başına "rahat ayakkabılar" koydu.

“Leydim hangi rengi sever?”

Leonhardt doğrudan Elizabeth'e sordu.

"Evet?"  Elizabeth şaşkın bir bakışla cevap verdi.

"Mor.  Menekşe rengi mor, tıpkı Veliaht Prens'in gözleri gibi... Hayır, hayır.  Beyazı seviyorum, en çok beyazı!  Gerçekten mi!"

"Gerçekten mi?"

Leonhardt, Elizabeth'in gözlerinin döndüğü yeri dikkatle izliyordu.

Açıkça arkasından Dük'e bakıyordu.

Leonhardt duruşunu değiştirdi ve dükü Elizabeth'in görüşünden tamamen uzaklaştırdı.

Ve tekrar sordu.

"Gerçekten en çok beyazı mı seviyorsun?"

Elizabeth, ailesini göremeyince biraz endişeliydi.  Belki de bu iyi bir şeydir?  Beyaz olduğunu söylemeli mi?
~takip etmeyi, yorum yapmayı ve puan vermeyi unutmayın ~

İmparator Zamanı Tersine ÇevirirHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin