Namaz Alarmı: Haram nedir bilir misin Hacer?
Namaz Alarmı: Mümin kadınlara da söyle, gözlerini haramdan sakınsınlar ve iffetlerini korusunlar. Dışarıda kalanlardan başka ziynetlerini göstermesinler. Başörtülerini yakalarının üzerinden bağlasınlar. Kocaları, babaları, kocalarının babaları, kendi oğulları, kocalarının oğulları, erkek kardeşleri, erkek kardeşlerinin oğulları, kız kardeşlerinin oğulları, başka kadınlar, hizmetlerinde bulunan köleleri ve câriyeleri, cinsel arzusu bulunmayan erkek hizmetçiler, kadınların cinselliklerinin farkında olmayan çocuklar dışında kimseye süslerini göstermesinler. Yürürken, gizledikleri süsleri bilinsin diye ayaklarını yere vurmasınlar. Nur suresi 31. Ayet Rabbim düşünüp öğüt alalım diye bize öğüt veriyor.
Namaz Alarmı: Ne zaman Kuran okumaya başlayacaksın?
Namaz Alarmı: :)
Elimdeki kaşığı usulca masaya bırakırken tekrar tekrar okudum yazdığı şeyleri. Babamın sesini duyduğumda korkuyla irkildim.
"Kızım bare masada bırak şu telefonu. Az kaldır kafanıda yüzünü görelim." Dediğinde kafamı kaldırıp yeşil gözlerine baktım. Gözlerimi ondan almıştım ya.
Gözleri babam gibi bana dönsede yemeğine devam eden anneme döndüm. Dışarıda kapalı olan başı şuan açıktı.
"Haram ne demek?" Dedim ortaya doğru. Annem bir an duraksarken babam dediğimle dikleşti. Babam kaşları çatılırken konuştu.
"İnandığımız Allah'ın yapmamızı hoş görmediği şeylerdir kızım. Mesela içki haramdır, zina haramdır, hırsızlık haramdır. Bir müslüman bunları yapmaz." Dediğinde eğer müslümanım diyorsam bunları bilmem gerektiğini düşünüyordum.
"Mümin nedir baba? Biz mümin değil miyiz?" Dedim merakla. Bu mümin kadın dedikleri kimlerdi. Biz olmuyor muyduk?
"Mümin imanı güçlü olan kimsedir tüm kurallara dikkat eden kimsedir. Mümin olan kişi zaten müslümandır. Müslüman mümin yerine mümin müslüman yerine kullanılır. Biz inşallah müminlerdeniz. Biraz namazları kaçırıyoruz ama. Tabi sizide çok boşladım. İsterseniz yarın hep beraber akşam namazına gidelim. Senin aklına nereden geldi o?" Dediğinde beynimde benim bile anlayamadığım bir karmaşa çıkarken erkek kardeşim sonunda kafasını telefondan kaldırıp bize baktı.
"Yarın ne yapcaz, ne yapcaz?" Desede onu umursamadan babama yeni bir soru yönelttim.
"Mümin kadınlara söyle gözlerini haramdan sakınsınlar ne demek? Ziynetlerini göstermesinler ne demek?" Dediğimde sorumla herkesin gözü bana dönerken kardeşim gülerek koluma vurmuştu.
"Kız ne o başımıza hoca mı kesileceksin?" Dediğinde o bir kahkaha patlatmıştı. Babamın gülmemek için kendini sıktığını gördüğümde gücendim.
"Gülmeyin!" Diye kızdı annem.
"Ben bunun yüzünden kapalıyım kızım. Allah beni seven kullarım kapansın diyor. Helalinden başkasına bakmasın diyor. Ayetin devamındada helal daireyi sayıyor yavrum." Diye yumuşakca konuşan anneme çekingence baktım.
"Boş versene. Size afiyet olsun." Diyerek telefonumuda alarak doğruluğumda hıyar arkamdan bağırmıştı.
"Zaten boş şeylerle uğraşacağına dersine çalışsan bu kadar dersten kalmazsın!"
...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Uyan Güzel/ Y Texting
Kısa HikayeYarı texting gibimsi 0537....:Uyan güzel, aç gözünü 0537....:Dinle ezanın sesini 0537....:Vermişim sana gönlümü 0537....:Benim yüz karam sultanım... 0537....: Ne zaman Kuran okuyacaksın? 💤💤💤 Bazen inanır insan imkansıza. Çünkü dua ettiği rabbi i...