Podraz

1K 43 11
                                    

"Ako môžeš povedať, že máš radšej Stefana?" rozhodím rukami na Eastona. 

"Je milý. A starostlivý. Prepáč, ale Damon je..." Náš veľmi produktívny rozhovor v obývačke pri telke vyrušilo buchnutie dverí. Ťažké kroky sa posúvali smerom k nám.

Dean si mierumilovne dupal ku schodom, keď nás zbadal. Stuhnul rovnako ako ja. Jeho tvár... Spoznávala som len polku jeho tváre. Tá druhá bola tak domlátená, že som nevedela rozlíšiť zelenú, červenú ani fialovú.

Preskakoval pohľadom na nás oboch.

"Dean, čo sa ti to..."

"Neobťažuj sa," zamumlal porayenecky a pokračoval ďalej v chôdzi. Tento tón som na Deanovi nikdy nepočula. Bolo to divné. Pozrela som na Easta. Dalo by sa povedať, že mal na tvári skoro... spokojný výraz?

Odvrátil zrak, keď videl, že naňho pozerám.

"Stopni ten seriál," utrúsila som pritom ako som sa zdvíhala.

"Rhea, počkaj," chytil ma za zápästie. "Dean chodí domov zbitý skoro každý deň. A vždy sa vráti s náladou nasratého dikobraza. Robíš unáhlené závery. Ostaň tu," urobil  psie oči. Prižmúrila som tie svoje.

"Ty sa správaš od rána divne pri každej zmienke o tvojom veľmi progresívnom bratovi a ja tu zveličujem?" vyšteknem. Trochu pootvorí ústa a potom na pomaly pustí.

Bola som hnusná? Dosť... Toto žiadne pokračovanie nemá, jednoducho som bola hnusná.

Dvere od jeho izby boli pootvorené.

Podozrivé.

Vždy sú buď zabuchnuté, alebo zamknuté. Nič medzi tým. Potichu vstúpim. V izbe je zhasnuté, ale s pootvorenej kúpeľne ide svetlo a počuť šum vody.

Priblížim sa ku kúpeľni a v podvedomí sa modlím, nech nie je v sprche. To by bolo pekne trápne.

Izbou sa ozve rachot rozbitého skla.

"Tak to bude sedem rokov nešťastia," utrúsim a opriem sa o rám dverí. Vedľa neho je krvavý uterák, ktorým si zrejme čistí tvár. A pred ním je zrkadlo s odtlačkom pästi v sebe.

"Už držím osemnásť rokov nešťastia," potichu zamrmlal. 

"Čo sa ti stalo?" skúsim sa priblížiť a vziať uterák.

"Veľmi vtipné," sarkasticky sa uchechtne a úporne sa snaží vyhnúť očnému kontaktu. Chytím ho za rameno a otočím na mňa, aby sa tomu nemohol vyhnúť.

"Čo sa stalo?" artikulujem každé jedno slovo a prehlbujem náš očný kontakt. K umývadlo je otočený chrbtom a ruky zatína do jeho okrajov.

"Zaujíma ťa to vôbec?" utrúsi a pozrie sa inam. Chytím ho za bradu a donútim znovu pozrieť na mňa. Uterák vsuniem pod tečúcu vodu a jemne ho priložím na Deanove pravé oko. Mňa bolel už len ten pohľad, ale jeho ani nemyklo. Len mi hľadel do očí.

"Nerob to," odstrčil ma od seba a prehrabol si vlasy. Chcela som sa k nemu priblížiť, ale ukázal na mňa prstom. "Prestaň s tým. Zober si tú všetku tvoju starostlivosť a falošnosť, a bež sa vyplakať môjmu bratovi," ukázal na dvere.

Dámy a páni, predstavujem vám živý príklad, prečo sa neoplatí byť milá.

"Kriste, môžeš aspoň nachvíľu prestať byť taká drama queen?!" rozhodím rukami. Pokrčí obočím, akoby som mu povedala urážku štvrtého stupňa.

"Drama čo?! Nie som ani len tá queen, "vyštekne. Potlačím úsmev.

Si nasratá, Rhae. Pamätaj na to.

LibertyWhere stories live. Discover now