Baiklah. Atas permintaan pembaca, saya tunaikan ye. Happy reading!
KEJAP berpusing ke kiri, kejap ke kanan. Perut aku makin rasa tak selesa. Senak dan menyebabkan aku sukar untuk lena. Perut yang sudah kian membukit itu diusap lembut.
"Tolonglah lelap, sayang. Umi mengantuk ni," bisikku lembut.
Dada aku terasa sempit. Bila baring menelentang, rasa sukar pula untuk bernafas dengan tenang. Juring mataku mula berair.
Peritnya dugaan mengandung ini, Ya Allah!
"Lia? Kenapa tak tidur lagi ni, sayang?" Suara garau itu mula menerpa sistem pendengaran.
"Abang.." mencebik bibirku seraya berusaha untuk bangun.
Affan menghulurkan tangan dan membantu aku untuk duduk melunjur. Wajahnya jelas mamai dan masih bersisakan kantuk. Tapi digagahkan juga diri untuk bangun demi aku.
"Sakit.. Dada Lia rasa lemas. Lia tak boleh tidur," aduku sambil cuba menahan air mata. Seketika kemudian, mata cuba dipejamkan lemah.
Tiba-tiba terasa tapak tangan Affan melekap di belakang tubuhku lalu diusapnya lembut.
"Cuba sayang bertenang. Tarik nafas, hembus. Slowly.."
Aku mencelikkan semula mata. Cuba untuk mengatur nafas sebaiknya. Entah mengapa aku rasa sebegini.
"Dah okay?" soal suamiku prihatin.
Aku memandangnya. "Sikit."
Dia hanya tersenyum nipis. "Come," gamitnya.
Tubuhku mendekatinya lalu dia terus menarikku masuk ke dalam dakapan hangatnya. Tanganku melingkar di lehernya sebelum hidungku dibenamkan ke lehernya yang wangi semerbak itu.
Affan mengusap belakang tubuhku lembut seraya membisikkan zikir di telingaku. Terpejam mataku menerima layanan lembutnya itu.
Ah, indahnya bersuami!
"Lia?"
"Hmm."
"Dah tidur ke?"
"Nak tidur."
Justeru itu, dia meleraikan pelukan secara perlahan-lahan dan penuh berhati-hati. Tubuhku dibaringkan lembut ke atas tilam. Setelah itu, satu bantal diletakkan di bawah perutku apabila aku baring mengiring menghadapnya.
"Selesa?" soalnya yang masih duduk di depanku.
Aku mengangguk kecil apabila mata sudah mula terasa berat.
Tidak lama kemudian, kawasan di sebelah terasa terhenyak. Terasa ada tangan melingkar di pinggangku, menarik rapat hingga dadaku berlaga dengan sesuatu yang pejal. Dada bidang Affan.
Mata kembali dibuka lalu aku melangutkan pandangan. Mata kami bertaut lama sebelum sisi kepalaku rasa dipegang olehnya.
Tanpa sebarang amaran, bibirku disambar olehnya. Lama. Aku hanya membiarkan dia menguasai segalanya. Rasa tenang dan damai.
Pautan dilepaskan dan tidak berkelip mataku memandangnya. Dalam samar cahaya yang menyimbahi kamar, dapat aku lihat telinganga berona kemerahan.
YOU ARE READING
Ryan's Queen | COMPLETED
Romance[COMPLETED] 2nd story Song: Setia by Elizabeth Tan ft Faizal Tahir Tidak saling mengenali. Tidak juga saling mengetahui akan kewujudan masing-masing. Namun disebabkan sebuah konsentrasi, buatkan mereka bertemu secara realiti. Hingga berjaya mencamba...