Keyifli okumalar!
***
Genç kadın topuklarına kadar uzanan yeşil elbisesinin etek pililerini düzelterek aynadaki yansımasına gülümseyerek bakmıştı. Yaşadığı heyecana inanamıyordu. İlk kez evlenmeyecekti ama ilk kez istemesi olacaktı. Engin her şeyi ilk kez evleniyorlarmış gibi olmasını istemişti. Çocuklar bile oldukça heyecanlıydı.
"Hazır mısın abla?" Aslı odaya girdiğinde olduğu yerde donup kalmıştı. Genç kadının benine tam oturan elbisesi beyaz tenine oldukça yakışmıştı. Gece karası saçları kıvır kıvır omzundan aşağıya salınırken buğulu makyajı kadının gri mavi gözlerini ön plana çıkarmıştı.
"Nasıl olmuşum Aslı?" Dilay genç kıza sorarken Aslı kendine gelerek ıslık çalmıştı.
"Maşallah ablama fıstık gibi olmuşsun. Engin abi seni görünce düşüp bayılmazsa iyidir."
"Abartma Aslı o kadar da değil."
"O kadar ablacım harika görünüyorsun." Aslı hayranlıkla genç kadına bakarken Dilay derin bir nefes alarak yeniden aynaya dönmüştü. Bu gün baba ocağındaydı. Genç kadının isteği üzere isteme olayı çiftlikte değil babasından kendisine kalan ve çocukluğunun geçtiği evde olacaktı. Mehmet Bey babası rolünü üstlenirken Engin'in kimi getireceğini düşünmeden edememişti. İkisinin de çocuklarından başka aile üyesi yoktu.
"Her şey hazır değil mi Aslı, bir eksik varsa aldıralım hemen."
"Her şey hazır abla sadece Engin abilerin gelmesini bekleyeceğiz." Dilay başını sallayarak genç kızı onaylamıştı. Çocukların sesleri alt kattan yükselirken genç kadın Aslı'ya dönerek çocuklara bakmasını istemişti. Birkaç dakika sonra saate bakmak için telefonu eline aldığında ekranda ki mesaj bildirimini görünce gülümsemişti. Engin bir şey lazım olup olmadığını öğrenmek için mesaj atmıştı. Mesajı okur okumaz genç adama cevap yazmış ve Engin'den hemen karşılığını almıştı.
- Geliyor musunuz?
- Birazdan yola çıkacağız.
- Yanında kim olacak?
- Sürpriz olmasını istiyorum güzelim. Sen hazır mısın?
- Neye?
- Dilay Korhan olmaya?
Genç kadın adamın cevabı ile gülümsemişti. Yüzünde kocaman bir gülümseme ile kapıya döndüğünde kendisine hüzünlü bir şekilde bakan yaşlı adamı görünce duraksamıştı.
"Baba bir şey mi oldu?" Mehmet Bey Dilay ile konuşmak için yukarı çıktığında genç kadının telefonda bir şeyler yazdığını görünce sessizce onu izlemişti. Dilay'ın yüzündeki gülümseme yaşlı adam için paha biçilmezdi.
"Sana bakmaya gelmiştim kızım, hazır mısın?" Dilay yaşlı adamın yanına giderek ona sıkıca sarılmıştı.
"Teşekkür ederim babacım, her zaman yanımda olduğun için çok teşekkür ederim."
"Sen mutlu olduktan sonra ben de mutlu olurum kızım. Eminsin değil mi Engin ile evlenmek istediğine?" Dilay adamın endişesini anlayabiliyordu. Selim ile evlendiğinde bile birçok kez sorgulamıştı evliliği ama ellerinde başka çıkar yol yoktu.
"Eminim babacım, bu kez mutlu olacağım. Engin harika bir adam ve beni seviyor. Bende onu seviyorum..." Dilay yaptığı itiraf ile utanırken Mehmet Bey kızın yüzünü ellerinin arasına alarak genç kadınla göz teması kurmuştu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
DİLAY HANIM
General FictionTANITIM İki düşman bakışın çakışmasıyla genç kız alaycı bir şekilde gülmüştü. Karşısında ki adama tahammül sınırları oldukça tükenmişti. Adamın da ondan aşağı kalır yanı yoktu. Yıllar sonra döndüğü evde yine aynı manzarayla karşılaşmıştı. Karşısında...